2.8 injection Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 noen som har bilde av capri med skiver bak?? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TurboPower Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 har en tysk delekatalog fra tuning firma liggende som selger komplett bakaksel med bremseskiver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 noen som vet hvor mange hester du kan hente ut i en Capri hvis du bygger om til skiver bak?? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted August 13, 2005 Author Share Posted August 13, 2005 noen som vet hvor mange hester du kan hente ut i en Capri hvis du bygger om til skiver bak??<{POST_SNAPBACK}> Spørs jo hvor store du har det da.. Men har du store nok kommer du langt -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted August 13, 2005 Author Share Posted August 13, 2005 har en tysk delekatalog fra tuning firma liggende som selger komplett bakaksel med bremseskiver.<{POST_SNAPBACK}> Nettadresse? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 jeg har planer om å bruke en 2.9t tic i Capri'en..planen var å ha rundt 200-220 hk...hvordan er det å få godkjent/hva må til å få det godkjent?? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 Ingen ting Anbefaler tårnstag.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Ingen ting Anbefaler tårnstag.. <{POST_SNAPBACK}> SERRIØST!!!...trodde man måtte bruke andre bremser...ikke verre nei.... 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 Ingen ting Anbefaler tårnstag.. <{POST_SNAPBACK}> SERRIØST!!!...trodde man måtte bruke andre bremser...ikke verre nei....<{POST_SNAPBACK}> Finnes TüV på att orgnale 2.8i bremser/understell er gokjennt opptil 217hk -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TurboPower Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Ingen ting Anbefaler tårnstag.. <{POST_SNAPBACK}> SERRIØST!!!...trodde man måtte bruke andre bremser...ikke verre nei....<{POST_SNAPBACK}> Finnes TüV på att orgnale 2.8i bremser/understell er gokjennt opptil 217hk <{POST_SNAPBACK}> Jepp, samme til Granada.Slik lavtrykksturbo som ikke utgjør særlig effekt får du godkjent.Og veien er ikke lengre enn at man da i etterkant kan koste på seg en del mer hk når bilen er godkjent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 å hente ut 50-60 av en 2.9i er vel ikke noe prob med lavere komp, (lavtrykks) turbo, tillegsdyser og IC....siden det som kanskje skal sitte i capri'en etterhvert 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TurboPower Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 du trenger ikke lavkomp stempel om bare hente ut 50hk. da smeller du bare en turbo på å lader lavt. kanskje rundt 0.4 220hk med intercooler skal minst gå ann, med slikt ladetrykk og org.komp. Kun brukt sterkere toppakninger. Iallefall på 2.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 Back to topic.. Noen som har skivebrems bak, eller ver om en enkel måte å fikse det på? Wilwood har flere kit ser jeg, trenger jeg noe mer en det som er i disse kit'ene? Takker for svar -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Ingen ting Anbefaler tårnstag.. <{POST_SNAPBACK}> SERRIØST!!!...trodde man måtte bruke andre bremser...ikke verre nei....<{POST_SNAPBACK}> Finnes TüV på att orgnale 2.8i bremser/understell er gokjennt opptil 217hk hva slags bremser sitter det bak på capri 2.8i ? trommel? hva er dim og bredde? hva må til å få taki TUV papirene? hvilken pris? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 Trommel bak ja.. Fram er det to versjoner, 2.8i var med ventilerte skiver på 247mm, mens de andre hadde 245mm ikke-ventilerte skiver. Resten kan ikke jeg svare på.. www.oldcars.de Mvh -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alacapri Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 2,8 i bremsene bak e 229*56mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Enkleste måten å få skiver og diffbrems på en capri er å reise på høgger'n og få tak i en aksling fra en Volvo 140/240 Turbo.... Dette er nesten bolt on med fester til 4 link og stående dempere.... Kast de bladfjærene... En kamerat monterer en slik på en Escort MK2 nå og det går fint som fan.... Trenger bare å sveise 4link bokser og wattlink/panhard samt nye fjørtårn... Billigere å få taki og tåler mye.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted November 11, 2005 Author Share Posted November 11, 2005 Enkleste måten å få skiver og diffbrems på en capri er å reise på høgger'n og få tak i en aksling fra en Volvo 140/240 Turbo.... Dette er nesten bolt on med fester til 4 link og stående dempere.... Kast de bladfjærene... En kamerat monterer en slik på en Escort MK2 nå og det går fint som fan.... Trenger bare å sveise 4link bokser og wattlink/panhard samt nye fjørtårn... Billigere å få taki og tåler mye.... Har ikke tenkt det, skal ha originalt.. Da slipper jeg tull med boltsirkel, ET og så videre.. Så derfor er Wilwood/Cosworth alternativet Noen som har erfaringer? Takker for svar -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 kan vell ikkje vere so masse stress å få skiver fra sierra xr4x4 eller tromler fra sierra xr4i over på en capri, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zakspeedV8 Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 noen som vet hvor brei en 1031 volvo aksling er i forhold til en stor atlas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hell Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 20mm smalere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marius Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 så stiv aksel med sperre fra volvo kan da passe utenprobemer på en capri ? jeg vil ha sperre i granadan... ehhee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now