RRB Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Har stått i scorpio automat gått 159K går fint og bra, selges komplett med innsug,dyser, starter, dynamo. eksos manifold. nye pluggledninger. ny fordeler/rotor selges 2000krskien Ronny99283654 www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRB Posted October 18, 2010 Author Share Posted October 18, 2010 bumb www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 70 amp dynamo? Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRB Posted October 26, 2010 Author Share Posted October 26, 2010 70 amp dynamo? skal sjekke www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 nice send mel på 46548320 om det er 70 amp da.. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRB Posted October 28, 2010 Author Share Posted October 28, 2010 nice send mel på 46548320 om det er 70 amp da.. ser ut til å være 90A dynamo, men burde ikke spille noen rolle er vel samme mål som 70, bare lader mer www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRB Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 fremdeles tilsalgs www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRB Posted November 14, 2010 Author Share Posted November 14, 2010 opp www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vrangsinn Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 8V eller 16V? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 8V eller 16V?Regner nok med det er en N9A type siden det er en scorpio dohc, dermed 8v. 16v er cosworth. Men nyere (eks. Galaxy) motorer har også fått 16v 2litrer. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Regner nok med det er en N9A type siden det er en scorpio dohc, dermed 8v. 16v er cosworth. Men nyere (eks. Galaxy) motorer har også fått 16v 2litrer. scorpio har faktisk flere 16v dohc motorer enn 8v, så er mest sansynelig 16v.. å siden det sitter 90amp dynamo og "bare" 159k på telleren vill jeg heller tru at det er en 16v 2l eller 2.3l fra froske scorpio.. dohc 16v i galaxy er en l4 motor, lik bunndel som 8v 2ldohc i sierra, 8v 2ldohc i scorpio og frosken, 16v 2ldohc i frosken, 16v 2,3ldohc i frosken og 16v 2ldohc i escort rs2000 for vel ikke 16v cossi i scorpio? om det skulle vert en scorpio cossi motor skal den stå i v og har 24v.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 (edited) får ikke den vanlige sierra cosworth (YB) i Scorpio nei. Men Cosorth motorene BOA/BOB 24v V6'ere ja. Var klar over galaxy var den vanlige bunndelen med ny topp. Men har ikke fått med meg at den også kom i Scorpio. Ny info for meg iallefall Edited December 16, 2010 by Sierra-Ole 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRB Posted December 17, 2010 Author Share Posted December 17, 2010 8 ventiler www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 8 ventilerpokker, da gjettet jeg feil gitt har den alu eller plast toppdeksel? bilder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Får vell ikke alu toppdeksel på 8ventileren? Dette må vere plast. Den i alu er den der "nye" motoren med 2l bunndel og 16v topp. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 (edited) Får vell ikke alu toppdeksel på 8ventileren? Dette må vere plast. Den i alu er den der "nye" motoren med 2l bunndel og 16v topp. joda for alu deksel til 8v dohc .. har et slikt nytt liggende og det ser sånn ut Edited December 18, 2010 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 er det ikke alu i transit og galaxy? de har vel fordelerløs tenning også. trur ikke den kom med alu på 8v i scorpio for scorpio gikk vel over til 16v når frosken kom i 95? å 94 mod scorpio har vanlig doch med fordeler. så da tipper jeg plast:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 for dem i frosken å, men er et stykke imellom dem for å si det sånn.. ser foresten slik ut i frosken.. ser nå at det står at den har fått ny fordeler å rotor så er nok bare en vanelig 8v med plasdeksel.. fordi dohc 8v med alu deksel har ikke fordeler, men brukere edis 4.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 er ikke det 16v k3nn37? Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 (edited) jo det mener jeg også. Den "nye" 16v med alu-deksel og fordelerløs tenning (edis4). Du får ikke edis 4 på 8ventileren vell? Edit: Undersøkte litt, å du vinner Kenneth The valves, canted at an angle of about 45% on opposite sides of the centre-line can have a much larger diameter and an excellent port shape is obtained. This gives high volumetric efficiency. Using two valves for the inlet and exhaust improves this still further, since the area of four valves will always be greater than two, and it is possible to combine good breathing and economy and low exhaust emissions. A look at the two DOHC2000 engines fitted to the Scorpio, the 8V and 16V, confirms this. Both engines have identical bore and stroke (86mm), both have compressions ratios of 9,8:1 and both have identical engine management (EECV) and contactless ignition (EDIS). The 8 valve delivers 115 PS at 5,500 rpm and the 16 valve 136 PS at 6,500 rpm while the torque is raised from 167 Nm @ 2,500 rpm to 175 Nm @ 4,200 rpm. These engines are a clear demonstration of the advantage of multi-valve designs. Kilde: Scorpio.co.uk Edited December 18, 2010 by Sierra-Ole 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRB Posted December 18, 2010 Author Share Posted December 18, 2010 plast www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRB Posted December 31, 2010 Author Share Posted December 31, 2010 solgt www.bergemotorsport.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts