Sonnir Posted December 23, 2010 Author Share Posted December 23, 2010 Ønsker alle mine lesere en riktig god jul Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Hei, ser du har xenonlys i tåkelysa dine. Har xenonkit liggende klart til tåkelysa mine, da jeg selv har konvertert til xenon i alle de andre. Men jeg lurer, det er jo utrooolig liten plass å lage hull til gjennomføringen som følger med originalt fra xenonkitet, hvordan gjorde du dette? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted December 24, 2010 Author Share Posted December 24, 2010 Hmm, skjønner ikke helt hva du mener. Mener du den som kontakta sitter i? det "lokket" du vrir rundt for å bytte pære? Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Hmm, skjønner ikke helt hva du mener. Mener du den som kontakta sitter i? det "lokket" du vrir rundt for å bytte pære? Korrekt. For når du borrer hull i dekselet til nærlys og fjernlys, har man jo masse plass til å sette i gjennomføringen med kabla og sånt. Men ved tåkelysa er det jo NOE mindre plass..? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted December 24, 2010 Author Share Posted December 24, 2010 (edited) Jeg borra ikke hul. kappa kablene og hadde på riktig kabelsko. så satte jeg inn ledningene i orginale kontakta Edited December 24, 2010 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted December 24, 2010 Author Share Posted December 24, 2010 Da er julaften over. Jeg fikk digitalkamera ( da slipper jeg og låne søstra mi sitt ) Bestemte meg for felger: TSR DRUIDS WHITE De er ganske like som OZ Superturismo wrc felgene.. Bare MYE billigere Link: http://www.felgimport.no/wip4/product_detail.epl?id=462622&cat=13316&brand=&model=&type=&size= Var noen på bilforumet som moddet OZ felgene på bilen til meg ( siden det var de jeg så etter ). Legger ut et bilde av det, siden de er ganske like Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Blir knall bra dette.Fortsatt god jul. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Jeg borra ikke hul. kappa kablene og hadde på riktig kabelsko. så satte jeg inn ledningene i orginale kontakta Med fare for å bli pirkete (Ja, er elektriker ), så forstår jeg det slik at koblingene dine da ligger åpent utenfor noen form for koblingshus, og deretter kan bli utsatt for vann og annet søl fra veien? Har bare erfaringer fra en Mondeo Mk1 at xenonballastene som ligger nede ved tåkelysa ryker merkverdig fortere, pga alt vann og slikt som kommer ifra veien på ballastene.. Er viktig å skjerme koblinger og ballaster fra mest mulig søl generelt Nå skal det sies at jeg er altfor pirkete, så ikke bli fornærma her - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted December 27, 2010 Author Share Posted December 27, 2010 Skjønner:) gått bra hittentil! hehe Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Godt nyttår folkens:) Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Godt nytt år Sondre. Fått gjort noe mere med bilen enda? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 3, 2011 Author Share Posted January 3, 2011 Takk:) Ja, montert shortshift :)Det ble endel kortere morro å gire! bilder kommer Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 En update her Først shortshift montasje: Orginalt:Shortshift: Så kom det 5 store pakker og 2 små pakker i dag Greenfilter: Gammelt Nytt Rens: OGSÅ 5 nye og fine felger TSR DRUIDS WHITE 7.0*17" GLEDER meg til snøen går nå :D Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 Uff, eneste jeg er negativ til på bilen nå er att den ikke starter i -8 en gang uten att batteriet er utladet. Må jeg bruke motorvarmeren på bare -8 eller er det veldig dårlig batteri? Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Uff, eneste jeg er negativ til på bilen nå er att den ikke starter i -8 en gang uten att batteriet er utladet. Må jeg bruke motorvarmeren på bare -8 eller er det veldig dårlig batteri? Da har du dårlig batteri. Mondeon min starter i over 20 minus, men den er jo litt tungstarta som alle andre biler som er kalde. Bytt batteri, hadde samme problem på forrige Mk1 jeg hadde. På den jeg har nå, har jeg ikke motorvarmer - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Uff, eneste jeg er negativ til på bilen nå er att den ikke starter i -8 en gang uten att batteriet er utladet. Må jeg bruke motorvarmeren på bare -8 eller er det veldig dårlig batteri?Det er jo en gammel disel bil da, så den er sikkert mer krevende å starte enn en bensinbil. Mk2 mondeoen min startet etter 5 dager og med 28 minis på startdagen den. Den gamle mk1 mondeoen min startet i 36 blå. Var riktignok ikke mye som fungerte da, men bilen gikk. Girkassa satt fast i 1 gear, dørene gikk ikke å få opp fra utsiden og igjen etterpå, osv. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 6, 2011 Author Share Posted January 6, 2011 Ja, er jo en dieselbil så trenger noe mer kraft for å få startet. Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 (edited) Var lite med tilbakemeldinger her Vurderer og skru opp litt på dieselpumpa. Noen som har erfaring med det? Vurderer også å kjøpe morette eller linselys noen som har liggende til meg ? Edited January 15, 2011 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brino90 Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 (edited) Ser Bra ut dette Fin bil må få tak i morette de er både fine og har hørt de lyser bedre enn orginale lykter Edited January 17, 2011 by Brino90 -Min mondeo 2002 Mod Ghia 2L Tddi: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54155-min-ford-mondeo-mk3-ghia-tddi-2001-modell/ -Min mondeo 2009 Mod Titanium S 140HK powershift http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76829-min-mondeo-mk4-2009-titanium-s-140hk-powershift/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 17, 2011 Author Share Posted January 17, 2011 Takk Ja, sikler etter morette Morette og xenon Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 21, 2011 Author Share Posted January 21, 2011 Blir nok dayline lykter på meg siden det er linse og de er mye billigere enn morette. fra Tyskland blir de ca 1500 + frakt jeg skal koble ut led stripa siden jeg syns den ikke er noe fin skal heller koble til usa blinklys Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 regner med du kjøper dem mørke da?har selv vurdert dem, men dyrt fra norge. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=26312070 ser ikke dumt ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 21, 2011 Author Share Posted January 21, 2011 Nei. hadde ikke ment det xD har lyst på blanke Ja, nytter ikke kjøpe fra Norge. bestille utenlands http://www.astina.dk/lygter/ford-mondeo-mk2-forlygter-dayline-krom-p-102861.html Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 nei gje deg, ta inn mørke.. penere dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonnir Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 hmm. blir det fint på så lyse grønn bil da? Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts