Kverna Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 http://passionford.com/forum/general-discussion/370883-gt3071-turbo-2-4bar-on-a-yb-engine-gives-514bhp.html Min fotoblogg
RS 1000 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Trist å se at også denne karen har sett seg nødt til å jobbe seg ned i seriøsitet og effekt ved 4000 o/min for å overleve økonomisk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Kverna Posted October 20, 2010 Author Posted October 20, 2010 Trist å se at også denne karen har sett seg nødt til å jobbe seg ned i seriøsitet og effekt ved 4000 o/min for å overleve økonomisk.Helt nede i 7:1 i komp, så burde jo være muligheter for noe holdbart selv ved over 2bars ladetrykk da ? Min fotoblogg
RS 1000 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 (edited) Helt nede i 7:1 i komp, så burde jo være muligheter for noe holdbart selv ved over 2bars ladetrykk da ?Det er han nok. Man klarer ikke gode resultater uten å lade skikkelig, men selve tallene virker noe optimistisk når man ser litt nærmere.http://www.atpturbo.com/root/maps/gt3071r.htm Reagerer også på at det står L8ECU på bremsepapiret når det i tråden står at det er Vi-pec sprut på motoren. Edited October 20, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
JHS Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Reagerer også på at det står L8ECU på bremsepapiret når det i tråden står at det er Vi-pec sprut på motoren.L8ECU er regnr på bilen, og brukernavn på forum til eieren
RS 1000 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 L8ECU er regnr på bilen, og brukernavn på forum til eieren Hehe, ok, da er det bare resten igjen... Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sapphy Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Dette er vel samme tubo som jeg hadde på min vingebil, bremset jo 471 hk på hjul, så tror det er på tide dere presterer noe selv i stede for å klage på andre.
RS 1000 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Dette er vel samme tubo som jeg hadde på min vingebil, bremset jo 471 hk på hjul, så tror det er på tide dere presterer noe selv i stede for å klage på andre.Vinge87 bremset 528 hester hos Ringstad med 1,7 BAR ladetrykk fra en GT3076R. Hvilket ladetrykk ble din vingebil bremset med? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Asil Racing Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Vinge87 bremset 528 hester hos Ringstad med 1,7 BAR ladetrykk fra en GT3076R. Hvilket ladetrykk ble din vingebil bremset med?gammle bilen til sapphy blei bremset hos ringstad i fjor til 470 på 1,8 i ladetrykk
as. Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Og jeg bremset "bare" 390hjulhk (opel gamper iflg. protrim) på 3076ar82@2 bar , men holder følge med 600hk biler merkelig med disse bremsa effektene?
Asil Racing Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Og jeg bremset "bare" 390hjulhk (opel gamper iflg. protrim) på 3076ar82@2 bar , men holder følge med 600hk biler merkelig med disse bremsa effektene?Man skal ikke ha så mye hk for å holde følge vettu , men man skal ha veldig mye mer for og kjøre fra
RS 1000 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 gammle bilen til sapphy blei bremset hos ringstad i fjor til 470 på 1,8 i ladetrykkPresis og akkurat. Ett kilo ladetrykk fra eller til er pytt-pytt og spiller som vi ser liten og ingen rolle for oppnådd resultat. Og jeg bremset "bare" 390hjulhk (opel gamper iflg. protrim) på 3076ar82@2 bar , men holder følge med 600hk biler merkelig med disse bremsa effektene? Det tror jeg på. Det som flytter bilen er det gjennomsnittlige hjulmomentet over det strekket man kjører og her ligger 2,0 L motorer med rundt 400 hk godt an. Med svære turboer brukes mesteparten av tiden i en tilstand av spool up eller spinning. Hjulmoment som overføres til underlaget er lavt og det samme blir den praktiske akselerasjonen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Asil Racing Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Denne bilen er bremset på 2,7 bar . Syns det er merkelig med tanke på holdbarhet på motor , trodde også at 2 bar var ganske mye på en sånn turbo uansett?er det ikke no max anbefalt ladetrykk?
