Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette bremset nettopp 447bhp og 470 lb.ft på en Dyno Dynamics.

 

200block, pocketed standard pistons

head ported to 26mm inlet and 24mm exhaust

bd14 inlet cam

60mm airtec cooler

eec inlet

2wd exhaust manifold

tt38 turbo

83lb siemens

ah airfilter

 

2bar trykk med en 2,2 bars spike.

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Noen som har erfaringer eller fakta eller begge deler :D når det gjelder WRC eksos manifolden ?

Har fått tak i manifolden, men lurer også på hvilken turbo som vil være optimal sammen med denne ?

Posted

Jeg vet hva jeg hadde prøvd. GTX3071.

Spooler som en 3071 med mer flow kapasitet enn 3076. Får jeg en vettig pris for min 3076 blir det en sånn tvert.

Posted

Jeg vet hva jeg hadde prøvd. GTX3071.

Spooler som en 3071 med mer flow kapasitet enn 3076. Får jeg en vettig pris for min 3076 blir det en sånn tvert.

 

Hmmm, vil vel prøve å komme et stykke over 500, hvis wrc manifolden tilater det, pluss at man må ha en turbo som tåler als :D

Posted (edited)

gtx71 flower nok for 600 i følge Mark Shead. Syns det høres drøyt ut, men si 550 ihvertfall da..

 

Skal du ha als kan du bare glemme en kulelagerturbo ihvertfall. Da blir det t4 mar-m aksling hvis du finner tak i det.

Edited by Tore_TJ
Posted

gtx71 flower nok for 600 i følge Mark Shead. Syns det høres drøyt ut, men si 550 ihvertfall da..

 

Skal du ha als kan du bare glemme en kulelagerturbo ihvertfall. Da blir det t4 mar-m aksling hvis du finner tak i det.

 

Får man ikke tak i det nye ?

Posted (edited)

Trenger ikke mar-m aksling i inconel, vist ikke du skal kjøre aktivt bil løp. Da blir t4 en del billigere.

Edited by Danny
Posted

Trenger ikke mar-m aksling i inconel, vist ikke du skal kjøre aktivt bil løp. Da blir t4 en del billigere.

 

Vet du noe om wrc manifolden Danny, har prøvd på de engelske forum uten hell.

  • 1 month later...
Posted

Denne videoen til as. viser hvordan T38 funker på BiltemaEscorten. Husk at dette er på en svindyr Montune bygget motor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Denne videoen til as. viser hvordan T38 funker på BiltemaEscorten. Husk at dette er på en svindyr Montune bygget motor.

Har hatt lyst til å linke den selv her, takker. Kan nevne at min bil her går med e-50 stg 3 ar 63 hus og "bare" 1,6 bar trykk. Motor var nybygd, kjørt inn ca.15 "snille" runder før løpet, derfor det "moderate" trykket.

Posted

Har hatt lyst til å linke den selv her, takker. Kan nevne at min bil her går med e-50 stg 3 ar 63 hus og "bare" 1,6 bar trykk. Motor var nybygd, kjørt inn ca.15 "snille" runder før løpet, derfor det "moderate" trykket.

Som så mange ganger før ser vi at det enkle ofte er det beste for oss dødelige. :)

Man kan ikke akkurat si at 40 000,- kr. innsuget, 26 000,- kr ECU´en og Montune mappingen til en formue har tilført noe særlig positivt i dette tilfelle nei.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Som så mange ganger før ser vi at det enkle ofte er det beste for oss dødelige. :)

Man kan ikke akkurat si at 40 000,- kr. innsuget, 26 000,- kr ECU´en og Montune mappingen til en formue har tilført noe særlig positivt i dette tilfelle nei.

 

Dust :lol: , kanskje heller si at den caprien er en bra banebil, ser jo at den tyngre escorten med std utveksling holder unna ut på slettene. Er vel strengt tatt andre ting enn motor som gjør at caprien kjører raskere. Du får se på filmen en gang til.

Posted

Mener sjåfør av escorten snakka om 4.4 utveksling og en god del uderstell mods, vekt mesig var det nok en del forskjell, capri`n veier 1170 kg med fører og bensin vet ikke hva escorten veide.

Capri`n er forøvrig veldig lite banebil, stort sett standard understell med bladfjører.

Posted

Mener sjåfør av escorten snakka om 4.4 utveksling og en god del uderstell mods, vekt mesig var det nok en del forskjell, capri`n veier 1170 kg med fører og bensin vet ikke hva escorten veide.

Capri`n er forøvrig veldig lite banebil, stort sett standard understell med bladfjører.

 

Ble først satt i 4,44 utveksling mye senere. Trodde det var den brune caprien som har kjørt "hundrevis" av runder på div treff de siste årene jeg. Ser jo hvordan den utklasser de andre i innbremsingene og gjennom svingene, superbil.

Posted

Ble først satt i 4,44 utveksling mye senere. Trodde det var den brune caprien som har kjørt "hundrevis" av runder på div treff de siste årene jeg. Ser jo hvordan den utklasser de andre i innbremsingene og gjennom svingene, superbil.

Er den brune ja, men den er nok mer en suppe/lapskaus bil enn superbil.

Posted

 

Hardere konkuranse, men fortsatt futt i den brune bilen :lol: Alltid syntes det har vært morro med caprien, kjørt flest og raskest runder hvert år,

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...