Vidala Racing Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Her kan folk tømme hue for den infoen de har om karosseri og motor på p100 sierra.Og eventuelt fortelle hva de har gjort med sine for å gjøre den lit sprekere. Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)Honda XL125 1982 (Prosjekt)Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2LMercedes w210 290TDT 1997Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 En kamerat har originale Ford "datablad" Står alt om karosseri, motor, laste egenskaper og motor spec.Skall se om eg får scannet det inn på pc` og lagt det ut. Pinto(ohc) eller 1,8TD du har ? 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidala Racing Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 Har ingen enno men SKAL ha etterhvært Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)Honda XL125 1982 (Prosjekt)Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2LMercedes w210 290TDT 1997Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 P100 = lett blanding av sierra og transit transit felger\nav og bakaksel. girkasse er vel vanlig sierra. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 p-100, skrur du av bolt sirkel adapteren på fram navne, dukker det opp en 5x108 bolt sirkel (volvo/ ny ford), ergo gjør ombygginga til en volvo bakaksel til nesten et must.. Alt av fram deler er identisk som sierra, skjermer,panser,rute,dører osv, forstilling er også identisk..Forskjellen ligger fra platten å bak, da det dukker opp ei selvberende ramme under, ulik bensintank og alt på p100.. p100 har lengre aksel avstand, så ved et motorbytte må aksel bygges om, det beste er og ta d i samme slenge som bak aksel bytte.. Selv hadde jeg cosworth motor, med t5 boks, volvo bak aksel med locker og 3,94 utv, sammen med 8,5 x18 bak felger og 7,5 x18 fram..cosworth forstilling, volvo v70 2,0 turbo bremser fram, med et focus bremse kaliper, coilovers,kutta ned platten en 5cm,recaro skinn, elvindu osv osv.. Funka meget godt! Angrer på at jeg kvitta meg med bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) PEN! hår ball, har du bilder av bilen når du skrudde og byttet div deler?Hvordan finner du ut hvilken bakaksling som passer fra en volvo egentlig, og diverse andre deler fra forsjellige bilmerker.? - Alexander Edited November 27, 2010 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 1031 akslingen fra 240 er jo mye brukt som oppgradering på andre biler. 740 akslingen er også ett alternativ, tror det er 1041 den heter. Det er forskjellig sporvidde på de. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Er ikke 100% sikker på opplysningen mine, men så langt ingen sier meg imot?Jeg kan motsi deg. Jeg er rimelig sikker på at det er 5x160 og det er det bare P100 og Transit som har. Hvis det hadde vært 5x139,7 hadde garantert flere P100 gått på amerikanske felger. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Jeg kan motsi deg. Jeg er rimelig sikker på at det er 5x160 og det er det bare P100 og Transit som har. Hvis det hadde vært 5x139,7 hadde garantert flere P100 gått på amerikanske felger. Noen som kan med 100% sikkerhet bekrefte hva det er da? Så skal jeg forandre innlegge mitt -Alexander 1031 akslingen fra 240 er jo mye brukt som oppgradering på andre biler. 740 akslingen er også ett alternativ, tror det er 1041 den heter. Det er forskjellig sporvidde på de. 103,1 og 104,1 cm? hvor bilr målene tatt ifra? hvordan vet du hva som passer på mellomakslingen og div fester? -Alexander Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 1030/1031 er brukt både på 240/740, men med ulik bredde. jeg brukte en 940 (1041) aksling, i bunn å grunn er alle identiske, bortsett fra bredda på di/utveksling og om di har sperre..Ingen av disse går rett på orginal mellom akslingen, så det må moddes uansett..Skall du ha en bolt on aksel må det en capri eller tilsvarende akslinger på, men disse er smale, så for og fylle buen, må det spaces MYE.. volvo er et holdbart/billig/populært alternativ, utprøvd og vell fungerende.. bolt sirkelen er 5x160 ja! men tar du av adapteren på spindlen fram, så har du 5x108, evntuellt så kan sierra spindler brukes, og da har du 4x108 Jeg har litt bilder på den andre pc`n.. kan skrive et litt lengre innlegg når jeg kommer meg på den pc`n i løpe av kvelden Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Så da burde den store Atlas akslen til taunusen passe greit, for den er breiere enn capri akslen Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 (edited) Så da burde den store Atlas akslen til taunusen passe greit, for den er breiere enn capri akslen vet ikke hvordan det passer, men regner med at blad innfestinga må flyttes utover i bredda, da jeg er skrå sikker på at capri/taunus er smalere over blad innfestinga. så da sier jeg nokk en gang volvo..Har skrevet litt hærhvordan man tilpasser en u-orginal stiv aksel på en stivaksel bil.. sitter og blar gjennom bilde mapper nå, men finner ikke så mye av selve ombygginga, vertfall ikke stort teknisk.. men her kommer en hurtig resturering.. ett par dager etter annkomst, og en dummy fit med 19.. skjærmer på godtur av, nye dører+panser skinnint på gotur inn volvo aksel montert å platt på tur tilbake volvo akselen på plass, sammen med 2toms senke klosser, her med nye skjærmer og orginal navene fram, med avskrud 5x160 adapter front`n er kommet i orden, og er grunna/fyller sprøyta, legg merke til at plattn er senka en liten 5cm på toppe(laste kroker er borte) bak lem og bak enden ble parra sammen, da sveis apperatet var framme nesten ferdig lakkert og klar Edited November 27, 2010 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidala Racing Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 oioio den var grådig rå Må nokk skaffe meg en p100 ja. Men siden planet kan tas av og det er en egen ramme der, kan man da lage seg et eget plan som er kortere og lettere? Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)Honda XL125 1982 (Prosjekt)Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2LMercedes w210 290TDT 1997Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Ville kappa av ca 30 cm av ræva på den. Tatt av ett stykke mellom bakhjul og bakre hjørnet. Tror den hadde fremstått litt mer kompakt og sportslig da.Gamle bilen di var tøff den, Hår ball! '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 hvor tung henger kan en slik dra? er det forskjell mellom hengervekt på diesel og bensin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidala Racing Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 hørte at det var ca 900kg men det var pga hengerfestet Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)Honda XL125 1982 (Prosjekt)Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2LMercedes w210 290TDT 1997Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 hørte at det var ca 900kg men det var pga hengerfestet husker ikke henger vekta, men tror faktisk den var på over 1400, nytte last på platten var værtfall 900 kg..vekta på en p-100 er litt over 200 kg tyngre enn enn sedan på 1220kg? altså 1400 og noe smått jeg ikke husker Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 har alltid hatt lyst på en slik p100, men 1400kg blir litt lite 500kg med henger + en escort rallybil på 1000kg så går det ikkje + 1,8td motoren er vel ikkje akkurat sterkeste til å dra henger med heller.... klarte å shave vekta på bil og henger ned i 1390kg ved å tappe tanken og ta ut vektene på rallybilen og legge kjørerampene til henger i varebilen når eg brukte en gammel hiace for å komme meg på ford treff et år... blir litt travelt å bruke når det er akkurat på grensa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Fattern har en rustfri mk3 p100 1.8td til salgs. Pm hvis du er interessert Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 (edited) Kjøpte meg p100 idag da mangler jeg bare å kjøpe alt annet en karosseriet så kan jeg legge ut info og erfaring om bilen her Hvordan passer det med driv verk om jeg setter nedig en dohc motor + dohc girkasseOrginalt er det 5tr.man. 2liter forgasser -Alexander Edited December 4, 2010 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidala Racing Posted December 12, 2010 Author Share Posted December 12, 2010 sjå der ja, er det den som var oppe i østerdarn ? Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)Honda XL125 1982 (Prosjekt)Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2LMercedes w210 290TDT 1997Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Østerdalen - Os? ikke langt unna det. Den befant seg i tolga, hodalen -Alexander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidala Racing Posted December 14, 2010 Author Share Posted December 14, 2010 ja tolga sto den ja, Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)Honda XL125 1982 (Prosjekt)Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2LMercedes w210 290TDT 1997Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now