Vabis Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Oppdaga at det var kommet vann i olja. Så tok av toppen for og bytte toppakning. Kunne tydelig se at den var skikkelig gåen.Har nå satt på ny pakning, og helt på ny olje. Men etter en liten tur så er det liten antyding til vann i olja igjen. Kan ikke se at det har minket noe vann. Må man bytte olje ett par ganger før man får utav absolutt alt vann i motoren?
Guest 88NightRider Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Ikke at jeg er noen ekspert, men ville tro at det kan legge seg av vann som du da har "flusha" ut Bytta du filter også? Stort resorvoar for den gamle ""godblandinga"". Det var min mening. Så får folk bare korrigere meg hvis jeg tar feil -Yngve
2.8i TIC Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Litt vann vil det ligge igjen uansett, men bør ikke være mye, siden olja legger seg oppå vannet og dytter det nedover når du tømmer motoren. Men det finnes noen punkter i motor der det kan ligge igjen litt rester, ja.
a.nilsen Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Prøv med ett par hyppige oljeskift så for du se etter det.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Vabis Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Prøv med ett par hyppige oljeskift så for du se etter det..Takker, da prøver jeg på det.
Tore_TJ Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Legger seg bra med gørr i veivhusventilasjonen..
Vabis Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Legger seg bra med gørr i veivhusventilasjonen..Det gjør det vel kanskje ja. Kan være greit å ta av tanken og spyle ren da?
Tore_TJ Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Det gjør det vel kanskje ja. Kan være greit å ta av tanken og spyle ren da? Ja. Ligger nok en del i slangene og.
0milt Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Vil ikke dette etterhvert fordampe når en har arbeidstemp. på olja da? Ett par hyppige oljeskift skader da ikke uansett.
Tore_TJ Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Vil ikke dette etterhvert fordampe når en har arbeidstemp. på olja da? Ett par hyppige oljeskift skader da ikke uansett. Det legger seg tykk gørr inni slanger og selve breatheren. Når dette varmes opp igjen avgir det vann og all gørra renner ned i olja..
RS|Stian Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Hvis du kjører med original oljekjøler ville jeg sjekket denne. Hadde noe av de samme symptonene på min gamle Cosworth og da var denne gåen. FordClubNorway.no
Tore_TJ Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Hvis du kjører med original oljekjøler ville jeg sjekket denne. Hadde noe av de samme symptonene på min gamle Cosworth og da var denne gåen. Var den sprukket?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now