Jump to content

Rockford fosgate problemer


Ford_Sierra_Sedan

Recommended Posts

Forsterkeren vil ikke spille, thermal lampa lyser hele tiden... Har sjekket alle koblinger og alt er ok. Men noe som er rart er at visst jeg tar ut og inn sikringen mens det er strøm på forsterkern så begynner den og spille igjen. Men når jeg så slår av og skal spille igjen et par timer senere så fungerer ingenting igjen og man må gjøre det samme for og få den til og spille igjen.

Link to comment
Share on other sites

Thermal er jo varmesikring mot overopphetning, de nye ampene er jo nærmest idiotsikre da..

 

men det som kan være årsaken sett fra et synspunkt at den i teorien virker som den skal er at du har for dårlig kjøling til forsterkerene at de er montert slik at de utsettes for så mye eller at den generere så mye varme som ikke blir borte at thermal sikringen slår inn.

 

Det er den mest sansynlige og trolige årsaken.

 

den andre årsaken er jo / hører sjeldenhetene til men det kan jo sje at man har uflaks så kan jo være et fabrikkproblem med thermalsikringen da. men jeg har aldri hatt dette problemet med mine amper. :)

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Har en RF forserker selv, den ble alt for varm. laget meg en kobber bunn, og festet i karrosseriet. Det likte den godt ;)

Link to comment
Share on other sites

bare et tips: siste rf'en min slutta å spille og lyste på thermal'en skjønte ingenting, det viste seg at den ene talespola var svidd så den fikk kortslutning... litt greit å sjekke før en river i stykker hele anlegget i feilsøkingsprosessen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke d at den går for varm. For som sagt den spiller ikke i hele tatt når du starter opp bilen om morgenen når det er kaldt ute. Men viss jeg tar ut sikringen og setter den inn igjen alt dette mens det er strøm på forsterkeren. Så da starter den og spille igjen. Og da spiller den helt fint til jeg slår av anlegget igjen og lar det stå et par timer. Da får jeg samme problemet igjen når jeg skal starte anlegget opp igjen.

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano

høres mest ut som elektronikken på forsterkeren ikke er helt.... det som skjer når du tar av sikringen er at da reseter du beskytelses kretsene i power suplyen. Når den først går i protection så oppretholder den status inntil den mister spenningen til control ic til power suplyen :unsure: (tar bort sikringen).... så den må nok på service hvis du ikke kan noe elektronikk/elektro? ellers si ifra så skal jeg hjelpe deg med det... :D

 

men prøv det cossi_storm foreslå: koble bort høytalerne og signal kablen og slå den av/på. -lite tro at det er feil på jordingen. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeg opplevde på en boss forsterker at den spillte i 5min så slo den seg av, så var det å vente 20 min, starte bilen på ny, 5 min, osv osv. etter mye koking i spekulatoren og enda mer romstering fant vi ut at en høytaler hadde fått jordingsfeil, en kobling datt rett og slett av og kobla inn jord, så prøv deg med å kobble alle høytalerne ut, og kobl opp 1 og 1 høytaler om gangen, da finner du fort feilen (om det selvsagt er jordings feil)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...