87RS Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Det enkle er ofte det beste....stor forskjell på en bil til 80lapp og en som har kosta 500 +,- Mvh Er den brune ja, men den er nok mer en suppe/lapskaus bil enn superbil.
Tommen Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Nei, bare litt flaks. Hehe.. Flaks hver gang du er på banen..? The Golden era.. 1986-1987-1988
RS 1000 Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 (edited) Dust , kanskje heller si at den caprien er en bra banebil, ser jo at den tyngre escorten med std utveksling holder unna ut på slettene. Er vel strengt tatt andre ting enn motor som gjør at caprien kjører raskere. Du får se på filmen en gang til. Langt ifra. Ikke ett eneste negativt ord om Caprien, men...Poenget med ett gass spjeld eller Rollerbarrel pr. sylinder er ikke maks effekt eller maks dreiemoment. Det velges for å gi maksimal er respons og kontroll. Når dette kombineres med 4 WD så skulle bilen hoppet ut fra svingene og ut på flatene før Caprien og de andre med 2wd og ett gass spjeld før plenum skjønte hva som skjedde. Når det ikke er tilfelle da funker ikke dette kostbare systemet etter intensjonen. Har i det siste snakket en god del med ham som fikk bygget denne motoren og mener at jeg har en viss oversikt på den faktiske historen her. Potensialet er ikke realisert, for å si det slik. Det er uhørt omfattende og krevende å mappe ett slik system slik det SKAL gjøres. Det hjelper nok ikke å få låst opp ECU. Man skjønner ikke en dritt og ikke klarer å forbedre noe likevel. Har aldri sett noe i nærheten av innviklete greier. Edited January 18, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 "Ble først satt i 4,44 utveksling mye senere. Trodde det var den brune caprien som har kjørt "hundrevis" av runder på div treff de siste årene jeg. Ser jo hvordan den utklasser de andre i innbremsingene og gjennom svingene, superbil." Bare å tillstå Anders!!Sikkert super værstingsbladfjærer og og enda råere kaross..... Viser vel bare hvor bra gamle Forder /Fordeiere er på bane! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Herbst 1 Posted January 18, 2011 Author Posted January 18, 2011 Langt ifra. Ikke ett eneste negativt ord om Caprien, men...Poenget med ett gass spjeld eller Rollerbarrel pr. sylinder er ikke maks effekt eller maks dreiemoment. Det velges for å gi maksimal er respons og kontroll. Når dette kombineres med 4 WD så skulle bilen hoppet ut fra svingene og ut på flatene før Caprien og de andre med 2wd og ett gass spjeld før plenum skjønte hva som skjedde. Når det ikke er tilfelle da funker ikke dette kostbare systemet etter intensjonen. Har i det siste snakket en god del med ham som fikk bygget denne motoren og mener at jeg har en viss oversikt på den faktiske historen her. Potensialet er ikke realisert, for å si det slik. Det er uhørt omfattende og krevende å mappe ett slik system slik det SKAL gjøres. Det hjelper nok ikke å få låst opp ECU. Man skjønner ikke en dritt og ikke klarer å forbedre noe likevel. Har aldri sett noe i nærheten av innviklete greier. Godt mulig at potensialet ikke er realisert, men som jeg har skrevet før er afr midt i blinken helt ut til 8000 rpm, tenning helt grei, men mot det konservative, nede i 6-7 grader over 2 bar. Det som var problemet når jeg fikk den var tregt og lite ladetrykk. det er nå fikset ved et wastegate klokke bytte, nå peaker den 2.4 bar og holder 2.1 bar. Hvis wastegate klokke har vært defekt siden hjemkomst fra England så forklarer jo det kanskje problemene med manglende gass respons.
RS 1000 Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Godt mulig at potensialet ikke er realisert, men som jeg har skrevet før er afr midt i blinken helt ut til 8000 rpm, tenning helt grei, men mot det konservative, nede i 6-7 grader over 2 bar. Det som var problemet når jeg fikk den var tregt og lite ladetrykk. det er nå fikset ved et wastegate klokke bytte, nå peaker den 2.4 bar og holder 2.1 bar. Hvis wastegate klokke har vært defekt siden hjemkomst fra England så forklarer jo det kanskje problemene med manglende gass respons. Slikt er kjekt å høre.Det hadde vært trivelig om du fikk se og erfare de suverene egenskapene ett slikt kostbart system har. God fornøyelse til sesongen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
tommy w Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 er det ikke voldsomt lang tid fra guttungen din putter gassen i bunn til det skjer noe.. ser foten gå ned uten at noe skjer med turtallet? hva er gale? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Herbst 1 Posted January 18, 2011 Author Posted January 18, 2011 er det ikke voldsomt lang tid fra guttungen din putter gassen i bunn til det skjer noe.. ser foten gå ned uten at noe skjer med turtallet? hva er gale? Se på nål og fot. Tatt opp med mobilkamera så både lyd og bilde er dårlig. Tror ikke denne er noe tregere enn andre Cosworth'er
tommy w Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 okay.. studerte ikke så nøye, men reagerte på at det gikk så lang tid fra han trykker på pedalen til lyden forandret seg. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Bjørn_H Posted April 13, 2021 Posted April 13, 2021 10 år siden denne diskusjonen nå 🙂 Er eier fortsatt her og ble motor-mysterie oppklart? 🤔 88 Sierra Cosworth 2wd
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now