Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ser ut som veldig grei kurve :D Over 800nm. I en gammel og lett bil.

Rekord C er forøvrig en av få Opler jeg kunne tenkt meg å ha :)

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Ikke en ford men en opel rekord c med c30se motor, (3.0l 24v) :)

 

Sjekk bremsepapiret.

 

http://www.voldenracing.no/?mod=gallery&mid=5&cat=76

 

Edit: effekten er på nav.

Slikt som dette er kjekt å se. Så gode resultater som dette er "sjelden" observert så gratulasjoner kan trygt overbringes de ansvarlige. :)

Kjenner til noen som nettopp var i Sverige og mappet en annen 3,0 24 motor og fikk 280 "hester" på nav ved 4000 o/min. :(

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Stasvogn ja.

 

Legg denne på 5500omdreininger i rett himmelretning , så bremser den jordrotasjonen.

 

Fin bil og heftige kurver.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted

dette var gromme kurver. går det ann å få til tilsvarene på en stakkar 2liter 4sylinder?

Tror du skal leite lenge for å finne det.

Posted

Dette var gromme kurver.

Går det ann å få til tilsvarene på en stakkar 2 liter 4 sylinder?

Enig med du. Det er garantert enorm respons i denne.

Absolutt og overhode ikke. Hvis du deler ett hvert resultat på kurvene med 1,5 så får du se hvordan motoren presterer som 2 L 4 syl.

Effekten på 4000 o/min blir likevel glimrende 300 + hk. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Tar du en liten utfordring, RS1000? :)

Å foreslå hva som måtte gjøres med en Cossie for å få slike kurver? Selvfølgelig medreknet det mindre motorvolumet.

En konkret "to do list", ikke generelt sett :)

 

Det er jo langt i fra urealistisk på en Cosworth, er jo flere som har oppnådd dette før, og gjerne med litt mer moment også :) Men dog en smule lengre oppover turtall, 500omdr eller så.

Bare å komme med forslag andre også :)

Kunne vært artig å sett hva dere mener må til for å oppnå noe slikt :)

Jeg er ganske sikker på hva som måtte til for å få til noe sånt, men spennende å se hva andre mener også :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted (edited)

Jeg skal gi dere fasiten jeg, motoren som sitter i bilen min nå bremser 197,1hk og 399nm på 3500rpm på 13psi ladetrykk.

Hvis dere ganger disse tallene med 1,5 som rs1000 sier så blir det 350hk og 600nm (dette er i motor og ikke på hjul)

post-3205-128638747569_thumb.jpg

Edited by morefun

Fartsgrenser er til for å brytes. morefunracing

 

http://www.morefunracing.tk/

Posted

dette er med gt3582 turbo gode kammer og uportet topp.

 

 

Ser for meg noe morsomt hvis cosworth hadde vært 3L 550hk 780nm ganger 1,5 blitt 825hk og 1170nm hehe.

 

Kva kammer er det du kjører da? :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...