sierra andy Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 (edited) hei folkens i kvell fikk jeg en 2,8 v6 motor med automatkasse på av en kompis, det jeg tenkte å bruke på motoren var bare ventil dekkslene som jeg tenkte å sette på min motor 2,9 v6, mener de passer rett over, synest de er litt diggere en ventildekkslene på 2,9 motoren å bunnpanne å litt annet småtteri tenkte jeg også om eg skulle ta av den. så er spørsmålet om jeg skal kaste ressten eller beholde den? tenker litt på om stempel osv kunne vert noe å hatt siden jeg planlegger å sette turbo på min 2,9 viss jeg skal bygge turbo på minn 2,9 er det deler/innmat fra 2,8 motoren som hadde vert bra å hatt på 2,9 motoren da? er denne type motor som er på dette bilde som jeg fannt her noen som er itressert i deler/resten av motoren eller girkasse, send pm Edited September 9, 2010 by sierra andy
po0key Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 stemplene i en 2,8 motor er helt flate som en vanlig ohc motor mens de på en 2,9 har hulrom som på en cosworth motorså ingen vits og bytte jeg selv er på jakt etter en 2,8i motor med ledningsnett men hvor holder du til?
Tore_TJ Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 Les litt om trimming av v6 som rs1000 skrev for en stund tilbake. Ligger vel på v6forumet. Der står det hva du bør bruke fra de forskjellige motorene.
sierra andy Posted September 9, 2010 Author Posted September 9, 2010 stemplene i en 2,8 motor er helt flate som en vanlig ohc motor mens de på en 2,9 har hulrom som på en cosworth motorså ingen vits og bytte jeg selv er på jakt etter en 2,8i motor med ledningsnett men hvor holder du til? har ikke ledningsnette til denne motoren, holder til på stangeland i rogaland
po0key Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 hmmm bor i bryne selv nå akkurat flyttet hit akkurat det at du ikke har ledningsnett er ikke største problemet burde jo være en mulighet og skaffe dette andre plasser men angånde turbo på 2,9 etter hva jeg har lest her på forumet trenger du i grunnen ikke bytte noe innmat i din motor.
sierra andy Posted September 9, 2010 Author Posted September 9, 2010 ja sannt det men det er forresten automatkasse på motoren :S motoren kan du sikker få for en billig penge viss du er itressert
po0key Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 hadde vert topp skal bygge meg ny motor til caprien nå i vinter så hadde vert greit da det er kvassere kam i insprut motoren i forhold til forgasser som jeg har girkassa er jeg i grunnen ikke intrisert i men kan jo se om jeg ikke bare tar alt med en gang pris?
sierra andy Posted September 9, 2010 Author Posted September 9, 2010 hmmm er ikke helt sikker på hvor mye enn sånn motor er vert, kan jo høre med kompissen min hvordan den sviver å litt sånn da
po0key Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 ja ta og gjør det også er det bare send meg en meld på 41529629 med pris
RS 1000 Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 (edited) så er spørsmålet om jeg skal kaste ressten eller beholde den? tenker litt på om stempel osv kunne vert noe å hatt siden jeg planlegger å sette turbo på min 2,9 viss jeg skal bygge turbo på minn 2,9 er det deler/innmat fra 2,8 motoren som hadde vert bra å hatt på 2,9 motoren da? De beste gamle Ford V6 motoren er 2,8 og 2,9 utgavene. Når man skal trimme disse motorene så må det foreslås at man kombinerer: 1. 2,9 veiven og 2,8 stemplene når man skal sugetrimme. 2. 2,8 veiven og 2,9 stemplene når man skal turbotrimme. 2,8 EFI innsugsmanifolden er veldig mye bedre enn de andre alternativene. Edited September 10, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
KIB Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 I tillegg er innsugs manifolden/plenum fra denne motoren "populær" blandt de som trimmer 2.8i MFI og skal oppdatere fra mekanisk til datasprut
Recommended Posts