Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hvor er det beste stedet og handle denne kassa? Hva tåler den og hvor mye må gjøres for at den skal passe på 2wd sedan? :)

Finnes det noen andre alternativer med dogringer til ca samme pris?

Edited by cosworth86
Posted (edited)

huset er en svakhet på tko-kassene og, men dogboxene er gjerne forsterket. du får kjøpt dem hos krb bla.

Ligger på rundt 40 lapper. Breda (sort vingebil) kjører med slik på 600hk/700nm. Han jeg solgte min til raste den, men jeg er usikker på hvor mye effekt han hadde.. Det var den hvite wurth-vingen.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Posted

Lurer på om det ikke blir litt vel mye mods med tko 600 kassa,

noen som vet ca. hvor mye en glebe dogkasse kommer på?

Andre som har denne og er fornøyd/ikke fornøyd?

Posted

Breda (sort vingebil) kjører med slik på 600hk/700nm..

 

Det var jo litt feil tall nå da :)

 

Jeg er kjempefornøyd med kassa, og det er ikke voldsomt med jobb for å få den til å passe.

Må sveise på ører på clutchhus for å få skrudd det fast til kassa, inngående aksel må kuttes noen mm, nåelageret i veiva må byttes, og/eller inngående aksel kanskje dreies til å passe nytt lager. Noen ører på kassa som ikke er i bruk slipes bort for å ikke treffe girkassetunellen, lage ny mellomaksel, pga lengde og annen yoke. Hullet til girspaken må gjøres litt større noen CM i forkant mot torpedoveggen. Girkasseopphenget lages nytt og lamellplata må ha riktig splines. Gjør du alt dette så skal den være på plass og funke.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Det var jo litt feil tall nå da :)

 

Jeg er kjempefornøyd med kassa, og det er ikke voldsomt med jobb for å få den til å passe.

Må sveise på ører på clutchhus for å få skrudd det fast til kassa, inngående aksel må kuttes noen mm, nåelageret i veiva må byttes, og/eller inngående aksel kanskje dreies til å passe nytt lager. Noen ører på kassa som ikke er i bruk slipes bort for å ikke treffe girkassetunellen, lage ny mellomaksel, pga lengde og annen yoke. Hullet til girspaken må gjøres litt større noen CM i forkant mot torpedoveggen. Girkasseopphenget lages nytt og lamellplata må ha riktig splines. Gjør du alt dette så skal den være på plass og funke.

Mener og ha lest at du har rast noen slike kasser også? eller?

695371.jpeg

-Sierra Cosworth 89' 2wd

Posted

Mener og ha lest at du har rast noen slike kasser også? eller?

Ja, har rast tre stk, men da vanlig synchroniserte.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Ingen som har vurdert å gå mt75 da? Med LUDDE innmat?

De skal lage et kit for å få den sekvensiell og nå har jeg hørt..

 

Smell sammen ei dohc og framdelen fra ei cosworth4x4 kasse så er det lite tilpassing.

Posted

Mener og ha lest at du har rast noen slike kasser også? eller?

 

Vanlige synkroniserte tko600er må ikke forveksles med dogboxene. Husene på dogboxene er forsterket i framkant, railsystemet i en vanlig tko600 er hårreisende dårlig pga de 3 forskjellige shifterplasseringene. Dogboxene kommer med modifikasjoner her som gjør de MYE bedre å gire med. Dette kan forøvrig gjøres med de synkroniserte kassene og, så slipper man problemer med 2-3 giringen..

2wd sierra cosworth

Posted

Ingen som har vurdert å gå mt75 da? Med LUDDE innmat?

De skal lage et kit for å få den sekvensiell og nå har jeg hørt..

 

Smell sammen ei dohc og framdelen fra ei cosworth4x4 kasse så er det lite tilpassing.

 

fortell mer om den her LUDDE innmaten :D hørtes innteresant ut, pris osv ?

Posted

Er vel rimelig ny men skal tåle mye.

http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Details.asp?ProductID=499

 

Det er svensk så går sikkert an å få det billigere ved å handle direkte fra sverige, men syns det er rimelig hvis den er så holdbar som de påstår.

 

Var nettopp en escort cosworth som kjørte 10,2 (tror jeg..) med en sånn, så holder ihvertfall til rivstarter med rundt 750+-hk og 4x4. Vil tro det bør holde som 2wd også..

 

Escorten:

  • 2 months later...
Posted

Ingen som har vurdert å gå mt75 da? Med LUDDE innmat?

De skal lage et kit for å få den sekvensiell og nå har jeg hørt..

 

Smell sammen ei dohc og framdelen fra ei cosworth4x4 kasse så er det lite tilpassing.

 

Har noen hørt noe om det er noe framdrift vdr. sekvensiell versjon ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...