Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei har nå skiftet til røde polyrace foringer. Før var hjulstillingen skrå, men ble rettet opp når jeg fikk på de nye foringene. På første tur hørte jeg en uling fra bakakselen (tror jeg) når jeg kom over 60 km/t. Har noen en anelse om hva denne ulingen er?

Posted

jeg fikk sånn uling i bakdiffen på sierran min når det var kaldt ute, og det var for at det var for lite olje på diffen ;)

vet ikke om det kan ha noe innspill hos deg jeg ;)

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Posted

ulinga har nok vært der hele tiden. du bare hører den mye bedre gjennom de stive foringene.

sjekke olja er nok veldig lurt. men lyden kan jo være andre ting også. f.eks hjulager.

Sideways is the new forward

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Posted (edited)

gående lagere i diffen pga for lite olje over tid eller dårlig olje..

2.3gl@ husker du når du satt på med meg på våler? da hadde jeg diff med dårlige lagere.. blir en slaks ule lyd fra diffen liksom..

Edited by k3nn37
Posted

behøvde ikke sitte på med deg for å høre uling:) holdt å kjøre bak deg på vei hjem:)

Posted (edited)

ja, som D.Toft sier tar veldig lang tid fra ulingen starter til det evt skjer noe værre.. det bare høres helt forferdelig ut :P

Edited by k3nn37
Posted

ja det er nok veldig normalt. både girkassa og diffen min uler:) girkassa uler mest i oppoverbakke som sikkert er fordi den har lite olje i seg:)

Posted

Skall ikke så mye til før diffen uler uansett, 20-25år gamle som har sjeldent eller aldri bytta olje på.

Så overhaler jo ingen en diff til vanlig sierra uansett :P

86 3dr IS