Jump to content

Greenstuff, yellowstuff eller redstuff?


Recommended Posts

Posted

Hva er forskjellen mellom disse klossene, og hvilke er å anbefale? :blink:

Er også helt blank på hvilke skiver eg skal velge, god kvalitet, utsene osv.. tips? :mellow:

 

 

Takk,

Jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Posted

Kan dette være til hjelp?

 

Google er din venn :)

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Posted

Gå for Green du, dem 2 andre er til banebruk å må varmes opp før dem får effekt.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Kommer helt an på hva slags bil og hva den skal brukes til, finnes flere andre alternativer som kanskje er bedre.

Posted

tilnermet orginal "hard" het med borra/slissa skiver..

sliter en del kloss men du slipper unna "oppvarminga" før du har full effekt, og skiva holder vesentlig lengre..

En bil som går hele åre på norske forhold, har bare godt av og skifte klosser 1 gang i åre...

Posted

I følge Brakes Norge har alle EBC klossene blitt oppgradert, slik at de og passer bedre til gatebruk. Kjekt å vite at bremseklossene faktisk fungerer uten å måtte varme de opp først... :huh:

 

Har lenge vurdert GreenStuff klosser, men fortsatt har det blitt med tanken..

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

Mange år siden jeg hadde noe som det sto EBC på, men skal uansett aldri ha det igjen. Klosser som blir glasserte og skiver som kaster ett en runde med litt hard kjøring..

Ferodo er derimot er gode saker. I dette tilfellet DS2500. Bra klosser!

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

kjører med yellow stuff bak og ferodo ds2500 foran nå..hadde EBC rundt hele i fjor..kjørte på bane med begge deler, og syns begge er like bra :) biter fra kaldt de bane/gate klossene til EBC, så ikke no problem :)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Posted

greenstuff = søppel. støver no alvorlig, og samma som orginalt omtrent

om du skal litt på bane så burde du ha yellow, de skal ikke varmes veldig mye før de biter bra

1983 5dørs sierra: død

1985 3dørs sierra: ist prosjekt

 

alt går, det er bare babyer som ikke går ;)

Posted

Ville holdt meg langt unna EBC, har bilder av bremse klosser som har godt i stykker ved normal kjøring.

Selve bremse belegget sliter seg av ståldelen på klossene.

 

Ferodo DS2500 som dem andre nevner over her fungerer utmerket.

86 3dr IS

Posted

Har faktisk meget god erfaring med Greenstuff sammen med slissa og borra skiver fra EBC. De jeg hadde støvet veldig lite vertfall.

Hadde de på Cossien for et par år siden, brukte dem på bane også og var tilfreds med de.

Beit vertfall mye bedre enn org. bremser.

 

At beleggene løsner fra stålet er ganske klare tegn på overoppheting, ofte pga. dårlig bevegelse.

 

DS2500 er vertfall helt sjefs klosser :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted (edited)

ok, takker for svar alle sammen, blir vel DS2500 da.

 

Fant dem på burton, kjøper dem vel der da tenker eg. :lol:

 

 

 

Mvh Jakob

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Posted

Har prøvd div ebc oppgjennom tidene, siden vi selger de.

Skivene er jeg ikke imponert over, har prøvd grønne, røde og gule klosser, de gule virker bra

Posted (edited)

Jeg bruker EBC skiver og klosser på capri`n min å det funker gull både i løp og på gate, bremser ok kalde og bra varme.

bruker yellow foran å blue bak (2wd cosworth bremser) ser ingen grunn til å betale dobbelt så mye for ferodo.

Men så klart sier selgere av ferodo at jeg kunne kjørt 2sek. raskere pr. runde med deres klosser, det samme gjelder også div slicks selgere.

Så hadde jeg gjordt som motorsport dele selgerene anbefaler kunne jeg hatt rundtider på ca. 1min blank på rudskogen å 58 sek våler. :wacko:

 

Har forøvrig brukt samme skiver i 5 sesonger.

 

Anbefaler red stuff om du ikke kjører mye bane, Yellow om du kjører mye bane.

Edited by as.
Posted

Har faktisk meget god erfaring med Greenstuff sammen med slissa og borra skiver fra EBC. De jeg hadde støvet veldig lite vertfall.

Hadde de på Cossien for et par år siden, brukte dem på bane også og var tilfreds med de.

Beit vertfall mye bedre enn org. bremser.

 

At beleggene løsner fra stålet er ganske klare tegn på overoppheting, ofte pga. dårlig bevegelse.

 

DS2500 er vertfall helt sjefs klosser :)

 

Skulle vi vere uenig i alt i dag ? :P

 

EBC skivene har eg god erfaring med vertfall.

Synst det er merkelig da alt av bremser var nytt Bmw e30 min, så slipper belegget av klossene bare noen uker senere ?

Bytta til Originale BMW klosser om di har holdt i flere måneder.

86 3dr IS

Posted

Handler Ferodo klosser av Kollevold stort sett, ellers kaster jeg de med på en bestilling fra england. Litt biligere der om du ikke kjøper kun klosser. Da spiser frakt og mva opp besparelsen.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

merket at mine Brembo-kalipere med yellowstuff begynte å fade etter 5-6 runder på vålerbanen, merket det spesielt på innbremsingen på langsiden "på andre siden".

 

prøver å få tak i ds3000 neste gang, de er helt rå på orginale 2wd bremser ihvertfall.

Cosworth!

Posted

Hva ligger DS2500 på da, sånn sett på pris?

 

Tenkte å kjøpe på burton, men er det grei pris der? :unsure:

 

 

Mvh Jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...