Sierra_2.9 Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 som topic. er T-34 bolt on på 2wd motor/manifold eller må det mye tilpasninger til? har jo sett at en 4x4 T3 må det vri og vendes på både det ene og det andre som det skal passe. er det samma leksa med T-34 fra escort cossie, eller er den enklere å få på uten så mye tilpasninger? takker for svar '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Husene må vris og det må tilpases/lages nytt feste til acurator. er ganske greit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 12, 2010 Author Share Posted October 12, 2010 håpa å slippe det det '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Selve vriinga tar jo 5min da Men lage braketten er det såklart ikke alle som har tilgjengelig utstyr, ser den -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 vi igrunn si at å få laga en actuator brakett er et mega tynt fittefjert problem! iallefall med tanke på hvor god turbo du får på vogna di er vell en eller annen i området med et skarve sveiseappereat ve? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 er mulig å høre om ikke 909 torbjørn har liggende noen slike braketter. face solgte disse med ferdig modifiserte braketter til både 2wd og 4x4, nå er jo face=909 så verdt et forsøk Sierra_2.9 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 14, 2010 Author Share Posted October 14, 2010 takker for hjelpen, nyttige svar '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) som topic. er T-34 bolt on på 2wd motor/manifold eller må det mye tilpasninger til? har jo sett at en 4x4 T3 må det vri og vendes på både det ene og det andre som det skal passe. er det samma leksa med T-34 fra escort cossie, eller er den enklere å få på uten så mye tilpasninger? takker for svar I praksis er Escort Cosworth T34 mye verre å montere å tilpasse samt til å få til å se noenlunde ut en en 4x4 T3 turbo. Hvis man vil kjøre med T34 på 2 wd eksosmanifold som må det anbefales at man kjøper en hybridturbo som er designet til akkurat dette. Hvis bilen ellers ser bra ut så bør dette sterkt vurderes fremfor andre alternativer. Hvis ikke blir det slik: 2wd og 4x4 turbinhusene er forskjellig med at 2wd har gjenger og pinnbolter til å feste turboen.4x4 husene har større hull uten gjenger fordi pinnboltene står i 4x4 manifolden.T34 2wd turbinhuset har en lenger aksling mellom wg klaff og wg arm for å nå helt opp til actuatorarmen. Actuator står på en spesiell T34 Cosworth 2wd actuatorbrakett. Den originale Sierra Cosworth 2 wd actuatorbrakketten passer ikke med boltmønsteret på det større T34 kompressorhuset. T34 kompressorhuset har intergrert actuatorbrakett som er ubrukelig og som ser totalt idiotisk og latterlig ut når turboen står på en 2wd eksosmanifold. Til orientering har jeg selv hatt flere slike T34 2wd turboer og de tar seg svært mye bedre ut enn Escort Cosworth turboen nå de monteres på 2wd manifolden. De kan også leveres med tilkobling til den originale 2,5" slangen slik at de er 100% bolt on på en Sierra Cosworth. Edited October 14, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Men det som stopper han er vel litt prisen på en ny turbo vs. en gammel escort turbo.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 15, 2010 Author Share Posted October 15, 2010 takker for info. men har noe mer pris å gjøre ja, som sagt. men en annen ting er at jeg vil ha en jeg bare kan kaste rett på. er det så få som selge 2wd turboer eller? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 takker for info. men har noe mer pris å gjøre ja, som sagt. men en annen ting er at jeg vil ha en jeg bare kan kaste rett på. er det så få som selge 2wd turboer eller?Du kan jo sette på 4*4 manifold, da blir det vell enklere med t-34. vet ikke om downpipe må bygges om men, denne er bedre en 2wd på et t-34 oppsett mener jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Og 4x4manifold kan også anbefales å prøves sammen med T34.63, jeg ble vertfall litt imponert kontra 2wd manifold Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Og 4x4manifold kan også anbefales å prøves sammen med T34.63, jeg ble vertfall litt imponert kontra 2wd manifold Enig, kjørte t-34 ar63 på 4*4 manifold selv å skjønner ikke helt at mange sier denne kommer tregt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 15, 2010 Author Share Posted October 15, 2010 cash boys, cash..får bli T-34 seinere. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Enig, kjørte t-34 ar63 på 4*4 manifold selv å skjønner ikke helt at mange sier denne kommer tregt. Helt enig Selv med BD14 kammer med liten mulighet for justering, kom den kjapt i gang Så kunne godt tenkt meg å sett hvordan det ville fungert med org.kammer med mulighet for justering av kammer Langt i fra treigt vertfall Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now