Jump to content

1982 Ford Escort 1,6 GL (MK3)


espenb92

Recommended Posts

Jeg har skaffet meg en escort 1,6 GL og lurer på om noen vet hvordan man trimmer den motoren å bygger om bremser?

hadde vært fint om jeg kunne fått noen linker på hvordan man gjør det, hvordan andre forder som kanskje har skivebremser som kan passe over ens med minimalt ombygging og hvordan ford jeg eventuelt kan hente deler til å få bilen til å gå bedre, og evt intriørdeler til den.

altså så har jeg plan om å bygge den litt om for å få litt mer futt i den og for at den skal se bedre ut både innvendig og utvendig.

 

og hvis noen har deler til Ford Consul 315 1962 eller til Ford Taunus P4 stv er jeg også veldig intrisert

 

på forhånd, takk for alle svar.

 

Espen

Edited by espenb92

Ford Consul 315 1962

Ford Taunus P4 stv 1965

Ford Cortina 1966

Ford Escort 1982

Ford Cougar 1999

Link to comment
Share on other sites

 

har du noen sider med deler, fremgangsmåte el.? evt hvilken motor som kan passe overens uten mye ombygging?

takk for svar ;)

Ford Consul 315 1962

Ford Taunus P4 stv 1965

Ford Cortina 1966

Ford Escort 1982

Ford Cougar 1999

Link to comment
Share on other sites

1.8 16v fra Escort 91-98 passer rett inn bortsett fra litt justering av et motorfeste og selvfølgelig tilpassing av eksos o.l. Bilen din har samme girkasse som nyere Escorter.

 

Forbremser fra RST S2 (mk4) passer rett på, det er 260mm ventilerte skiver.

 

Mine ombygginger er godt dokumentert i prosjekttåden.

 

Det er selvfølgelig mulig å trimme motoren du har også.

http://www.burtonpower.com/technical_1/cvh.aspx

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

1.8 16v fra Escort 91-98 passer rett inn bortsett fra litt justering av et motorfeste og selvfølgelig tilpassing av eksos o.l. Bilen din har samme girkasse som nyere Escorter.

 

Forbremser fra RST S2 (mk4) passer rett på, det er 260mm ventilerte skiver.

 

Mine ombygginger er godt dokumentert i prosjekttåden.

 

Det er selvfølgelig mulig å trimme motoren du har også.

http://www.burtonpower.com/technical_1/cvh.aspx

 

vet du noe om ombygging fra trommel til skiver bake da ?

Ford Consul 315 1962

Ford Taunus P4 stv 1965

Ford Cortina 1966

Ford Escort 1982

Ford Cougar 1999

Link to comment
Share on other sites

beste du kan gjøre ang bremser fremme og bak er som følger. bruk calipter fra 4x4 cosworth bremseskiver fra 2wd cosworth fremme, du trenger noen bolte skiver, for og sentrer calipteret, det var fremme. bak så kjøper du calipter braket på www.autospecialists.co.uk så bruker du bremsene fra 4x4 cosworth dvs skiver calipter og klosser, ang håndbrekk så må du bruke håndbrekk wire fra mk5 escort rs2000, det er den beste og billigste bremse oppgraderingen som fins til escort mk3/4

 

når det gjelder motor så ville jeg gått 2,0l 16v zetec, men seff du kan jo bruke motor fra rst, men di er veldig dyre og trimme tro meg det vet jeg alt om. du kan bygge deg en 2,1L 16v zetec turbo for runt 25.30k å da har du en motor på 300++hk med cosworth sprut!!

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...