Jump to content

manometer sett til å se og stille bensintrykk


vinge87

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Motor må selvsagt gå, på tomgang, uten vacum, 3,5 bar.

sku jeg ha sotte den på 3,5 bar liksom?? fikk beskjed om å sette den på 3,1bar jeg da...

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

sett den på 3,5 bar uten vakuum og sett inn måleren på den slangen som går INN på fuelrailen det er optimalt B)

jeg skal til mandagen informere ford om att en norman som kan MYE bedre enn dem.........

Og vikelig prøvd dette ut under forskellige løp

Også til COSWORTH som aldri har kjørt noen løp eller utviklet noen motorer ...........

Link to comment
Share on other sites

hmm, jeg stillte inn bensin trykket til 3,15 bar, bilen fusker som **** men fikk beskjed om at den måtte kjøres inn litt, stemmer dette?? eller skal jeg bare sette trykket på 3,5 bar, for da gikk den som en klokke????

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
hmm, jeg stillte inn bensin trykket til 3,15 bar, bilen fusker som **** men fikk beskjed om at den måtte kjøres inn litt, stemmer dette?? eller skal jeg bare sette trykket på 3,5 bar, for da gikk den som en klokke????

Still det på 3,5 bar du. Bruker å være det som fungerer best.

Link to comment
Share on other sites

hmm, jeg stillte inn bensin trykket til 3,15 bar, bilen fusker som **** men fikk beskjed om at den måtte kjøres inn litt, stemmer dette?? eller skal jeg bare sette trykket på 3,5 bar, for da gikk den som en klokke????

3,15 uten vakuum er da alt for lavt ?!

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

har steg 2 chip å bensin trykket mitt står på 3.0 bar på tomgang ...

ruser jeg den opp litt ser jeg at den øker til 3,4 bar .

ps ; du hører om pumpa sliter ( da er for høyt trykk )

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

har steg 2 chip å bensin trykket mitt står på 3.0 bar på tomgang ...

ruser jeg den opp litt ser jeg at den øker til 3,4 bar .

ps ; du hører om pumpa sliter ( da er for høyt trykk )

Syns det høres veldig lavt ut kjørte selv på ca 3,6 bar med steg 1 chip.

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks

mye rart her.. men det wingdude sier er rett for en bil med litt gufs.. .. Her ser du hvor jeg monterte nitrofylte meteret jeg hadde:

 

ps: husk lock tight på alle 3 gjengene på t-stykket.. :)

 

P9070008_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

jeg satt min på 3.5 bar uten vakum slangen på, nå maler den som en liten pusekatt ^_^ B)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Bensintrykket er det samme fra pumpen og frem til regulatoren. En eller annen plass derimellom går du inn. Tess målerene er for trege etter vår erfaring.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Bensintrykket er det samme fra pumpen og frem til regulatoren. En eller annen plass derimellom går du inn. Tess målerene er for trege etter vår erfaring.

 

 

trege?? hva mener du med det dah?? så lenge man ser hva som står på det så er det vel det samma det vel :lol: :huh:

 

gidder ikke montere manometeret, ser så dumt ut, bruker jo det kun når man skal stille trykket litt, og det er jo ikke hver dag du skal det :ph34r:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Bensintrykket er det samme fra pumpen og frem til regulatoren. En eller annen plass derimellom går du inn. Tess målerene er for trege etter vår erfaring.

Går motoren er trykket IKKE likt fra pumpen via dysene til regulatoren ...........Derfor måles trykket ETTER forbrukerene - dysene -

Link to comment
Share on other sites

mye rart her.. men det wingdude sier er rett for en bil med litt gufs.. .. Her ser du hvor jeg monterte nitrofylte meteret jeg hadde:

 

ps: husk lock tight på alle 3 gjengene på t-stykket.. :)

 

P9070008_1.jpg

 

 

slik som det er gjort her er feil, da jeg satt tstykket med meteret på den bensin ledningen stod trykket laaangt over 5 bar, da jeg gjor slik bige viste meg så var det andre boller, da viste det rett

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Går motoren er trykket IKKE likt fra pumpen via dysene  til regulatoren ...........Derfor måles trykket ETTER forbrukerene - dysene -

 

1: Hvis trykket ikke er likt i hele systemet har du en struping...

Eller 2: Hvis dysene bruker mere bensin enn hva pumpen leverer, må du ha større pumpe.

 

Uansett, hvis alt er ok kan manometeret monteres over alt mellom pumpe og reg. MEN, monterer man manometeret ved pumpa, kan man ikke se om trykket faller pga en struping lengre fremme. (Innvendig måler, elektronisk seff.)

Link to comment
Share on other sites

Går motoren er trykket IKKE likt fra pumpen via dysene  til regulatoren ...........Derfor måles trykket ETTER forbrukerene - dysene -

 

1: Hvis trykket ikke er likt i hele systemet har du en struping...

Eller 2: Hvis dysene bruker mere bensin enn hva pumpen leverer, må du ha større pumpe.

 

Uansett, hvis alt er ok kan manometeret monteres over alt mellom pumpe og reg. MEN, monterer man manometeret ved pumpa, kan man ikke se om trykket faller pga en struping lengre fremme. (Innvendig måler, elektronisk seff.)

 

1 : feil går motoren forbruker den bensin og trykket "mengden" forandres etter hver dyse .

2 : derfor er pumpen regnet ut til og gi det dysene forbruker på max + tapet i rørene + trykket som ønskes

derfor regulerer den trykket til ett bestemt trykk over hele turtallet ..

Egentlig er dette grunnlegende kunskap innen trykk regulering - hydraulikk og pneumatik . Du for ta deg ett år på statens teknologiske institutt så vil du se noe annet . har arbeidet med trykk og trykkregulering i 30 år , så noe burde jeg ha lært og lært bort ........................

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Dette er bare teit, så du sier altså at hvis tilkoblingen er på ene enden (som den ofte er)så får sylinderen ved den siste dysa altfor lite bensin. Snodig at det ikke går flere stempler enn det gjør da...

 

Det er heller ikke ett bestemt trykk. Det varierer hele tiden med belastningen. Hvorfor må man ta av vakuumet når man justerer bensintrykket da?

 

Pumpen har såpass overkapasitet i forhold til forbruket at trykket ikke skal falle over hver forbruker. På tomgang vil det jo pumpes mange liter i minuttet tilbake til tanken.

Utgjør sikkert noe i teorien, men i praksis er det nok ikke dette et problem..

Link to comment
Share on other sites

grunne til at det ikkje går meir stempel er at weber marellien er rimelig grovt oppsett på alle sylindrene.grunnen til å ta av vakuum slangen er at du må jo ha et grunntrykk før dysene forstøver rett.men du veit vel bedre så eg skal ikkje blande meg

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...