Sierra_2.9 Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 Hvordan finner jeg ut om turboen er en T34? stemmer det at det er gjenga opp til lambda på eksossida? dette er det ikke på på T3 fra 4x4? noen som har noen nummere som dem veit er fra T34? var forresten AR .48 og .42, det kom vel både T3 og T34 med? Takker for svar! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 (edited) Jeg har hatt både Sierra 4x4 T3 turbo og Escort T34 turbo på min bil, begge med gjenger til lambda i eksoshuset. Edited October 7, 2010 by Kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 7, 2010 Author Share Posted October 7, 2010 fant ut at 4x4 T3 hadde det ja..det var no dritt, hehe..no annet som gjør at jeg kan skille dem a? er ikke T34 større?? burde se det fysisk liksom? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 fant ut at 4x4 T3 hadde det ja..det var no dritt, hehe..no annet som gjør at jeg kan skille dem a? er ikke T34 større?? burde se det fysisk liksom?Hva leser AR. på eksos og kompressor ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 En ser forskjell ja;) T34 har større komp. hus en hva T3 har. I tillegg har T34 3" inn. Nå er ikke jeg eksperten på akkurat dette, men kom de ikke bare med ar .63 eksoshus? Da til Escort Cosworth "bigturbo"..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 7, 2010 Author Share Posted October 7, 2010 kompressorhuset er .42 og eksoshuset er .48 En ser forskjell ja;) T34 har større komp. hus en hva T3 har. I tillegg har T34 3" inn. Nå er ikke jeg eksperten på akkurat dette, men kom de ikke bare med ar .63 eksoshus? Da til Escort Cosworth "bigturbo"..? men det kompressorhuset kan jo være bytta til et mindre et?? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 Tja, mye mulig det. Men jeg tviler. 34'en har større flate der komphuset sitter på. Vel dårlig forklart, men har ingen andre ord på det:P jeg har bilder hjemme som forklarer hva jeg mener. Ellers kan du høre med Turbokongen:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigRS Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 Eksoshuset skal vell være 0.63 på en orginal t34 escort turbo. Kompressorhuset er vell 0.42, samme som den vanlige t3'n?Er vell endel forskjell på diametern på hjula inni der også vil jeg tro '63 Ford Cortina 1200 2dr'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo'86 Ford Sierra RS Cosworth'00 Dodge Ram 2500 5,9TD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 På en orginal escort cosworth turbo er det et ford merke på turbo'n -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 7, 2010 Author Share Posted October 7, 2010 takker for svar gutta har nok konkludert med at det er en T3 fra 4x4 sierra..som nå er til salgs '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 det er også støpt feste "brakett" for WG i compressor huset. og husker jeg ikke heelt gæli har den heller ikke 3" inn, men sånn rett under. Også står det ford på den som det blir nevnt over. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
duppen Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 går dt å bare bytte comp huset på disse?eller blir komp hjule for lite? støtt forsvaret! bli kanon:P1990 sierra cosworth 4x4polaris assault 800 2010 boondocker turbovolvo 740 turbo og lystgass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bø-cosworth Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Ka skal du ha for t3 tubo en ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Ka skal du ha for t3 tubo en ? tråden er fra 2010 Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 Ka skal du ha for t3 tubo en ? haha, litt seint ute vel. men har en T3 turbo til du kan kjøpe for 150 000. så kan du få med en komplett Sierra Cosworth på kjøpet '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Tar opp igjen denne, har t34 noke negativt i forhold til gt3071? Har hørt at gt3071 spoler litt raskere? Vist ein t34 er preppa med 360 lager burde den ver like god som ein 3071 med tanke på spoling og pris? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 (edited) Tar opp igjen denne, har t34 noke negativt i forhold til gt3071? Har hørt at gt3071 spoler litt raskere? Vist ein t34 er preppa med 360 lager burde den ver like god som ein 3071 med tanke på spoling og pris?Hovedulempen til T34 er at den er gammeldags og lite effektiv sammenlignet med en fullsize GT3071R fordi T34 faktisk går med ett helt standard T3 turbinhjul! Du kan i dag få T34 med kulelagre, men nei, den vil aldri bli i nærheten like god som en GT3071R eller GTX3067R. Fordelen med T34 er at den er 100% bolt on og at den er godkjent Ford original. Du kan få Custombygget en T34 med noen gode oppgraderinger, men da øker prisen til LANGT over det en GT3071R koster. Edited September 7, 2016 by RS 1000 2 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 Takker for godt svar Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Værsågod. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dreeeze Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 Værsågod. Bumper denne. Mulig å montere 3071 turbin å lagerdel i en T34 turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 T34 kompressokåpe og turbinhus kan maskineres slik at de passer på en GT3071 CHRA, ja. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 Hva må gjøres her da ? Frese opp diameretere og dybder? Kan man bruke den orginale bolt sirkelen på begge husene? Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 (edited) Det er korrekt. Man bruker original boltsirkel ja. Jeg har ikke studert dette i detalj og kan derfor ikke beskrive hva som må maskineres hvor mye hvor, men det finner man fort ut av når man setter i gang. "Vi" har tilpassett Tial og Garrett T3 hus til EFR turbo med å dreie og tilpasse adapter så det meste kan tilpasses når man måler, tegner og tenker. Jeg ser også at NTS reklamerer for at de leverer EFR turboer til marinemotorer hvor de har tilpasset de originale turbinhusene til å ta EFR turbo.Sånn sett er T34 hus på en GT3071R en relativt enkel sak. Edited September 8, 2019 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now