Jump to content

Er dette orginal st200 eller er det bygd om?


Sonnir

Recommended Posts

Skal se på denne bilen i morgen, men lurer litt på om det er orginal st200 eller bygd om? han sier den er bygd om fra en 1.8 ghia, men under panseret er jo den samme fargen som st200 ble levert med orginal. han hadde hentet en bil fra sverige som var st200 og fløttet over til den her.

 

Link: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1212835;Modified=1285827476

 

Er blitt litt i tvil att det blir noe kødd da jeg skal vise og godkjenne bilen. hva stor dere? :) trenger kjapt svar.

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Så litt snodig ut det der, ja. Kanskje dempertårn, torpedovegg osv. fra donorbilen er sveiset inn.

Står ikke rammenummeret på den synlige blå delen av torpedoveggen? Da er det lett å sjekke identiteten til de delene mot vognkortet.

Skiltene tilhører Ghia registrert i 97, det er det ikke noe tvil om.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Er en del som selger ikke-godkjente biler, men som hevder at det "bare er å gjøre sånn og sånn". Her er det vel riktignok EU kontroll selger tenker på, noe som i første omgang sikkert går greit. Men en viss risiko for en uventet innkalling fra SVV etter EU visning bør nok regnes med. Bilen har tross alt en DuraTec V6 på 204 hk, selv om den i vognkort fortsatt er en Mondeo 1,8 med 115 hk. Sånt noe blir så klart lagt merke til på en EU kontroll, selv om den vil bli godkjent på et verksted tross motorbyttet.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar:) men han sa att det var motorrommet som var lakkert performence blue når han skulle bytte fra ghia til v6. så bilen er orginal begunder. ble bare litt usikkert, men får stole på eiern og skjekke det når jeg skal se på bilen i dag:)

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Sitat: Jeg orker ikke mer da jeg har investert nok tid i bilen til at den skulle holde minst 2 år. Den er ikke godkjent ombygget eller eu-godkjent. Har snakket med noen verksteder som kunne godkjenne den selv med annen motor.

 

Innvistert nok tid i bilen til att den skulle holde 2 år. Jeg tenker att han ikke har lagt noen plan for hvordan han skal få godkjent bilen når den skal på EU kont.

 

Han sier jo den ikke er godkjent ombygd. Og du kan se att torpedoveggen er blå, sammen med dempertårnene. Rammevangen kan han ha flyttet over fra donor bilen. Så da blir fargen i motorrommet lik. Legger også merke til att all stylingen ser ut til å være en anelse mørkere og noe blankere enn hva karosseriet er så jeg ville tippet dette er ettermontert.

 

Når han i tilegg slenger på: Har snakket med noen verksteder som kunne godkjenne den selv med annen motor. Da forteller han vel rett ut att denne er ombygd.

 

Til slutt, hvem selger en orginal ST200 for 20.000,-. Selv om ene toppen er gåen og vannpumpen sprukket så er jo bilen verdt omtrent 4 ganger så mye. Om han kan å skru, noe det virker som så veit han jo også dette.

 

Dette lukter problemer spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvordan du kan se slik, men forhåpentligvis så våkner vel noen her inne snart som kan sånt.

 

Men du blir vel uansett nødt til å betale hk økning fra 170hk til 204hk før du får den på EU osv. Det er vanskelig med slike biler, for en veit liksom aldri hva som er sant eller ikke, men du kan jo prøve deg på en slik att han skal ordne med godkjenning, men du betaler for det.

 

Er han seriøs, og bilen kan godkjennes så burde han gjøre dette for deg. Spesiellt når han alt har kontaktet folk om dette. Det koster jo ikke han noe. Om han ikke hjelper deg med dette så er han usikker på om det faktisk går.

 

Å kjøre en bil som ikke er godkjent kan sikkert være greit helt til det eventuellt skjer noe. Da kan du slite skikkelig

Link to comment
Share on other sites

Gjelder denne regelen karosseriet du setter motoren inn i, donor bilen eller begge?

Aldri forstått helt den regelen der.

 

Det gjelder den norske bilen som blir ombygd.. Kan ikke kreve avgift av en importert delebil som ikke skal registreres i norge. (kun moms ved innførsel)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...