christerandersen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 kor du hente vakum til boost måleren? har en 97 mondeo jeg jobber med selv Da har jeg og noen kamerater gjort litt på skolen i dag:)Brukte først en time på å få den på 2 søyler løftebukken, måtte lage klosser for å kjøre på sånn att jeg fikk armene under bilen. Lav bil er ikke bare bare heller. men FINT skal det være:DSå tok jeg av frontfanger, sideskjørt og bakfanger på delebilen. Sideskjørtene tok sin tid, seigt lim. så but but, it`s not only only Jeg og to kamerater tok ut stoler, golvteppe, midtkonsoll på delebilen. Det var gjort på en goo halvtime På mekkekvelden nå i kveld tok jeg ut dashbordet Det var mye lettere enn jeg trodde:) brukte en goo halvtime på det og:) Har desverre ikke bilder:( Har du bilder av tkoblinga til boost klokka!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 den kobles på slangen mellom wastegate å turbo. trur ikke det er andre utak på disse bilene også kan det være kjekt å ikke quote en post med så masse bilder uten å fjerne de før du klikker på post knappen:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
christerandersen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 den kobles på slangen mellom wastegate å turbo. trur ikke det er andre utak på disse bilene også kan det være kjekt å ikke quote en post med så masse bilder uten å fjerne de før du klikker på post knappen:)sorry e ny på forumet!e det den slangen som går fra toppen av innsuget og bort til bremsekraft forsterkeren?er ikke så go go på det mekaniske!e mest elekto type æ! har du et bilde av slangen så hadde det vert fint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 går det slange fra innsuget til bremsekraftforsterkeren på disse TD motorene da? den går vel heller til ei vakuumpumpe i og med at motoren ikke har gasspjeld å derfor ikke klarer å lager vakuum på egenhånd. jeg mener den slangen jeg mener sitter på turboen å er bare en liten kort en. se på baksiden av motoren så ser du turboen å da skjønner du med engang hva jeg mener:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
christerandersen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 går det slange fra innsuget til bremsekraftforsterkeren på disse TD motorene da? den går vel heller til ei vakuumpumpe i og med at motoren ikke har gasspjeld å derfor ikke klarer å lager vakuum på egenhånd. jeg mener den slangen jeg mener sitter på turboen å er bare en liten kort en. se på baksiden av motoren så ser du turboen å da skjønner du med engang hva jeg mener:)du mene den som går fra turboen til wasegate aktuatoren!? kossen blir det da når man ska ha en boost controller på der da? du mene den som går fra turboen til wasegate aktuatoren!? kossen blir det da når man ska ha en boost controller på der da?sku gjerne ha tatt bilde å vist dæ men e ikke sikker på kossen man legg dem inn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 2, 2011 Author Share Posted March 2, 2011 (edited) Spør heller på PM men her er bilde av hvor jeg koblet meg inn Sett på ett Y eller T stykke der du, da blir det boost controller Edited March 2, 2011 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Gårsdagens økt.Glemte selvfølge kamera..Men pussa rust på bakluke (var 3 små bobler) sandblåste og hadde på epoxy Bilen står på lakken nå, så blir vell pussa ned og sprøyta på fuiller i helga Men sist gang skjedde det noe dumt.. Heiste ned bilen fra bukken, men så kom jeg på att jeg hadde glemt noe. så jeg begynte og heise opp igjen. da hadde vist den "koppen" på løftbukken falt av så den sto på høykant når jeg heiste opp igjen klemte den seg oppi kanalen. det ble ett stort hull. men det er fikset nå hadde også på bodyshyts på kanalen der vi tetta hullet Bestilte meg 10 meter med 40 tone fra solfilmhalvpris.no Da blir det soting snart Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
christerandersen Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 husk nu på at du må dele solfilmen bak!vess ikke blir det aldri bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 husk nu på at du må dele solfilmen bak!vess ikke blir det aldri bra!Ja, Kimsa som skal gjøre det Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 husk nu på at du må dele solfilmen bak!vess ikke blir det aldri bra!Kan bli bra lell, men jeg skal dele den. Har holdt på med dette i 7 år så dette kommer til å gå bra!! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 Ja, regner med det Mazda´n til far din såå jo helt smuuud ut Gleder meg! Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 UPDATE I dag ble det lagt på fyller Var nede på lakken og tok noen bilder (før han begynte å legge fyller)Frontfanger´n er ferdig grunna samt sideskjørt og diverse plastikk se bilder Fanger´n Klar til fyller Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Skulle bilen hellakkeres?? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 Nei. Bare bakdører, bakskjermer og bakluka og stylingen da selvfølgelig Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 USA blinkers Lagde til USA blinkers i dag Se bilder! Pærer er fått tak i på Møller Bil her er delenr viss noen trenger N901 298 01 Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
christerandersen Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 blir naice det der!gleder meg til å se ressultatet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 Gjør jeg og Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Hvilken epoxy grunning bruker du ? Merke å evt hvor å få kjøpe? Bra du holder på, rust er noe dritt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 Glasurit Vet ikke hvor det er å få kjøpt Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 (edited) Skal bestille meg ett klistremerke jeg skal ha på frontruten på høgresiden loddrett men hvilket? Edited March 9, 2011 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 (edited) Hvor fikk du kjøpt to polet pæreholder og rele du kan bruke? Eller har du bare loddet på ledninger til park funksjonen og kobler deg på parklysene med disse ledningen? Har vurdert dette kittet som alternativ. Min link Edited March 10, 2011 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Hvor fikk du kjøpt to polet pæreholder og rele du kan bruke? Eller har du bare loddet på ledninger til park funksjonen og kobler deg på parklysene med disse ledningen? Har vurdert dette kittet som alternativ. Min link Ja, har kun loddet som du ser på bilde Den ene er til parklys og den andre til blinklys Pæreholderen er den som sitter på mondeon orginalt bare modifiserte den litt Vurderte det kittet jeg og, men syns det ble dyrt pærene på møller koster 100 kr for 2 stk pærer Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Ja, har kun loddet som du ser på bilde Den ene er til parklys og den andre til blinklys Pæreholderen er den som sitter på mondeon orginalt bare modifiserte den litt Vurderte det kittet jeg og, men syns det ble dyrt pærene på møller koster 100 kr for 2 stk pærer Skjønner. Jeg har egentlig planer om å bore meg to hull i lykten og plassere inn to små 5W pærer nedenfor hovepæra. Har sett dette er noe folk har gjort før, men den varrianten din var ganske smart. Var det enkelt å lodde på? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Ja, hadde tenkt det jeg og, men hadde blitt stygt pga klarglass lykter Ja, var lett å lodde på Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 (edited) Nå er vell all stylingen lakkert skal se om jeg får reist å tatt noen bilder snart Ingen som har forslag til klistremerke? tenkte på Ford Motorsport svo. men det er vell noe sånt nascar greier?? www.autoart.no Gleder meg til lappen nå Oppkjøring den 26.April Edited March 13, 2011 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts