Jump to content

Gatebil sept. capri.


as.

Recommended Posts

Morro!! :) jeg vil å kjøre! hehe..var bra fighting da. nesten små Smidesang kræsja i starten der nedi slaktern :P

Litt stressa og ukonsentrert etter du kjørte forbi Saaben eller? blei no bomgiring etter S-kombinasjonen! hehe :D

og hvem prøvde å dytte deg?? idiotisk..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Ble vell litt "engasjert" når jeg endelig kom forbi saab`n, nei det var ikke saab`n som dytta, men en hvit skyline.

Ble ingen skader å snakke om her.

 

Men på Søndag derimot, var det en Svenske i en sølvfarget volvo 240 "ræserbil" som knuste bakskjermen min skikklig i ekstremløpet.

På samme sted på banen (tror jeg), bare med skikkelig kraft, ellers samme utfall: Krasj, full gass, håntere sladd, vise finger`n, bytte gir og vise finger`n igjen. I motsetning til skylinen kom han seg forbi meg en halv runde senere.

 

Meget bra kjøring, med unntak av bomgiringene. Virker som du får bra med horn i hjelmen utpå der :D

Blir litt revet med ja.

Link to comment
Share on other sites

Blir jo revet med bare av å se filmen jo... utrolig bra kjøring og ser horna nesten kommer ut av hjelmen når du blir dytta på... Synd med saabèn som hindrer deg såpass lenge... Får lyst å kjøre løp nå gitt... Del gjerne flere inbord filmer med oss om du har... Er jo porno dette :wub:

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Nice.

Ser ut som caprien funker veldig bra nå :)

 

Hva dekk har du på caprien nå?

Og hva bremser har du på bilen?

Takker, bilen funker greit den kjører i prinsipet med standard capri understell, så kan vell ikke klage. :D

Kjørte i dette løpet og på timeattack`n Fredag på TOYO r888 245/40-17 foran og 275/40-17 bak.

Løpet på søndag kjørte jeg Yokohama slicks 240/610-17.

Det virker som Toyoene har bedre grip ut av svingene, mens slicksa sitter bedre i sving.

 

Bremser er 2WD cosworth og volvo 240 masterpumpe, byter i vinter til 4*4 bremser bak da jeg ikke kan kjøre med

så mye brems jeg ønsker bak nå. (blir for varmt)

Link to comment
Share on other sites

"kjører i prinsipet med standard capri understell, så kan vell ikke klage. "

 

Det er nettopp derfor det er så ekstremt underholdende å se denne bilen på bane!!

 

Begynner å bli noe tilårskommen teknologi (prototypen var vel under utprøving i 67-68), men den biter fortsatt godt i fra seg.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Bremser er 2WD cosworth og volvo 240 masterpumpe, byter i vinter til 4*4 bremser bak da jeg ikke kan kjøre med

så mye brems jeg ønsker bak nå. (blir for varmt)

 

Hvordan holder støv mansjettene på caliperene dine mot temperaturen?

Link to comment
Share on other sites

Støvmansjetene foran holder greit, de jeg har nå ble byttet i fjor og er hele ennå.

Bak holder de dårlig, men bytter klosser ofte, og sjekker og renser bort eventuel skit.

Tror det går greit uten mansjetter når man byter klosser minst 3 ganger i sesongen. Og vasker/renser skit hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...