Jump to content

stor foringene i bak stillinga

pedersen91

Recommended Posts

Om alt sitter montert på bil nå ;

Slepp ned broa, sett ei stor pipe over styre hylsa (f eks 27 mm, må ikke være for stor heller) plankebit mellom pipe og chassi. Jekk opp broa til foringa popper ut. Om foringa ikke slepper før bilen hviler på jekken hjelper du til litt ved å trå på hengerfeste eller lignende..

Edited by zanor

• 1 month later...

Om alt sitter montert på bil nå ;

Slepp ned broa, sett ei stor pipe over styre hylsa (f eks 27 mm, må ikke være for stor heller) plankebit mellom pipe og chassi. Jekk opp broa til foringa popper ut. Om foringa ikke slepper før bilen hviler på jekken hjelper du til litt ved å trå på hengerfeste eller lignende..

Dette funka veldig bra, gjorde det i dag på min bil, kjærte av 5mm av toppen på foringa (pollyrace røde) lot den stå i ovnen å godgjøre seg på 150grader i 10-15 min også smørte den inn med zalo så sklei den inn ;) prøvde først uten å varme den opp det gikk ikke, sto 2 stk å hoppa å herja på bilen :P

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Dette funka veldig bra, gjorde det i dag på min bil, kjærte av 5mm av toppen på foringa (pollyrace røde) lot den stå i ovnen å godgjøre seg på 150grader i 10-15 min også smørte den inn med zalo så sklei den inn ;) prøvde først uten å varme den opp det gikk ikke, sto 2 stk å hoppa å herja på bilen :P

Bra du fikk di i.. Men hvorfor kappe av 5mm??

Bra du fikk di i.. Men hvorfor kappe av 5mm??

røde pollyrace foringer er litt høyere enn org, den braketten som står under blir så bøyd.

helt riktig, hvertfall etter min egen erfaring.

kjøpte du lengre bolter og? eller gikk det greit med dem orginale?

selv kjøpte jeg 2 bolter som var 10mm lengre :P

hadde noen bolter som holder forstillinga oppe tilovers, brukte de, de var 2-3cm lengre enn org, da gikk bakstillinga rett på uten noe stress;)

genialt :D

tror eg har noen slike eg å, men tenkte ikke på dem :whistling:

hehe satt å banna når e ikke fikk sentrert de org boltene, så kom e på att e nettopp hadde ribba 4x4 sierran, leita som F rundt i snøen vedsina sierran til e fant 2 stk :P og heldig vis var det samme tykkelse :)