Jump to content

Recommended Posts

Posted

Husk at Fords OHC / Cosworthmotor er liten og lett.

"Alle" klager (feilaktig) på vekten på Fords 2,8 og 2,9 V6 motorer som også er små og lette.

Toyota 2JZ er en fantastisk motor og den er stor og tung. Ikke rart at denne bilen rive løs 4. gear på slicks.

Passer bedre i en Granada enn i en Sierra. Tøft og kult og alt det der, men totalt overkill da disse kraftige motorene kan prestere 0-320 km/t på 6,9 sekund.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Husk at Fords OHC / Cosworthmotor er liten og lett.

"Alle" klager (feilaktig) på vekten på Fords 2,8 og 2,9 V6 motorer som også er små og lette.

Toyota 2JZ er en fantastisk motor og den er stor og tung. Ikke rart at denne bilen rive løs 4. gear på slicks.

Passer bedre i en Granada enn i en Sierra. Tøft og kult og alt det der, men totalt overkill da disse kraftige motorene kan prestere 0-320 km/t på 6,9 sekund.

 

Ganske enig i dette, da jeg lenge vurderte å skaffe meg en Honda S2000 motor til Sierran (tenker på det enda innimellom) Men jeg fant ut at den er omtrent like tung som Pinto-motorn, altså knapt lettere enn V6'ern. (Nå skal det vel nevnes at en av grunnene til at 'alt' på Fordene våre er så lett er at det ikke tåler like mye som japsegreierne :P)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...