Jump to content

starteren på 4x4


Cosworth_ftw

Recommended Posts

Nå er det 2.gangen det ryker en starter,eller at jeg ihvertfall har prb med en, på 25mil.den første røk før bilen nådde bakken.Og ikveld når bilen skulle hentes fra godkjent( :D ) PKK så var det påan igjen.vrir om nøkkel og motor dreier 2-3cm og så uler det bare fra starteren,gang på gang.innspill?

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

Nå er det 2.gangen det ryker en starter,eller at jeg ihvertfall har prb med en, på 25mil.den første røk før bilen nådde bakken.Og ikveld når bilen skulle hentes fra godkjent( :D ) PKK så var det påan igjen.vrir om nøkkel og motor dreier 2-3cm og så uler det bare fra starteren,gang på gang.innspill?

 

sjekk om innslage har løsna, løsna på min, bare å skru sammen igjen med 2 stk m4 + mutter.

 

Grattis med godkjent PKK, krysset var tydeligvis bra da :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

 

takk:)Innslaget?

 

Den lille runde der ledningene sitter på, ligger en gaffel inni der, altså innslaget :)

 

Originalt er den "poppa" fast eller noe, å kan løsne.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Vist den går rundt uten å drive motor i det hele tatt kan det ha skjedd det samme som skjedde med min starter i helga. Frinavet som ligger inni selve drevet som går mot startkaransen var ødelagt.

Vist du ikke finner en 4x4 cossie starter raskt kan jeg tipse deg om at en 4x4 dohc starter er helt lik bortsett fra en detalj. En 4x4 dohc starter er det mye større sjangse for å finne hos en hugger enn en cossie starter.

For at dohc starteren skal passe over må du bruke aluminiumshuset fra cosworth starteren. Altså den delen du skrur fast mot girkassa. Det er ganske enkelt. Løsen først de 2 skruene som holder innslaget, og demonter innslaget. Løsen så de 2 kuppelmutterne som står i bakkant av selve motoren. Hold starteren med motoren opp, og girhuset/drevhuset ned når du skille de 2 delene, så slipper du at planetgiret ramler ut når du fjerner motoren.

Løft ut alt av innmat, og gjør rein og smør med litt greas, og monter alt inn i aluminiums girhuset til cosworth startern. Monter på motoren fra dohc starteren.

I mellom planetgirkransen og girhuset ligger det 3 små dempere av myk plast. Vær forsiktig med de, ettersom de mest sansynlig er sprukken.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Min gikk også LITT rundt før frinavet ga helt opp. Da hadde jeg enda ut startern og smurte alt rett etter den begynte å kødde. Men du skal så klart håpe på det beste :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

ordnet seg igår :) Viste seg at du hadde rett truckdriver,clutshen var gåen...det var den heldigivs ikke på den andre starteren ,der var det noe greier med innslaget,så byttet bare innslag og huset over fra den siste,og fyrte opp :)

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...