Kjellsen 2.0L Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 hei. Jeg har en cosworth forstilling som skal på bilen, men traversen er ganske banket opp, så valgt å ikke bruke den. Gjør det noe om jeg bruker den vanlige 2L travers med cosworth kontrol armer etc? Er det noe forskjell på cosworth og 2L travers? MvhKjellsen Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 2wd traversen skal vel være lik, med untak av diameteren på boltene som fester bærearmene til den. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellsen 2.0L Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 2wd traversen skal vel være lik, med untak av diameteren på boltene som fester bærearmene til den. takk for svar:) hva slags bolt skal det brukes der? Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Cossie foringene krever vel 10mm bolt, om jeg husker rett. Bytter jeg de boltene bruker jeg som regel sette i Umbraco. Lettere å tre i, samt sterkere Du må da enten bore opp hullene i traversen 2 mm, eller montere de indre foringen i bærearmene fra vanlig Sierra, som skal ha 8mm bolter. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 std sierra har 10mm bolt mens cosw har 12mm bolt, så du borrer bare opp til 12mm så er d plug an play med cosw bærearmer forran. har selv gjort dette Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellsen 2.0L Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 Cossie foringene krever vel 10mm bolt, om jeg husker rett. Bytter jeg de boltene bruker jeg som regel sette i Umbraco. Lettere å tre i, samt sterkere Du må da enten bore opp hullene i traversen 2 mm, eller montere de indre foringen i bærearmene fra vanlig Sierra, som skal ha 8mm bolter. Den er grei. Får bytte til 12.9 unbraco:) Jeg bruker unibals på mine kontrol armer std sierra har 10mm bolt mens cosw har 12mm bolt, så du borrer bare opp til 12mm så er d plug an play med cosw bærearmer forran. har selv gjort dette Takk for svar:) Da får jeg gjøre dette. Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Bomma vist på 2mm jeg - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellsen 2.0L Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 Bomma vist på 2mm jeg hehe Sånt skjer vettu, fint at det var 2 mm mindre enn 2 mm større om jeg hadde borret målet ditt Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Da hadde du nok bora med samme dim som du allerede har - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellsen 2.0L Posted October 3, 2010 Author Share Posted October 3, 2010 Da hadde du nok bora med samme dim som du allerede har hehe Ja det er sant det Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts