Jump to content

bytte diff, vil speedometer vise feil?

sierra andy

Recommended Posts

har en sierra 2,9 gl 2wd som ikke sperrer, fikk tilbud omm å kjøpe en diff til en xr4x4 som har sperre, er veldi itressert i den diffen men vill speedometeret mitt vise feil da om jeg bytter? har ikke så god greie på utvekksling å sånnt ;) å viss det blir feil utveksling går det vel ann å sette deler fra minn diff inn i den nye?

takker for svar

Edited by sierra andy

er vel lik utveksling.

om det er høyere utveksling, kan du kjøpe speedo drev som sitter i kassen og bytte det ut, eller sette sperre innmaten over i din diff.

har netopp fått bygget cosworth 4x4 sperr og flenser inn i min std sierra is diff, 3.92 utveksling :)

er vel lik utveksling.

om det er høyere utveksling, kan du kjøpe speedo drev som sitter i kassen og bytte det ut, eller sette sperre innmaten over i din diff.

har netopp fått bygget cosworth 4x4 sperr og flenser inn i min std sierra is diff, 3.92 utveksling :)

ja var noe sånnt jeg tenkte med å sette sperreinmaten over i min diff :)

Ettersom du har en 2,9 har du vel en 7,5" diff, og 4x4 bruker ha 7" diff. 7" skal riktignok gå i en 7,5" travers med litt shimsing.

Men jeg tipper orginaldiffen din er en del tyngre gira enn den fra 4x4en. Så ved bytte av hele diffen vil speedometer bli feil vist du ikke bytter speedometerdrev i girkassa.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Ettersom du har en 2,9 har du vel en 7,5" diff, og 4x4 bruker ha 7" diff. 7" skal riktignok gå i en 7,5" travers med litt shimsing.

Men jeg tipper orginaldiffen din er en del tyngre gira enn den fra 4x4en. Så ved bytte av hele diffen vil speedometer bli feil vist du ikke bytter speedometerdrev i girkassa.

vet du om jeg må bytte drivaksler også da?