fordeconolinef350 Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 (edited) hei hei!siden høsten i fjor har vi hatt startvansker med vår ford.det er en ford econoline f350 med v8 ca 190 hester.problemet er at den starter rister og "hopper" i noen sekunder også stopper den.prøver deretter og starte den igjen hvilket tar gjerne 15-20 min med strøm fra traktoren.dette var et vedvarende problem og den ble derfor satt på verksted.der sto den i en og en halv måned uten noen fast løsning.det ble skiftet pakninger og slanger for 13000 siden det ble antatt en mulig diesellekkasje.dette hjalp dessverre ikke og ble sendt på verksted så fort de kunne ta den inn.da ble hele dieselpumpen overhalt for ca 17000 og dette tok ca en måned.når vi fikk den tilbake var den sprekere og forholdsvis grei (trodde vi).den er ikke like ille men den rister og hopper fortsatt like ille og holder på å stoppe.bilen har nå nok en gang havnet på verksted og regner med at den blir der en stund siden de ikke finner noen feil.har nå kostet over 30000 og blir garantert mer.glemte nesten å si dette:den er lettere å starte i nedoverbakke men på flat mark eller oppover bakke er den håpløs. så mitt spørsmål er:aner dere hva som er feil?elsker bilen og vil gjerne få orden på den!fint om dere kan sende svar til towru@msn.com men kan dere ikke det er det fint om dere svarer her.håper på hjelp!på forhånd takk Edited September 25, 2010 by fordeconolinef350 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogis Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 hei hei!siden høsten i fjor har vi hatt startvansker med vår ford.det er en ford econoline f350 med v8 ca 190 hester.problemet er at den starter rister og "hopper" i noen sekunder også stopper den.prøver deretter og starte den igjen hvilket tar gjerne 15-20 min med strøm fra traktoren.dette var et vedvarende problem og den ble derfor satt på verksted.der sto den i en og en halv måned uten noen fast løsning.det ble skiftet pakninger og slanger for 13000 siden det ble antatt en mulig diesellekkasje.dette hjalp dessverre ikke og ble sendt på verksted så fort de kunne ta den inn.da ble hele dieselpumpen overhalt for ca 17000 og dette tok ca en måned.når vi fikk den tilbake var den sprekere og forholdsvis grei (trodde vi).den er ikke like ille men den rister og hopper fortsatt like ille og holder på å stoppe.bilen har nå nok en gang havnet på verksted og regner med at den blir der en stund siden de ikke finner noen feil.har nå kostet over 30000 og blir garantert mer.glemte nesten å si dette:den er lettere å starte i nedoverbakke men på flat mark eller oppover bakke er den håpløs. så mitt spørsmål er:aner dere hva som er feil?elsker bilen og vil gjerne få orden på den!fint om dere kan sende svar til towru@msn.com men kan dere ikke det er det fint om dere svarer her.håper på hjelp!på forhånd takk Vi har akkurat samme problmet... prøvde å skifte o-ringene rundt dysene da disse kunne gi startproblmer vist de ikke var tett, skiftet ECU starter heller ikke. Men dette er un på varm motor, satrter fint når den er kald, bruker vi start gass så kommer den... noen må jo vite ka som gjør dette?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 ... noen må jo vite ka som gjør dette??Jo det er nok noen som har svaret men neppe inne på dette forumet desverre. Har dere prøvd å poste spørsmålene på andre forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 prøver deretter og starte den igjen hvilket tar gjerne 15-20 min med strøm fra traktoren.Nå er jeg ikke traktor ekspert, men vet att mange traktorer har 24V anlegg. Men rekner med du sjekka dette før du la på startkabler? 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordeconolinef350 Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 Nå er jeg ikke traktor ekspert, men vet att mange traktorer har 24V anlegg. Men rekner med du sjekka dette før du la på startkabler? ja sjekket det.nå har den vært på verkstedet en gang til og nå går den fint.dessverre nekter de å si hva de gjorde..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Å nekte å si hva de gjorde er vel det samme som å si at de ikke gjorde noen ting.ville ikke betalt et verksted for å ikke gjøre noen i det hele tatt ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 glødeplugger? sikkert altfor åpenlyst å sjekket allerede men det var min første tanke ihvertfall. hadde veldig startproblemer med en escort jeg hadde. den harket å hoppet når den var kald å man måtte holde gassen i bånn ganske lenge før den kom seg og ville gå på egenhånd. skiftet glødeplugger å da ble den frisk som en fisk. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 ja sjekket det.nå har den vært på verkstedet en gang til og nå går den fint.dessverre nekter de å si hva de gjorde..... Håper virkelig du ikke betalte mye for den reperasjonen, siden de nekter å si hva de har gjort. De er pliktig til å gi deg opplysninger om hva du betaler for. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Ja, det der hørtes veldig merkelig ut! Hadde krevd å fått vite litt mer. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Vi har akkurat samme problmet... prøvde å skifte o-ringene rundt dysene da disse kunne gi startproblmer vist de ikke var tett, skiftet ECU starter heller ikke. Men dette er un på varm motor, satrter fint når den er kald, bruker vi start gass så kommer den... noen må jo vite ka som gjør dette?? FÅ SJEKKET KOMPRESJON. Glødingen virker ikke på varm motor. hei hei!siden høsten i fjor har vi hatt startvansker med vår ford.det er en ford econoline f350 med v8 ca 190 hester.problemet er at den starter rister og "hopper" i noen sekunder også stopper den.prøver deretter og starte den igjen hvilket tar gjerne 15-20 min med strøm fra traktoren.dette var et vedvarende problem og den ble derfor satt på verksted.der sto den i en og en halv måned uten noen fast løsning.det ble skiftet pakninger og slanger for 13000 siden det ble antatt en mulig diesellekkasje.dette hjalp dessverre ikke og ble sendt på verksted så fort de kunne ta den inn.da ble hele dieselpumpen overhalt for ca 17000 og dette tok ca en måned.når vi fikk den tilbake var den sprekere og forholdsvis grei (trodde vi).den er ikke like ille men den rister og hopper fortsatt like ille og holder på å stoppe.bilen har nå nok en gang havnet på verksted og regner med at den blir der en stund siden de ikke finner noen feil.har nå kostet over 30000 og blir garantert mer.glemte nesten å si dette:den er lettere å starte i nedoverbakke men på flat mark eller oppover bakke er den håpløs. så mitt spørsmål er:aner dere hva som er feil?elsker bilen og vil gjerne få orden på den!fint om dere kan sende svar til towru@msn.com men kan dere ikke det er det fint om dere svarer her.håper på hjelp!på forhånd takk FÅ sjekket diesel tank. kontroller dieseltrykk inn til pumpe . Tydelig at den ikke for nok diesel. Diesel dyr? frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS200EVOLUTION Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 hei hei!siden høsten i fjor har vi hatt startvansker med vår ford.det er en ford econoline f350 med v8 ca 190 hester.problemet er at den starter rister og "hopper" i noen sekunder også stopper den.prøver deretter og starte den igjen hvilket tar gjerne 15-20 min med strøm fra traktoren.dette var et vedvarende problem og den ble derfor satt på verksted.der sto den i en og en halv måned uten noen fast løsning.det ble skiftet pakninger og slanger for 13000 siden det ble antatt en mulig diesellekkasje.dette hjalp dessverre ikke og ble sendt på verksted så fort de kunne ta den inn.da ble hele dieselpumpen overhalt for ca 17000 og dette tok ca en måned.når vi fikk den tilbake var den sprekere og forholdsvis grei (trodde vi).den er ikke like ille men den rister og hopper fortsatt like ille og holder på å stoppe.bilen har nå nok en gang havnet på verksted og regner med at den blir der en stund siden de ikke finner noen feil.har nå kostet over 30000 og blir garantert mer.glemte nesten å si dette:den er lettere å starte i nedoverbakke men på flat mark eller oppover bakke er den håpløs. så mitt spørsmål er:aner dere hva som er feil?elsker bilen og vil gjerne få orden på den!fint om dere kan sende svar til towru@msn.com men kan dere ikke det er det fint om dere svarer her.håper på hjelp!på forhånd takk Hei. Jeg mistenker at det er oljepickuprøret ditt er knekt eller sprekt. Disse bilene får ikke diesel før de oppnår et visst oljetrykk. Hørt at hvis de jekker de høyt opp bak så starter de. (Olje ligger da over der røret sprekker og suger ikke luft.) Derfor starter den ikke på flatmark og motbakke. Men i nedoverbakke. Mvh Morten Lerdahl. Kan nåes på 90068412 Etter kl.16.00 Hvis spørsmål. Gi alt du kan inn i svingen og håp på det beste i utgangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordeconolinef350 Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Hei. Jeg mistenker at det er oljepickuprøret ditt er knekt eller sprekt. Disse bilene får ikke diesel før de oppnår et visst oljetrykk. Hørt at hvis de jekker de høyt opp bak så starter de. (Olje ligger da over der røret sprekker og suger ikke luft.) Derfor starter den ikke på flatmark og motbakke. Men i nedoverbakke. Mvh Morten Lerdahl. Kan nåes på 90068412 Etter kl.16.00 Hvis spørsmål. tusen takk, sikkert mange andre som trengte denne infoen.vi betalte faktisk ingenting for den siste reparasjonen så hva de gjorde er ikke så nøye.men tusen takk for alle svarene glad det er så mange vennlige og hjelpsomme bilinteresserte der ute:)hadde vært litt artig å finne ut av det allikevel, tror jeg må undersøke dette FÅ SJEKKET KOMPRESJON. Glødingen virker ikke på varm motor. FÅ sjekket diesel tank. kontroller dieseltrykk inn til pumpe . Tydelig at den ikke for nok diesel. Diesel dyr? nja, dyr nok.men ikke så ille med tanke på v8'ern men den er både billigere i drift og sterkere nå som de har justert den så den var ikke helt optimal..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now