Anders Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Jeg holder på å bygge om min 3dørs til drifte bil og trenger dermed en turbo som skal holde til 400hk og samtidig må spole opp tidelig! Det vil være helt uaktuelt med mye turbolagg slik at det blir sikkelig krevende å holde bilen i drift! Jeg er mest opptatt av pris og tidelig ladetrykk enn holbarhet! mvh Anders Nygaard Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emtec Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Jeg holder på å bygge om min 3dørs til drifte bil og trenger dermed en turbo som skal holde til 400hk og samtidig må spole opp tidelig! Det vil være helt uaktuelt med mye turbolagg slik at det blir sikkelig krevende å holde bilen i drift! Jeg er mest opptatt av pris og tidelig ladetrykk enn holbarhet! mvh Anders Nygaard Hvilken motor størrelse har du i denne? For å lykkes må man feile Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 cosworth, 200 blokk og topp. 2liter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Som jeg gjør i andre tråder, gt3071r eller krx400 Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
derekd Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 ut sin t38 er en fin turbo holder til 450hk max så bra til a bruke til 400hk oppsett med 83 lb siemens dyser? Brukt turbo selv er kjempe bra:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 Jeg vuderer også sterkt å kjøre på e85. Er det noen som lager chip for dette? Kom gjerne med linker til nettsteder som selger turboer! Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS1000 Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 (edited) Som jeg gjør i andre tråder, gt3071r eller krx400Noen nylige tester har vist at på en grønndysecorsworh klarer KRX400 1,7 BAR ladetrykk FØR 3000 o/min. En Kadett GSI med 2,0 16V turbomotor ble oppgradert med KRX400 og kjørte street legal nå i helgen 25/9-10.Selv med nydelig vær og gateslick spant det friskt på de 3 første gearene med foreløpige ca. 1,7 BAR ladetrykk.Trykket SKAL videre opp og etterhvert over 2,0 BAR. ) Beste tid ble likevel 8,42 sek. Bilen presterte stevnets høyeste slutthastighet med 150,94 km/t. Mye høyere enn div. 500- 700 hk amerikanere og 400 hk riskokere. Dette er med standard originalt innsug og uportet topp og standard originale milde turbokammer. Standard motor 4x4 Cosworthen med KRX400 knuste enda en gearkasse, selv med organisk clutch. Edited September 27, 2010 by RS1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Er disse KRX turboene omtrent det samme som IRX serien?? Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Bilen presterte stevnets høyeste slutthastighet med 150,94 km/t. Imponerende!! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Kommer til å bruke min vingebil innenfor drifting. Har bare orginalturbo på denne. Spinner i start på 3 gir og trenger ikke og er bare og speede på 4 gir rundt svingene. Kjører på 0.9 bar. Tror den orginale turboen er bedre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Kommer til å bruke min vingebil innenfor drifting. Har bare orginalturbo på denne. Spinner i start på 3 gir og trenger ikke og er bare og speede på 4 gir rundt svingene. Kjører på 0.9 bar. Tror den orginale turboen er bedre... Da har du for dårlige dekk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Er disse KRX turboene omtrent det samme som IRX serien??Både ja og nei.Det blir som å sammenligne T34 med E50. Er de omtrent det samme? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Kommer til å bruke min vingebil innenfor drifting. Har bare orginalturbo på denne. Spinner i start på 3 gir og trenger ikke og er bare og speede på 4 gir rundt svingene. Kjører på 0.9 bar. Tror den orginale turboen er bedre... 0.9bar på originalturbo og tar igang med hjulspinn på 3gir??? Åssen utveksling har du da, og hva er ellers gjort med bilen... originalturbo yter ikke akkurat ekstremt på 0.9... hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted September 27, 2010 Author Share Posted September 27, 2010 Synes det var hissig pris på den KRX400 turboen, men det er vel igrunn en sånn jeg er ute etter! Kanskje noe vet hvor jeg kan kjøpe den billig? Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Synes det var hissig pris på den KRX400 turboen, men det er vel igrunn en sånn jeg er ute etter! Kanskje noe vet hvor jeg kan kjøpe den billig?KRX400 er en turbo fra STS/NTS sin EXTREME serie med bl.a. spesialpreparerte deler og keramikkbelagt turbinhus for redusert varmetap og økt effektivitet. Ingen andre selger KRX400. Høy kvalitet koster alltid, men hvis du heller vil ha billig lavkvalitet, sjekk utvalget ved å søke på "turbo" på finn.no. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now