rubenl Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Trenger noe større dyser til is turboen min.. Må være høy ohm da jeg har noe trøbbel med å kjøre lavohms dyser på sprutet.300ccm eller helst mer, må vel være noen som har noe liggende`? Trenger og 15" vinterdekk, trenger ikke være nye dekk. Men helst noe pigg igjen bør det være. Pm41784813
RS 1000 Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Trenger noe større dyser til is turboen min.. Må være høy ohm da jeg har noe trøbbel med å kjøre lavohms dyser på sprutet.300ccm eller helst mer, må vel være noen som har noe liggende`? Trenger og 15" vinterdekk, trenger ikke være nye dekk. Men helst noe pigg igjen bør det være. Pm41784813Hvis du får tak i dysemotstander fra f.eks Volvo 740/940 turbo, da kan også du bruke lavohm dyser.Lavohm Cosworth og Volvo turbo dyser er ca. 330 ccm.Her ett par andre alternativer:http://www.niramotorsport.com/index.php?thepage=products&lang=eng&subpage=i3-fuelhttp://qwt.no/storefront.php?pid=7963&catid=8819 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Per Olav Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Volvo sier du... Vet du eksakt hvor i volvoen dysemotstandene er montert? Og hvordan de ser ut? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
rubenl Posted October 17, 2010 Author Posted October 17, 2010 (edited) ja har hørt noe om de dysemotstandene, Skal på huggern imorra så får vel ta en titt, men hadde jo vært kjekt å vite hvor man skal lete... Edited October 17, 2010 by rubenl
RS 1000 Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Volvo sier du... Vet du eksakt hvor i Volvoen dysemotstandene er montert? Og hvordan de ser ut?Det stemmer. På den tiden var det ikke vanlig med store høyohmdyser så da måtte man bruke lavohmdyser med el-motstander i stedet. Dette fungerer GODT så sant forholdet mellom dyse CCM og sylinder CCM ikke blir for høyt. I Volvo tilfellet er forholdet 300/579 = 0,52 og da er det overhode ingen problemer eller ulemper med dette. Nei, ikke eksakt, men så vidt jeg husker er det på innerskjermen bak den ene hovedlykten. Det er 4 runde hvite keramikk "sigaretter" som er buntet sammen under en metallbøyle. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
admiralen Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Trenger noe større dyser til is turboen min.. Må være høy ohm da jeg har noe trøbbel med å kjøre lavohms dyser på sprutet.300ccm eller helst mer, må vel være noen som har noe liggende`? Trenger og 15" vinterdekk, trenger ikke være nye dekk. Men helst noe pigg igjen bør det være. Pm41784813 Har noen Siemens 630cc dyser liggende hvis det er interesant.
Recommended Posts