Tore_TJ Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Dette bremset nettopp 447bhp og 470 lb.ft på en Dyno Dynamics. 200block, pocketed standard pistonshead ported to 26mm inlet and 24mm exhaustbd14 inlet cam60mm airtec coolereec inlet2wd exhaust manifoldtt38 turbo83lb siemensah airfilter 2bar trykk med en 2,2 bars spike.
Escort RST WRC Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Når hadde den max moment da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Tore_TJ Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Lå veldig lite info ute. Venter på papiret.
Herbst 1 Posted November 18, 2010 Author Posted November 18, 2010 Er dette på nybygde motorer ? velger de fortsatt å bruke t38 i år 2010 ?
Tore_TJ Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Nei den er ikke nybygd. Par år gammel tror jeg.
Herbst 1 Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 Noen som har erfaringer eller fakta eller begge deler når det gjelder WRC eksos manifolden ?Har fått tak i manifolden, men lurer også på hvilken turbo som vil være optimal sammen med denne ?
Tore_TJ Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Jeg vet hva jeg hadde prøvd. GTX3071. Spooler som en 3071 med mer flow kapasitet enn 3076. Får jeg en vettig pris for min 3076 blir det en sånn tvert.
Herbst 1 Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 Jeg vet hva jeg hadde prøvd. GTX3071. Spooler som en 3071 med mer flow kapasitet enn 3076. Får jeg en vettig pris for min 3076 blir det en sånn tvert. Hmmm, vil vel prøve å komme et stykke over 500, hvis wrc manifolden tilater det, pluss at man må ha en turbo som tåler als
Tore_TJ Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 (edited) gtx71 flower nok for 600 i følge Mark Shead. Syns det høres drøyt ut, men si 550 ihvertfall da.. Skal du ha als kan du bare glemme en kulelagerturbo ihvertfall. Da blir det t4 mar-m aksling hvis du finner tak i det. Edited November 22, 2010 by Tore_TJ
Herbst 1 Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 gtx71 flower nok for 600 i følge Mark Shead. Syns det høres drøyt ut, men si 550 ihvertfall da.. Skal du ha als kan du bare glemme en kulelagerturbo ihvertfall. Da blir det t4 mar-m aksling hvis du finner tak i det. Får man ikke tak i det nye ?
Tore_TJ Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 (edited) Mener det var snakk om at det ikke var så lett. Mike Rainbird er den du vil snakke med. Evt kh turbo her i norge kanskje? http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Details.asp?ProductID=354 blir fort 18tusen+frakt og mva for turboen.. Edited November 22, 2010 by Tore_TJ
Herbst 1 Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 Mener det var snakk om at det ikke var så lett. Mike Rainbird er den du vil snakke med. Evt kh turbo her i norge kanskje? http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Details.asp?ProductID=354 blir fort 18tusen+frakt og mva for turboen.. Står i 2010 katalogen til Turbo Technics også. Noen som har brukt den på wrc manifold ?
Danny Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 (edited) Trenger ikke mar-m aksling i inconel, vist ikke du skal kjøre aktivt bil løp. Da blir t4 en del billigere. Edited November 23, 2010 by Danny
Herbst 1 Posted November 23, 2010 Author Posted November 23, 2010 Trenger ikke mar-m aksling i inconel, vist ikke du skal kjøre aktivt bil løp. Da blir t4 en del billigere. Vet du noe om wrc manifolden Danny, har prøvd på de engelske forum uten hell.
Danny Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Nei. kjenner ikke til den, men tipper den vil fungere bedre enn 4wd manefoil med alle større turboer.
RS 1000 Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Denne videoen til as. viser hvordan T38 funker på BiltemaEscorten. Husk at dette er på en svindyr Montune bygget motor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
as. Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Denne videoen til as. viser hvordan T38 funker på BiltemaEscorten. Husk at dette er på en svindyr Montune bygget motor. Har hatt lyst til å linke den selv her, takker. Kan nevne at min bil her går med e-50 stg 3 ar 63 hus og "bare" 1,6 bar trykk. Motor var nybygd, kjørt inn ca.15 "snille" runder før løpet, derfor det "moderate" trykket.
RS 1000 Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Har hatt lyst til å linke den selv her, takker. Kan nevne at min bil her går med e-50 stg 3 ar 63 hus og "bare" 1,6 bar trykk. Motor var nybygd, kjørt inn ca.15 "snille" runder før løpet, derfor det "moderate" trykket. Som så mange ganger før ser vi at det enkle ofte er det beste for oss dødelige. Man kan ikke akkurat si at 40 000,- kr. innsuget, 26 000,- kr ECU´en og Montune mappingen til en formue har tilført noe særlig positivt i dette tilfelle nei. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Herbst 1 Posted January 17, 2011 Author Posted January 17, 2011 Som så mange ganger før ser vi at det enkle ofte er det beste for oss dødelige. Man kan ikke akkurat si at 40 000,- kr. innsuget, 26 000,- kr ECU´en og Montune mappingen til en formue har tilført noe særlig positivt i dette tilfelle nei. Dust , kanskje heller si at den caprien er en bra banebil, ser jo at den tyngre escorten med std utveksling holder unna ut på slettene. Er vel strengt tatt andre ting enn motor som gjør at caprien kjører raskere. Du får se på filmen en gang til.
as. Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Mener sjåfør av escorten snakka om 4.4 utveksling og en god del uderstell mods, vekt mesig var det nok en del forskjell, capri`n veier 1170 kg med fører og bensin vet ikke hva escorten veide. Capri`n er forøvrig veldig lite banebil, stort sett standard understell med bladfjører.
Herbst 1 Posted January 17, 2011 Author Posted January 17, 2011 Mener sjåfør av escorten snakka om 4.4 utveksling og en god del uderstell mods, vekt mesig var det nok en del forskjell, capri`n veier 1170 kg med fører og bensin vet ikke hva escorten veide. Capri`n er forøvrig veldig lite banebil, stort sett standard understell med bladfjører. Ble først satt i 4,44 utveksling mye senere. Trodde det var den brune caprien som har kjørt "hundrevis" av runder på div treff de siste årene jeg. Ser jo hvordan den utklasser de andre i innbremsingene og gjennom svingene, superbil.
as. Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Ble først satt i 4,44 utveksling mye senere. Trodde det var den brune caprien som har kjørt "hundrevis" av runder på div treff de siste årene jeg. Ser jo hvordan den utklasser de andre i innbremsingene og gjennom svingene, superbil.Er den brune ja, men den er nok mer en suppe/lapskaus bil enn superbil.
Herbst 1 Posted January 18, 2011 Author Posted January 18, 2011 Hardere konkuranse, men fortsatt futt i den brune bilen Alltid syntes det har vært morro med caprien, kjørt flest og raskest runder hvert år,
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now