Jump to content

T-34 bolt on på 2wd cossie?


Sierra_2.9

Recommended Posts

som topic. er T-34 bolt on på 2wd motor/manifold eller må det mye tilpasninger til? har jo sett at en 4x4 T3 må det vri og vendes på både det ene og det andre som det skal passe. er det samma leksa med T-34 fra escort cossie, eller er den enklere å få på uten så mye tilpasninger?

 

takker for svar

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Selve vriinga tar jo 5min da ;) Men lage braketten er det såklart ikke alle som har tilgjengelig utstyr, ser den :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

vi igrunn si at å få laga en actuator brakett er et mega tynt fittefjert problem! iallefall med tanke på hvor god turbo du får på vogna di :) er vell en eller annen i området med et skarve sveiseappereat ve?

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

som topic. er T-34 bolt on på 2wd motor/manifold eller må det mye tilpasninger til? har jo sett at en 4x4 T3 må det vri og vendes på både det ene og det andre som det skal passe. er det samma leksa med T-34 fra escort cossie, eller er den enklere å få på uten så mye tilpasninger?

 

takker for svar

 

I praksis er Escort Cosworth T34 mye verre å montere å tilpasse samt til å få til å se noenlunde ut en en 4x4 T3 turbo.

Hvis man vil kjøre med T34 på 2 wd eksosmanifold som må det anbefales at man kjøper en hybridturbo som er designet til akkurat dette. Hvis bilen ellers ser bra ut så bør dette sterkt vurderes fremfor andre alternativer.

Hvis ikke blir det slik:

 

2wd og 4x4 turbinhusene er forskjellig med at 2wd har gjenger og pinnbolter til å feste turboen.

4x4 husene har større hull uten gjenger fordi pinnboltene står i 4x4 manifolden.

T34 2wd turbinhuset har en lenger aksling mellom wg klaff og wg arm for å nå helt opp til actuatorarmen. Actuator står på en spesiell T34 Cosworth 2wd actuatorbrakett.

Den originale Sierra Cosworth 2 wd actuatorbrakketten passer ikke med boltmønsteret på det større T34 kompressorhuset.

T34 kompressorhuset har intergrert actuatorbrakett som er ubrukelig og som ser totalt idiotisk og latterlig ut når turboen står på en 2wd eksosmanifold.

Til orientering har jeg selv hatt flere slike T34 2wd turboer og de tar seg svært mye bedre ut enn Escort Cosworth turboen nå de monteres på 2wd manifolden. De kan også leveres med tilkobling til den originale 2,5" slangen slik at de er 100% bolt on på en Sierra Cosworth.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Men det som stopper han er vel litt prisen på en ny turbo vs. en gammel escort turbo..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

takker for info. men har noe mer pris å gjøre ja, som sagt. men en annen ting er at jeg vil ha en jeg bare kan kaste rett på. er det så få som selge 2wd turboer eller?

Du kan jo sette på 4*4 manifold, da blir det vell enklere med t-34. vet ikke om downpipe må bygges om men, denne er bedre en 2wd på et t-34 oppsett mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Og 4x4manifold kan også anbefales å prøves sammen med T34.63, jeg ble vertfall litt imponert kontra 2wd manifold ;)

Enig, kjørte t-34 ar63 på 4*4 manifold selv å skjønner ikke helt at mange sier denne kommer tregt.

Link to comment
Share on other sites

Enig, kjørte t-34 ar63 på 4*4 manifold selv å skjønner ikke helt at mange sier denne kommer tregt.

 

Helt enig ;)

Selv med BD14 kammer med liten mulighet for justering, kom den kjapt i gang :)

Så kunne godt tenkt meg å sett hvordan det ville fungert med org.kammer med mulighet for justering av kammer :) Langt i fra treigt vertfall :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...