sonmic Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 har gått til innkjøp av en EFi motor, så lurer jeg på hva kam jeg skal bruke fra burtonpower. Ser at det står EFi kammer, men brude jeg ikke har en RS turbo kam? funker den på EFi eller bare på MFi? og har noen anbefalinger på kam? og burde jeg få arp headbolts? Er en ganske trimmert bundel toppen skal på så tar imot alle råd ! - Sondre Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
bard Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 Så langt jeg kan se lister Kent Cams samme kammer til Escort RST og Fiesta RST (EFI). Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
sonmic Posted September 9, 2010 Author Posted September 9, 2010 Så langt jeg kan se lister Kent Cams samme kammer til Escort RST og Fiesta RST (EFI).Så bare te å bestille i dine øyne og ? Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
RsMuffe Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 cvh34 kam`n er fin turbo kam, men vet ikke om det org. motorstyringen takler den.
sonmic Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 cvh34 kam`n er fin turbo kam, men vet ikke om det org. motorstyringen takler den.Har vi-pec ventene på å komme i bilen ! Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
RS 1000 Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 har gått til innkjøp av en EFi motor, så lurer jeg på hva kam jeg skal bruke fra burtonpower. Ser at det står EFi kammer, men brude jeg ikke har en RS turbo kam? funker den på EFi eller bare på MFi? og har noen anbefalinger på kam? og burde jeg få arp headbolts? Er en ganske trimmert bundel toppen skal på så tar imot alle råd !- Sondre Du bør definitivt velge deg TURBO kam hver gang dette finnes, og det gjør det til CVH motoren.Jo større turbo du velger deg, jo værre kam kan du velge.Se katalogside 16 her: http://www.kentcams.com/Downloads/Files/catalogue_lowRes.pdf Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
sonmic Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 (edited) Du bør definitivt velge deg TURBO kam hver gang dette finnes, og det gjør det til CVH motoren.Jo større turbo du velger deg, jo værre kam kan du velge.Se katalogside 16 her: http://www.kentcams.com/Downloads/Files/catalogue_lowRes.pdfSer ut som det blir en CVH34 sports R ! Edited September 10, 2010 by sonmic Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
RS 1000 Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Ser ut som det blir en CVH34 sports R !Bra for deg! Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
escort rs turbo Posted September 11, 2010 Posted September 11, 2010 den cvh 35 kammen fra kent er den beste -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
sonmic Posted September 11, 2010 Author Posted September 11, 2010 den cvh 35 kammen fra kent er den beste tenkte meg det men skal ha litt mildere kam fordi har egentlig andre motorplaner neste år Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
RS 1000 Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 tenkte meg det men skal ha litt mildere kam fordi har egentlig andre motorplaner neste år Anbefaler at du ser litt nøye på kamdata slik at du VET hva som faktiske er forskjellen mellom den nyere CVH34 og den eldre CVH35. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
escort rs turbo Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 oddkiddcreations gutta har prøvd det meste av kammer til 1,6cvh motorene, å det har vist seg at cvh 35 og newman pahse4 er di kamma som funker best når det gjelder respons og dreiemoment!! og bunndrag er bare og glemme å få til på en 1,6 turbo motor. derfor gjelder det og få motoren til og få et veldig responsivt effekt register fra 3500. uanz når du kjører aktivt på bane, så er det ikke ofte man ligger under 3k rpm.. -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
RS 1000 Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 oddkiddcreations gutta har prøvd det meste av kammer til 1,6cvh motorene, å det har vist seg at cvh 35 og newman pahse4 er di kamma som funker best når det gjelder respons og dreiemoment!! og bunndrag er bare og glemme å få til på en 1,6 turbo motor. derfor gjelder det og få motoren til og få et veldig responsivt effekt register fra 3500. uanz når du kjører aktivt på bane, så er det ikke ofte man ligger under 3k rpm..Skal ikke legge meg ut i en diskusjon med gutta som her stor erfaring med denne motoren, men CVH34 kammen ble utviklet og tatt frem ETTER at man hadde nok erfaring med CVH35 kammen til å avsløre svakhetene denne kammen har. Hvordan forklares det? Skulle forstått det hvis CVH34 ble tatt frem først og utviklingen hadde gjort den gammeldags og avleggs, men her er det nøyaktig omvendt slik jeg har forstått det. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now