Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har fått bilen på veien etter 2 år med hvile.. Bilen funket bra i starten, men begynte å lekke litt vann.. Men såppas lite at det nesten ikke var merkbart.. Dro på onsdag på langtur, fra Østfold, til Trondheim og så til Førde, og hjem igjen.. På den turen brukte bilen ca 0,5 liter vann. Kom hjem, Møtte på en Evo 6 så måtte gasse litt, forsvant da over 1 liter vann på et drag. Sjekket på jobben, så da at vannet kommer ut fra 2 nederste skruene på eksosmanifolden fra syl 2.. Vannet kommer IKKE fra røret mellom turbo og topp, og lekker da over toppakningen.. Kan toppen sprekke rundt skruehullene til eksosen eller noe?? Aldri vært borti noe sånn.. Ryker ikke noe fra eksosen, og er ikke noe mer trykk i vannet enn normalt. Er heller ikke vann i olje eller olje i vannet.. Motor har heller ikke vært demontert siden bilen var på veien sist..

Posted

Har du mulighet til å skru av eksosmanifolden og sette trykk på kjølesystemet vil du nok kunne være mer sikker på hvor det faktisk kommer fra.

Posted

Har du mulighet til å skru av eksosmanifolden og sette trykk på kjølesystemet vil du nok kunne være mer sikker på hvor det faktisk kommer fra.

 

 

Joda, skal gjøre det etter jobb i morgen.. Men er ganske sikker på at det lekker fra toppen.. Men lurte bare på om det er mulig at den skal sprekke sånn?

Posted

Kan lekke fra pinneskruene til noen av eksosmanifold skruene, de ligger tett inntil vannkanal. Har vært borti dette før, bruker gjengetett og da har det vært tett. Kan og være topp pakning

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...