RS 1000 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Man skal ikke ha så mye hk for å holde følge vettu , men man skal ha veldig mye mer for og kjøre fraEn bilkjommi med maks 400 hk i en liten og lett bil, kjørte forbi og fra det meste av biler i de samme heatene på julitreffet, inkl en "600 hesters" GS BMW. Respons og dreiemomentkurve betyr alt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
2.8i TIC Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Og jeg bremset "bare" 390hjulhk (opel gamper iflg. protrim) på 3076ar82@2 bar , men holder følge med 600hk biler merkelig med disse bremsa effektene? Har vel sikkert iiiiiiiingenting med kjørestilen din å gjøre heller! hehe
Escort RST WRC Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 En bilkjommi med maks 400 hk i en liten og lett bil, kjørte forbi og fra det meste av biler i de samme heatene på julitreffet, inkl en "600 hesters" GS BMW. Respons og dreiemomentkurve betyr alt. Og VEKT, ikke minst Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Asil Racing Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 (edited) En bilkjommi med maks 400 hk i en liten og lett bil, kjørte forbi og fra det meste av biler i de samme heatene på julitreffet, inkl en "600 hesters" GS BMW. Respons og dreiemomentkurve betyr alt.alt går , men er jo litt vekt effekt inn i bilde også da hvordan bil har kammeraten din rs 1000 ? Edited October 20, 2010 by Asil Racing
as. Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Det jeg mente med innlegget mitt er: BREMSA EFFEKT = TILNÆRMERT VÆRDILØST TALL. Og ja vekt/effekt har enormt mye å si, men sån det er blitt i norge nå de siste 5-6åra er det viktigste får folk å få høye tall når de bremser. (dette vet rulle gutta, å kalibrere/påvirker resultatet deretter).I "gammle dager" pleide vi å le av bremseresultater fra et firma i konsvinger traktene, de fikk altid ut så enorme effekter der. LOTTORULLE kalte man rulla deres.Finnes flere slike nå spør du meg.
Sapphy Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Resutater er ikkje viktige siden dere professorer plukket det fra hverandre med teori uansett. Asil, kjenner du godt til gamlebilen min? Funker den bra? Blir den brukt noe?
Asil Racing Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Resutater er ikkje viktige siden dere professorer plukket det fra hverandre med teori uansett. Asil, kjenner du godt til gamlebilen min? Funker den bra? Blir den brukt noe?kjenner han godt , nesten naboen hehe . bilen er like fin den , tror faktisk ikke han har brukt den i år .Vet den har fått seg nye coilovers og er meget stor turbo , da den andre begynte og takke for seg .
RS 1000 Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Og VEKT, ikke minst Psst. Det er derfor G-målere er så praktiske og nyttige når de brukes riktig. Hk pr. tonn avslører alltid hele sannheten. alt går , men er jo litt vekt effekt inn i bilde også da hvordan bil har kammeraten din rs 1000 ?Opel GSI med 16V motor og 2 BAR ladetrykk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RS 1000 Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Vet den har fått seg en meget stor turbo , da den andre begynte og takke for seg .Hmm. Kulelagerturboen raste etter kort tid som forventet og pga for lite guff så velges det nå større turbo? 471 norske hjul hk altså? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
GranadaMK1 Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Psst. Det er derfor G-målere er så praktiske og nyttige når de brukes riktig. Hk pr. tonn avslører alltid hele sannheten. Opel GSI med 16V motor og 2 BAR ladetrykk. Stian sin GSI? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
RS 1000 Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Stian sin GSI? Det stemmer. Han har papirer som viser 338 hk og 508 NM med ca. 1,5 BAR ladetrykk, men kjørte nå sist over 2,0 BAR. River løs gateslick på tørt på 4. gear når momentet kommer så etterlengtet god traction control er på gang.Målet er 7,99 og 155 km/t på 201 M på Eikås. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
GranadaMK1 Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Ja hørte han bremset rett over 300hk på hjul hos polly for noen uker siden. Går nokk godt den, er påtide å fikse opp karroseriet og motorromet litt og. ehe... Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now