Jump to content

Noen spørsmål ang. min 92' sierra STV


Tomzern

Recommended Posts

Hei!

 

Har en 92mod sierra 2,0 CLX STV.

 

Syns den er alt for myk, nesten sånn at det er skummelt å kjøre med selv med nye dempere bak. Lurte på om det ville hjelpe betraktelig på veiholdningen om jeg investerer i senkefjærer til den? Som nevnt er demperne bak kliss nye sachs gassdempere, og foran er både fjærene og demperne relativt nye. Hva må jeg gjøre for å få bilen litt mer "sportslig" om man kan kalle det det.

 

Har også en jevn hvinelyd fra motoren spesielt når den er kald. Den følger turtallet, og kan sammenlignes med lyden av slitt viftereim bare ikke så høy og slitsom.. Noen som vet hva dette kan være, har ikke greid å lokalisere lyden helt. Kan det være vannpumpe eller dynamo?

 

Siste spørsmål er om det går an å få tak i en litt mer leken diff til vinterføre. Da tenker jeg ikke på sveisa diff, det vil jeg ikke ha. Tenker mer på om det fins en diff med brems fra en annen bil som passer over?

 

Mvh Tomzern

Ford Sierra 2.0 DOHC stv

Nissan 200sx S13

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har en 92mod sierra 2,0 CLX STV.

 

Syns den er alt for myk, nesten sånn at det er skummelt å kjøre med selv med nye dempere bak. Lurte på om det ville hjelpe betraktelig på veiholdningen om jeg investerer i senkefjærer til den? Som nevnt er demperne bak kliss nye sachs gassdempere, og foran er både fjærene og demperne relativt nye. Hva må jeg gjøre for å få bilen litt mer "sportslig" om man kan kalle det det.

 

Har også en jevn hvinelyd fra motoren spesielt når den er kald. Den følger turtallet, og kan sammenlignes med lyden av slitt viftereim bare ikke så høy og slitsom.. Noen som vet hva dette kan være, har ikke greid å lokalisere lyden helt. Kan det være vannpumpe eller dynamo?

 

Siste spørsmål er om det går an å få tak i en litt mer leken diff til vinterføre. Da tenker jeg ikke på sveisa diff, det vil jeg ikke ha. Tenker mer på om det fins en diff med brems fra en annen bil som passer over?

 

Mvh Tomzern

 

Senke fjører vil hjelpe mye ;) www.pedersens-racing.no selger H&R 40mm senk med TUV godkjening, disse er veldig bra men koster litt mer enn de andre merkene, 2500kr ca koster de

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

stabstag bak gjør underverker. fra 4x4 cossie eller scorpio stv. de er ihvertfall grove nok.

 

det gjør en vanlig original sierra med helt org understell i god stand sportslig og fin å kjøre:)

 

evt stab stag foran fra ovennevnte bil typer. scorpio stv har ihvertfall 28 eller 29mm stab stag foran

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

ang senkefjærer fra H&R, jeg skulle godkjenne slikt senkesett på stv min, men de ble ikke ok pg at i tuv papir står det av fjærene bak tåler 900 kg, og det holdt ikke fabrikantens skrifter.. noen som har vert borti?

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...