pedersen91 Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 hei, e lura på kordan å den lætaste måten e å få ut de gammle stor foringene å sett i nye igjenn.. håpa på kjapt svar!! :D gjelder en sierra 2.0 gammelaste typen. Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 skjær av "leppa" på toppen og finn en passe stor hammer å banke den ut med nedover.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zanor Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 (edited) Om alt sitter montert på bil nå ;Slepp ned broa, sett ei stor pipe over styre hylsa (f eks 27 mm, må ikke være for stor heller) plankebit mellom pipe og chassi. Jekk opp broa til foringa popper ut. Om foringa ikke slepper før bilen hviler på jekken hjelper du til litt ved å trå på hengerfeste eller lignende.. Edited October 30, 2010 by zanor Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 for å få den inn igjen da? Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Smør foringen in med noe glidemiddel. 5-56 e.l. Legg foring på brua der den skal inn, legg en planke under foringen, jekk til den popper inn. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Bruk en jekkestropp rundt brua og jekken , så slipper du problemet med at bilen løfter seg. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 drit i slik 556 eller wd40. ZALO er tingen.. masse zalo Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedersen91 Posted October 31, 2010 Author Share Posted October 31, 2010 takker for alle svar!! da ska e prøv i mårrå Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 drit i slik 556 eller wd40. ZALO er tingen.. masse zaloHehehe, faktisk så har du rett i det 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Om alt sitter montert på bil nå ;Slepp ned broa, sett ei stor pipe over styre hylsa (f eks 27 mm, må ikke være for stor heller) plankebit mellom pipe og chassi. Jekk opp broa til foringa popper ut. Om foringa ikke slepper før bilen hviler på jekken hjelper du til litt ved å trå på hengerfeste eller lignende..Dette funka veldig bra, gjorde det i dag på min bil, kjærte av 5mm av toppen på foringa (pollyrace røde) lot den stå i ovnen å godgjøre seg på 150grader i 10-15 min også smørte den inn med zalo så sklei den inn prøvde først uten å varme den opp det gikk ikke, sto 2 stk å hoppa å herja på bilen Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
zanor Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Dette funka veldig bra, gjorde det i dag på min bil, kjærte av 5mm av toppen på foringa (pollyrace røde) lot den stå i ovnen å godgjøre seg på 150grader i 10-15 min også smørte den inn med zalo så sklei den inn prøvde først uten å varme den opp det gikk ikke, sto 2 stk å hoppa å herja på bilen Bra du fikk di i.. Men hvorfor kappe av 5mm?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Bra du fikk di i.. Men hvorfor kappe av 5mm??røde pollyrace foringer er litt høyere enn org, den braketten som står under blir så bøyd. Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 helt riktig, hvertfall etter min egen erfaring.kjøpte du lengre bolter og? eller gikk det greit med dem orginale?selv kjøpte jeg 2 bolter som var 10mm lengre Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 helt riktig, hvertfall etter min egen erfaring.kjøpte du lengre bolter og? eller gikk det greit med dem orginale?selv kjøpte jeg 2 bolter som var 10mm lengre hadde noen bolter som holder forstillinga oppe tilovers, brukte de, de var 2-3cm lengre enn org, da gikk bakstillinga rett på uten noe stress;) Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 genialt tror eg har noen slike eg å, men tenkte ikke på dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 genialt tror eg har noen slike eg å, men tenkte ikke på dem hehe satt å banna når e ikke fikk sentrert de org boltene, så kom e på att e nettopp hadde ribba 4x4 sierran, leita som F rundt i snøen vedsina sierran til e fant 2 stk og heldig vis var det samme tykkelse Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts