jakob Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Hva er forskjellen mellom disse klossene, og hvilke er å anbefale? Er også helt blank på hvilke skiver eg skal velge, god kvalitet, utsene osv.. tips? Takk,Jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
caan Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Kan dette være til hjelp? Google er din venn - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Gå for Green du, dem 2 andre er til banebruk å må varmes opp før dem får effekt. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Kommer helt an på hva slags bil og hva den skal brukes til, finnes flere andre alternativer som kanskje er bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 tilnermet orginal "hard" het med borra/slissa skiver.. sliter en del kloss men du slipper unna "oppvarminga" før du har full effekt, og skiva holder vesentlig lengre..En bil som går hele åre på norske forhold, har bare godt av og skifte klosser 1 gang i åre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 I følge Brakes Norge har alle EBC klossene blitt oppgradert, slik at de og passer bedre til gatebruk. Kjekt å vite at bremseklossene faktisk fungerer uten å måtte varme de opp først... Har lenge vurdert GreenStuff klosser, men fortsatt har det blitt med tanken.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Mange år siden jeg hadde noe som det sto EBC på, men skal uansett aldri ha det igjen. Klosser som blir glasserte og skiver som kaster ett en runde med litt hard kjøring..Ferodo er derimot er gode saker. I dette tilfellet DS2500. Bra klosser! '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 kjører med yellow stuff bak og ferodo ds2500 foran nå..hadde EBC rundt hele i fjor..kjørte på bane med begge deler, og syns begge er like bra biter fra kaldt de bane/gate klossene til EBC, så ikke no problem '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 ja heller yellowstuff enn greenstuff, etter så jeg vet så klabber og tetter grennstuff borringa å slissinga i skivene om man har slikt. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexern Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 greenstuff = søppel. støver no alvorlig, og samma som orginalt omtrentom du skal litt på bane så burde du ha yellow, de skal ikke varmes veldig mye før de biter bra 1983 5dørs sierra: død 1985 3dørs sierra: ist prosjekt alt går, det er bare babyer som ikke går Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Ferodo ds2500. En grunn til at de anbefales av folk som kjører litt hardt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Veldig fornøyd med ferodo ds2500 på orginale cosworthbremser hvertfall Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Ville holdt meg langt unna EBC, har bilder av bremse klosser som har godt i stykker ved normal kjøring.Selve bremse belegget sliter seg av ståldelen på klossene. Ferodo DS2500 som dem andre nevner over her fungerer utmerket. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Har faktisk meget god erfaring med Greenstuff sammen med slissa og borra skiver fra EBC. De jeg hadde støvet veldig lite vertfall.Hadde de på Cossien for et par år siden, brukte dem på bane også og var tilfreds med de.Beit vertfall mye bedre enn org. bremser. At beleggene løsner fra stålet er ganske klare tegn på overoppheting, ofte pga. dårlig bevegelse. DS2500 er vertfall helt sjefs klosser Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted September 22, 2010 Author Share Posted September 22, 2010 (edited) ok, takker for svar alle sammen, blir vel DS2500 da. Fant dem på burton, kjøper dem vel der da tenker eg. Mvh Jakob Edited September 22, 2010 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Kjører selv turbogroove med yellow stuff all the way og er kjempefornøyd. Overhode ikke problem om de er kalde. WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Har prøvd div ebc oppgjennom tidene, siden vi selger de.Skivene er jeg ikke imponert over, har prøvd grønne, røde og gule klosser, de gule virker bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Kjører ferrodo ds2500, funker fint til gate og bane Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 (edited) Jeg bruker EBC skiver og klosser på capri`n min å det funker gull både i løp og på gate, bremser ok kalde og bra varme. bruker yellow foran å blue bak (2wd cosworth bremser) ser ingen grunn til å betale dobbelt så mye for ferodo.Men så klart sier selgere av ferodo at jeg kunne kjørt 2sek. raskere pr. runde med deres klosser, det samme gjelder også div slicks selgere. Så hadde jeg gjordt som motorsport dele selgerene anbefaler kunne jeg hatt rundtider på ca. 1min blank på rudskogen å 58 sek våler. Har forøvrig brukt samme skiver i 5 sesonger. Anbefaler red stuff om du ikke kjører mye bane, Yellow om du kjører mye bane. Edited September 22, 2010 by as. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Har faktisk meget god erfaring med Greenstuff sammen med slissa og borra skiver fra EBC. De jeg hadde støvet veldig lite vertfall.Hadde de på Cossien for et par år siden, brukte dem på bane også og var tilfreds med de.Beit vertfall mye bedre enn org. bremser. At beleggene løsner fra stålet er ganske klare tegn på overoppheting, ofte pga. dårlig bevegelse. DS2500 er vertfall helt sjefs klosser Skulle vi vere uenig i alt i dag ? EBC skivene har eg god erfaring med vertfall.Synst det er merkelig da alt av bremser var nytt Bmw e30 min, så slipper belegget av klossene bare noen uker senere ?Bytta til Originale BMW klosser om di har holdt i flere måneder. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Hvor kjøper så folket yellow stuff og Ferodo? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Komplette GreenStuff klosser foran til Scorpio 24V. Foran ca. 360 kr. Og bak ca 315 kr. http://stores.ebay.co.uk/RapidCarPartsUK Har handlet herfra før. De gir god service og tilbakemeldinger. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Handler Ferodo klosser av Kollevold stort sett, ellers kaster jeg de med på en bestilling fra england. Litt biligere der om du ikke kjøper kun klosser. Da spiser frakt og mva opp besparelsen. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 merket at mine Brembo-kalipere med yellowstuff begynte å fade etter 5-6 runder på vålerbanen, merket det spesielt på innbremsingen på langsiden "på andre siden". prøver å få tak i ds3000 neste gang, de er helt rå på orginale 2wd bremser ihvertfall. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted September 23, 2010 Author Share Posted September 23, 2010 Hva ligger DS2500 på da, sånn sett på pris? Tenkte å kjøpe på burton, men er det grei pris der? Mvh Jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now