espenb92 Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 (edited) Jeg har skaffet meg en escort 1,6 GL og lurer på om noen vet hvordan man trimmer den motoren å bygger om bremser?hadde vært fint om jeg kunne fått noen linker på hvordan man gjør det, hvordan andre forder som kanskje har skivebremser som kan passe over ens med minimalt ombygging og hvordan ford jeg eventuelt kan hente deler til å få bilen til å gå bedre, og evt intriørdeler til den.altså så har jeg plan om å bygge den litt om for å få litt mer futt i den og for at den skal se bedre ut både innvendig og utvendig. og hvis noen har deler til Ford Consul 315 1962 eller til Ford Taunus P4 stv er jeg også veldig intrisert på forhånd, takk for alle svar. Espen Edited October 1, 2010 by espenb92 Ford Consul 315 1962Ford Taunus P4 stv 1965Ford Cortina 1966Ford Escort 1982Ford Cougar 1999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Zetec og deler fra RS turbo har fungert veldig bra for meg. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/40895-escort-mk3-3-d%C3%B8rs-stasjonsvogn-med-zetec/ Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenb92 Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 Zetec og deler fra RS turbo har fungert veldig bra for meg. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/40895-escort-mk3-3-d%C3%B8rs-stasjonsvogn-med-zetec/ har du noen sider med deler, fremgangsmåte el.? evt hvilken motor som kan passe overens uten mye ombygging?takk for svar Ford Consul 315 1962Ford Taunus P4 stv 1965Ford Cortina 1966Ford Escort 1982Ford Cougar 1999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 1.8 16v fra Escort 91-98 passer rett inn bortsett fra litt justering av et motorfeste og selvfølgelig tilpassing av eksos o.l. Bilen din har samme girkasse som nyere Escorter. Forbremser fra RST S2 (mk4) passer rett på, det er 260mm ventilerte skiver. Mine ombygginger er godt dokumentert i prosjekttåden. Det er selvfølgelig mulig å trimme motoren du har også.http://www.burtonpower.com/technical_1/cvh.aspx Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenb92 Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 1.8 16v fra Escort 91-98 passer rett inn bortsett fra litt justering av et motorfeste og selvfølgelig tilpassing av eksos o.l. Bilen din har samme girkasse som nyere Escorter. Forbremser fra RST S2 (mk4) passer rett på, det er 260mm ventilerte skiver. Mine ombygginger er godt dokumentert i prosjekttåden. Det er selvfølgelig mulig å trimme motoren du har også.http://www.burtonpower.com/technical_1/cvh.aspx vet du noe om ombygging fra trommel til skiver bake da ? Ford Consul 315 1962Ford Taunus P4 stv 1965Ford Cortina 1966Ford Escort 1982Ford Cougar 1999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford87 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 burton power har ombygging kitt til å bygge om til calipter bak Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyp Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 sjekk litt på passionford.com også Fler som driver med escort i england enn her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 beste du kan gjøre ang bremser fremme og bak er som følger. bruk calipter fra 4x4 cosworth bremseskiver fra 2wd cosworth fremme, du trenger noen bolte skiver, for og sentrer calipteret, det var fremme. bak så kjøper du calipter braket på www.autospecialists.co.uk så bruker du bremsene fra 4x4 cosworth dvs skiver calipter og klosser, ang håndbrekk så må du bruke håndbrekk wire fra mk5 escort rs2000, det er den beste og billigste bremse oppgraderingen som fins til escort mk3/4 når det gjelder motor så ville jeg gått 2,0l 16v zetec, men seff du kan jo bruke motor fra rst, men di er veldig dyre og trimme tro meg det vet jeg alt om. du kan bygge deg en 2,1L 16v zetec turbo for runt 25.30k å da har du en motor på 300++hk med cosworth sprut!! -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now