Tomzern Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Hei! Har en 92mod sierra 2,0 CLX STV. Syns den er alt for myk, nesten sånn at det er skummelt å kjøre med selv med nye dempere bak. Lurte på om det ville hjelpe betraktelig på veiholdningen om jeg investerer i senkefjærer til den? Som nevnt er demperne bak kliss nye sachs gassdempere, og foran er både fjærene og demperne relativt nye. Hva må jeg gjøre for å få bilen litt mer "sportslig" om man kan kalle det det. Har også en jevn hvinelyd fra motoren spesielt når den er kald. Den følger turtallet, og kan sammenlignes med lyden av slitt viftereim bare ikke så høy og slitsom.. Noen som vet hva dette kan være, har ikke greid å lokalisere lyden helt. Kan det være vannpumpe eller dynamo? Siste spørsmål er om det går an å få tak i en litt mer leken diff til vinterføre. Da tenker jeg ikke på sveisa diff, det vil jeg ikke ha. Tenker mer på om det fins en diff med brems fra en annen bil som passer over? Mvh Tomzern Ford Sierra 2.0 DOHC stv Nissan 200sx S13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Hei! Har en 92mod sierra 2,0 CLX STV. Syns den er alt for myk, nesten sånn at det er skummelt å kjøre med selv med nye dempere bak. Lurte på om det ville hjelpe betraktelig på veiholdningen om jeg investerer i senkefjærer til den? Som nevnt er demperne bak kliss nye sachs gassdempere, og foran er både fjærene og demperne relativt nye. Hva må jeg gjøre for å få bilen litt mer "sportslig" om man kan kalle det det. Har også en jevn hvinelyd fra motoren spesielt når den er kald. Den følger turtallet, og kan sammenlignes med lyden av slitt viftereim bare ikke så høy og slitsom.. Noen som vet hva dette kan være, har ikke greid å lokalisere lyden helt. Kan det være vannpumpe eller dynamo? Siste spørsmål er om det går an å få tak i en litt mer leken diff til vinterføre. Da tenker jeg ikke på sveisa diff, det vil jeg ikke ha. Tenker mer på om det fins en diff med brems fra en annen bil som passer over? Mvh Tomzern Senke fjører vil hjelpe mye www.pedersens-racing.no selger H&R 40mm senk med TUV godkjening, disse er veldig bra men koster litt mer enn de andre merkene, 2500kr ca koster de Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 stabstag bak gjør underverker. fra 4x4 cossie eller scorpio stv. de er ihvertfall grove nok. det gjør en vanlig original sierra med helt org understell i god stand sportslig og fin å kjøre:) evt stab stag foran fra ovennevnte bil typer. scorpio stv har ihvertfall 28 eller 29mm stab stag foran Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 ang senkefjærer fra H&R, jeg skulle godkjenne slikt senkesett på stv min, men de ble ikke ok pg at i tuv papir står det av fjærene bak tåler 900 kg, og det holdt ikke fabrikantens skrifter.. noen som har vert borti? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now