RHH Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 Fikk veldig lyst på denne bilen: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1177781;Modified=1283788229 Den med cossi motor.. Men hvordan er det ¨kjøre med bil som ikke er godkjent ombygd på veien? Er det stress å godkjenne? Er fult cossi understell og bremser. takk på forhånd. 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
torstein Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 det er vel mulig og få godkjent. Men er vel ikke noe dokumentasjon hvor motor og drivverk kommer fra? uten at jeg vet hva jeg snakker om så tror jeg du må ha dette på et vis. Mulig ford kan dokumentere at alt er cosworth og i orden for godkjenning, deretter biltilsynet som tar en sjekk?
Kverna Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 MÅ ha papirer på hvor delene kommer fra. Ford gir IKKE ut noe papirer, så her er det helt opp til deg og vegvesenet Min fotoblogg
torstein Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 MÅ ha papirer på hvor delene kommer fra. Ford gir IKKE ut noe papirer, så her er det helt opp til deg og vegvesenet delene må ikke være plombert før ombygging?
Kverna Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 delene må ikke være plombert før ombygging?Det må du høre med trafikkstasjonen om, siden det allerede sitter i bil blir det vel ikke så lett da ting må plomberes i orginalbilen, før ombygging skjer Min fotoblogg
Fakeworth Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 Understell, interiør og styling stammer fra en cosworth jeg fikk indratt av politiet.. Så momspapirene på de delene har jeg liggende.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Nilssen Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Er det virklig slik at man må ha dokumentasjon ifra hvor delene kommer ifra (bil, forje eier o.l)? Holder det ikke å vise bilen hos ford og få dem til å sjekke at det er cosworth deler?. Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
Per Olav Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 (edited) Stemmer. Og det er fordi at minst to tredjedeler av alle cosworther som har satt sine bein på norsk jord har blitt stålet. Mange av dem har fått ett nytt liv i et vanlig sierrakaroseri, og omtrent like mange kunne man se deler fra på lyngås og rallyløypene og lignende i helgene.Før så var det mye lettere å få godkent ombygging uten dokumentasjon på hvor delene kom i fra. Det er vel i praksis umulig i dag. Det går også mange orginale cosworther med motor og drivverks deler fra stjålene biler i dag. Spes 200 blokker i 2wd biler er verdt å sjekke opp litt i. Ett tips kan være å se på motornummeret på blokka. Det skal stemme med de siste fem sifferene i chassinr. Høver det ikke over ens, så er det ikke orginalmotoren som står i. Dette gjelder aller forder fra den perioden der. Edit: Ser nå at det var en 2,9 24V (scorpiomotor) det var snakk om, men du skjønner tegninga på hvorfor det er vanskelig med godkjenning på gamle forder. Edited September 22, 2010 by Per Olav 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now