Jump to content

Hjelp med cosworth 4x4 topp.

sierraTIC

Recommended Posts

Dem selger dem jo over nett da, men har hørt noe om at det ikke er lov og sende oljer og lignende over post? Har du noe mer informasjon om dette? Kunne jo ordnet en ordning til et gruppekjøp hvis man undersøker litt om lover om frakt?

Her har man for eksempel såkalt "Fuchs TITAN XTR 10W/40" olje. 20 liter til en nokså hyggelig pris. Hadde vert spennende og prøvd for min del vertfall

Link: http://www.opieoils.co.uk/p-990-fuchs-titan-xtr-10w40-high-performance-semi-synthetic-engine-oil.aspx#productDetails

I tilleg til Silkolene:

http://www.opieoils.co.uk/c-388-silkolene-engine-oil.aspx

Sender ikke til norway mener jeg beskjeden var sist.. Noe med post og væsker/olje.. husker ikke helt.

Har ikke lyst og gi meg en leksjon på hva API rating innebærer? :)

Det ligger mye info på nettet. Jeg har valgt å huske det slik.

API er noe slikt som American Petrol Institute og de tester oljer og gir dem "karakter" etter egenskaper.

Motorer er selvsagt vidt forskjellige, noen gammle og dårlige, noen gamle og gode, noen nye osv og alle må tilfredstille forskjellige krav. Det må oljene også.

Gammle og billige motorer ble pga fattigdommen i gamle dager, laget av dårlig/elendig materiale. Levetiden var latterlig og det fantes motoroverhalingsverksteder overalt. Mekanikerene på vanlige verksteder hadde motorkompetanse fordi det var helt nødvendig. Oljene var "fylt til randen" med zink og alle mulige livsfarlige tungmetaller og bensinen var full i bly som er en helt fantastisk gunstig tilsetning.

I da så øker folketallet med smått utrolige 200 000 hvert eneste døgn og det store antallet med forurensende rævholler gjorde at man allerede den gang MÅTTE begrense det helsefarlige griseriet.

Kravene til kvaliteten og levetiden på motorene økte i takt med økonomien og de nødvendige godstoffene i oljen ble stadig redusert. Dagens nyeste oljer med API rating SM har så lite godstoff pga miljøhensyn at eldre motorer raser nærmest umiddelbart hvis dette sølet fylles på.

Pga at antall MC er mye lavere enn antall biler så er det som vi ser mer godstoff i MC oljer enn i bilmotoroljer.

Som sagt, slik seg jeg det...

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Sender ikke til norway mener jeg beskjeden var sist.. Noe med post og væsker/olje.. husker ikke helt.

Sender til norge han der har selv hadt rundt 50litre sendt her så gar fint detta etter moms og frakt bli det bra pris detta :-) matt lewis sende her ogsa