Sonnir Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 når du heiser opp bilen så ser du under/bak på fangeren. der er det 2 skruer med muttere på hver sin side når du har løsnet alle de, bare dytter du hardt ut fangeren den sitter i "glidespor"! du ser det når du har tatt ut innerskjermen Er litt kult att Ford emblemet står i grillen syns jeg men jeg får se hva det blir til på min hvertfall Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 den e fin.tror eg får studere Haynes boken min litt ja tror det må være emblem i grillen.har lyst å fjerne mine emblemer bak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 gjør det du Tror jeg også Men bak blir det ingenting Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 15, 2011 Author Share Posted February 15, 2011 (edited) UPDATE 15.02 Da er dagens økt omme Fikk slipt og skjært ut det meste Bildene får snakke:Også Emblemfri bakluke Edited February 15, 2011 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 (edited) Ny updates i dag I dag har jeg sandblåst og lakt på epoxy. Medhjelperen har skjært til de nye buene Er nå klar til å sveise de på Her har jeg begynt med sandblåsing. Slik ble da det. Også andre siden. Falset spor. Så var det epoxy. Også et bilde av bilen der den henger Edited February 20, 2011 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Dårlig med tilbakemeldinger her Fikk en stor pakke på fredag Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 nei NÅ skal du få tilbakemelding 1: hvorfor ikke bytte ut hele buen?ser jo bra ut ellers, sikkert ikke første gangen han sveiser 2: uff for noen lykter, skulle vært sorte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Takk Mere arbeid å bytte hele + att den vil slå seg litt mer Neida, bare vent til de kommer på bilen Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 jaja, kjekt å se hvordan andre gjør det, så har man flere metoder å prøve nei vil ikke se dem på bilen, gjem dem nederst i ett mørkt kott, lås døren og kast nøkkelen, hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Japp men vet ikke jeg han som gjør dette som har bestemt det Hehe Bare vent Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 MEN. Har lyst til å finne ett kallenavn til mondeo`n forslag? Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 MEN. Har lyst til å finne ett kallenavn til mondeo`n forslag? GOLD DIGGER? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 GOLD DIGGER?Hva mente du med GOLD DIGGER? Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Hva mente du med GOLD DIGGER? At bilen din begynner å nærme seg en av de mest påkostede mondeoen her inne. Av de gamle gode mk2 utgavene. Ikke noe vondt ment Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 mona:) siden det er en mondeo å alle biler skal ha jente navn:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 At bilen din begynner å nærme seg en av de mest påkostede mondeoen her inne. Av de gamle gode mk2 utgavene. Ikke noe vondt mentHehe liker dette mona:) siden det er en mondeo å alle biler skal ha jente navn:)hmm. ikke helt fan av den hehe men takk for forslag Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 nei jeg sa ikke det var et bra navn. det bare passet med mondeo:) hehe Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 nei jeg sa ikke det var et bra navn. det bare passet med mondeo:) heheJa, det gjorde det men lyst på et navn som skal bli kjent for denne hehe Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 22, 2011 Author Share Posted February 22, 2011 (edited) I dag har vi vært flinke med bilen på torsdag er den klar til lakkering noen som har troa på dette? BILDER: Rust???Neida Sparkling av skjørt Frontfangeren Edited February 22, 2011 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 23, 2011 Author Share Posted February 23, 2011 Dagens økt Lagt på sparkel og glassfiber sparkel BILDER:Trengs soting ja Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Soting kommer snart Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Synes det var mye rust på en såppas "ny" mondis, men bra arbeid henger meg på bølgen å sier at svarte lykter hadde vært best! men bilde av lyktene montert snart? Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 slipper å lakke om du ikke pusser ned sparkelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted February 23, 2011 Author Share Posted February 23, 2011 Soting kommer snartJepp Synes det var mye rust på en såppas "ny" mondis, men bra arbeid henger meg på bølgen å sier at svarte lykter hadde vært best! men bilde av lyktene montert snart? Ja, har ikke gått i mye salt så var mye men borte nå Skal montere lyktene når bilen er ferdig slipper å lakke om du ikke pusser ned sparkelen Så på det jeg og haha. Bilen må bli helt ferdig i morgen pga lakkering neste uke Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
christerandersen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 (edited) Hei og hå Ville starte min egen tråd nå fordi har sett så mange bra tråder så fikk lyst jeg og:) - Bilen er en Ford Mondeo Mk2 stasjonvogn 1999 modell- Orginal 1.8 TDI motor- Fargen er pasific green Her er bilen før jeg begynte med den: Det som er gjort med bilen hittentil er:- Hvite sideblink- Xenon i nær/fjærnlys og tåkelys- Sotet baklykter- Montert turbotrykksmåler ( Lader 0.9bar - 1.2 på boost )- Trekking av stereokabler osv- Montert weitec senkesett ( 60-40 mm )- Montert stereo- Lakkert trommel og bremsekalippere i marineblå- Recaro interiør- Nye hvite felger Det jeg driver med nå:- Rustarbeid Det som skal gjøres:- ST200 styling- Sote ruter Det som muligens skal gjøres:- Lakkering Er skolestudent så kan ta tid før det blir oppdateringer fordi alt må gjøres først. Legger ut bilder etterhvert av det jeg har gjort har du bilde av slangen du koblet måleren inn på? har ikke klart å finne vakumslangen til turbotrykk måleren men du vet vel kor den skal Edited March 2, 2011 by D.Toft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts