Ruudsengen Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Hvor mye bør AFR ligge på ved normal pen kjøring? Escort cosworth bt, L8 med lambda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 14-15 ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 på vakum rundt 14,7 gjør ikke noe om den er litt lean heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 14,7 er det optimale tallet Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Kan gjerne ligge enda magrere enn det også. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Min går ennå magrere.. L8 BT og grønne dyser.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Min går ennå magrere.. L8 BT og grønne dyser.. Hvor magert? Har lagt min på høy 14 lav 15. Virker som om den trives best der.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted September 20, 2010 Author Share Posted September 20, 2010 OK. Var ute å kjørte en tur i sta med ny btr. Ligger rundt 12 på full øs, og mellom 14,? og 16 på pen kjøring. Synes kanskje det var litt magert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Høres helt fin ut etter min mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted September 20, 2010 Author Share Posted September 20, 2010 Får prøve mer en annen dag. Se litt mer da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Langt fra farlig hvis du er redd for det Være mer obs på hva du har under pådrag. lav 12 helst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 (edited) min ligger rundt 11,3 - 11,7 på full klem, 14 -15 på crusing, å 13,8 -14,2 på tomgang.3105 dyser og pukkel rygg chip, forresten. Edited September 20, 2010 by xXx RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 L8 sprutet bruker vel lambda opp til 1 eller 2 psi ladetrykk om jeg husker rett. Dvs at derfra og ned på belastninga skal AFR være 14,67:1. Har du en grov chip tar det nok litt tid før den klarer å justere inn. I praksis går det helt fint å ligge på AFR på 16-17 på veldig lav belastning, så lenge som den ikke fjusker. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 De fleste L8 chip brukes uten closed loop.Med større dyser har jeg nesten tilgode å se en closed loop chip som faktisk virker.Min erfaringe er at når chipen er laget for lambdastyring så går den mye feitere.7Kan ha noe med at de som lager chiper som er laget for closed loop er som oftest i fra England og der skal jo bilene gå fett som **** virker det som.Noen voldsomme sikkerhetssoner jeg jobber med. Mens en chip som er laget for å ikke bruke lambda kan mappes mye mer riktig, og i praksis vil den gå mye magrere og finere.Slik jeg har opplevd det vertfall Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Skal sjekke litt opp etterpå og skrive det opp -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 Har lav og fin verdi ved pådrag. Kjører 3102 dyser og pukkel chip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 (edited) kjører grønndyser,mulig chippet er laget for lambda,dette har ikke jeg lengre og ligger på hele 16-17++ på tomgang-tomgangkjøring...lav 13 på full klam når trykket begynner? Edited September 23, 2010 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 afr fra 0,5 og opp da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 AFR på 16-17 på tomgang er langt i fra optimalt.Du bør helst lavere enn 13 ved pådrag når du har fått en del ladetrykk. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 ja..tror jeg har en vakumlekasje rundt innsuget ett sted...det treffer vel ikke høy 13 før jeg når nærmere 0.5..makstrykker akkurat no er ikke mer enn 0.8 ca,og då ligger det på en lav 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now