Emtec Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Hei! Har akkurat blitt ferdig med motorbytte i min Ford Taunus 1973 modell men da V6`n kom nedi så ble fjærene VELDIG myke, passer fjærer fra eks Granada ? Har en 3.0 forstilling med fjærer liggende og det burde funke fint dersom di passer overens, eventuelt andre forslag For å lykkes må man feile
grandisjohn Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Granada fjærer har nok en for stor diameter til at de går å bruke på Taunus. 3,0 fjærer er dessuten veldig høye. En enkel og billig løsning kan være å stive opp de fjærene du har ved å legge inn gummimellomlegg. Tre innlegg i hver fjær bør hjelpe på.. Det er ikke en ting jeg kan.
2.3 GL Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 granada og taunus har jo veldig like forstillinger så det å måle fjærene kan jo være lurt. men grandisjohn har nok rett. 2.3v6 taunus fjærer er vel enkleste mulighet Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Ron Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 http://www.fjerfabrikk.no/ Caution, any attempt to overtake will result in a race!
grandisjohn Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 (edited) Det kommer til et punkt der man blir møkk lei de elendige kjøpe-senkefjærene, derfor har jeg fjærer fra Åkrene på Granada`n. Det koster litt, men kan absolutt anbefales ja.. Edited September 4, 2010 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
2.3 GL Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 har du no ca pris på fjærer fra åkrane? Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
grandisjohn Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 Betalte 4800,- for fire stykk. De er laget etter eget ønske, og er spunnet i en litt tykkere tråd enn originale fjærer foran. Åsså senker de 35/30 mm foran/bak. Godkjenningspapir med chassinr. på bilen fjærene er bestilt til og som BT godtar medfølger. Det er ikke en ting jeg kan.
2.3 GL Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 ok. hørtes jo ikke så ille ut. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Recommended Posts