Jump to content

Motor stopper under kjøring


Siberiantiger

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle legge inn dette innlegget i tilfelle noen har eller får samme problem som meg. De siste 2 månedene har jeg nemlig opplevd 3 ganger at motoren stopper "kveles" under igangsetting / kjøring. Jeg har automat så det er sagt. Dette viste seg å være en defekt doseringsventil på diesel pumpen. Får beskjed om hva det koster å reparere/skifte denne i morgen.

 

Man finner feilkode P0251-pcm med tilkobling av feilsøkings verktøy

Edited by Siberiantiger

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Samme problem her faktisk, bare bensin og automat

 

Kanskje bensinpumpa også har doserings ventiler? Men det kan jo være noe annet også da selvfølgelig..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Kanskje bensinpumpa også har doserings ventiler? Men det kan jo være noe annet også da selvfølgelig..

Starta bilen hjemme, kjørte 10min til butikken, parkerte der. Når jeg skulle starte igjen, ville den ikke gå på tomgang. Starta, og når den skulle senke seg ned på turtall bare døde den rett av. Prøvde ett par ganger før jeg bestemte meg for å holde motoren i gang og bare kjøre til jobben(2min unna).

 

Døde 2 ganger på veien, i 2 kryss. Når jeg dro hjem fungerte bilen som vanlig. Veldig lite bensin, så har en liten knapp på det evt. kondens.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle legge inn dette innlegget i tilfelle noen har eller får samme problem som meg. De siste 2 månedene har jeg nemlig opplevd 3 ganger at motoren stopper "kveles" under igangsetting / kjøring. Jeg har automat så det er sagt. Dette viste seg å være en defekt doseringsventil på diesel pumpen. Får beskjed om hva det koster å reparere/skifte denne i morgen.

 

Man finner feilkode P0251-pcm med tilkobling av feilsøkings verktøy

 

Vanlig feil dette her dessverre.

Men er ikke dermed sagt at det er doseringsventil da, kan være litt andre ting som setter denne feilkoden.

Har du fått frem P1211 også?

Bør også taes en dyselekkasjetest i forbindelse med feilkoden din.

Men dette vet nok Ford-verkstedet ditt også :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...