Sweety Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Hei, har et lite problem med den lambda, har kobla opp alt og kalibrert til punkt og prikke. Men, når vi starter opp bilen, så blinker den bare på 7.4 : s hva kan være problemet? Helst svar litt fort ! og en ting til, det er en hvit og en blå ledning, de skal være jorda, gjør ikkeno om de er jordet med noen andre ledninger? elr må de være jordet hver for seg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 er to kalibreringer som skal gjennomføres 3 First Time Use1. Do not connect the sensor yet.2. Switch 12V supply to the LC-1 on and wait for 10 seconds.3. Switch the 12V supply off after 10 seconds.4. Connect the sensor to the sensor interface connector. The sensor must be exposed to airfor the first time calibration.- 9 -5. Switch the LC-1 on and wait for 2 minutes.If you connected a LED to the calibration button, you will at first see the LED blink slowly andsteadily. If it blinks for a fixed number of pulses, then switches off for 2 seconds and then repeats,you have an error code. See Appendix for details.Slow and steady blinking indicates that the sensor is warming up to its optimum operatingtemperature. The warm-up period will last for about 30 seconds for a cold sensor, depending onthe sensor type used.After the sensor is warmed up the meter automatically calibrates the sensor heater controller tothe particular sensor. During this 20-second period the LC-1 collects and calculates sensorspecific data required to quickly reach operating temperature in the future. After the first time usethe meter will use these values to regulate the sensor's temperature. During the heater calibrationthe optional LED will blink fast and steady.After the heater calibration is finished you should perform a free air calibration. The free aircalibration is accomplished by either pressing the push-button or connecting the black wire toground for three seconds and then releasing. During this procedure a connected LED will go off.The LC-1 will now calibrate itself by using air as a reference gas with known oxygen content.After the free air calibration is finished the LED should light up steady and continuously,indicating correct operation of the LC-1.4 CalibrationThere are two types of calibration for the LC-1: free air calibration and sensor heater calibration.Sensor heater calibration and first free air calibration is automatically performed the first time anew sensor is used, while free air calibration should be executed frequently.4.1 Free air calibrationTo achieve maximum precision, the LC-1 and its sensor needs to be recalibrated frequently.The sensor MUST be operated in free air for calibration.Remove the oxygen sensor from the exhaust and expose it to free air (outside of the exhaustpipe) for calibration purposes:1. Connect the LC-1 to 12V from the vehicle and switch it on.2. After the sensor has warmed up, either press the pushbutton or connect the calibration wireto ground for three seconds and release.3. After the calibration is complete, switch the LC-1 off and wait for 30 seconds before you startthe car. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Vist du har noen feil, så fungerer også led'en som diagnose. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Hei, har et lite problem med den lambda, har kobla opp alt og kalibrert til punkt og prikke. Men, når vi starter opp bilen, så blinker den bare på 7.4 : s hva kan være problemet? Helst svar litt fort ! og en ting til, det er en hvit og en blå ledning, de skal være jorda, gjør ikkeno om de er jordet med noen andre ledninger? elr må de være jordet hver for seg? Koblet også opp min igår. gikk veldig lett når jeg bare fulgte bruksanvisningen. 7.4 og blinket fikk jeg før sensoren var kilbrert og ikke tilkoblet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sweety Posted September 2, 2010 Author Share Posted September 2, 2010 Koblet også opp min igår. gikk veldig lett når jeg bare fulgte bruksanvisningen. 7.4 og blinket fikk jeg før sensoren var kilbrert og ikke tilkoblet... vi fulgte bruksanvisning, og alt det der, men når vi gjorde alt, og skrudde inn lambda'n inn i eksosen, og starta opp bilen, så blinka det fortsatt det samme.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 (edited) Les igjennom quick start manualen en gang til. så står det at første kalibrering skal ikke være i eksosen.... Edited September 2, 2010 by torstein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sweety Posted September 2, 2010 Author Share Posted September 2, 2010 Les igjennom quick start manualen en gang til. så står det at første kalibrering skal ikke være i eksosen.... kalibrerte den da den var ute, ikke i eksosen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Jeg sliter med min også... Min går til 14.9 og står bare der... Har koblet til sensor på anna type Innovate og da viser verdiene riktig... Kun "klokka" mi som ikke viser noen variasjon... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Noen av dere som har prøvd diagnose? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sweety Posted September 2, 2010 Author Share Posted September 2, 2010 Noen av dere som har prøvd diagnose? fiksa nåå, var visst en ledning vi overså. Så, moderater kan vell slette denne tråden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Jeg sliter med min også... Min går til 14.9 og står bare der... Har koblet til sensor på anna type Innovate og da viser verdiene riktig... Kun "klokka" mi som ikke viser noen variasjon... Det problemet har jeg hatt, du har kobla en lednig feil, husker jammen ikke farga i farta.. Hehe, dette var sikkert ikke mye til hjelp da jeg ikke husker farga Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 fiksa nåå, var visst en ledning vi overså. Så, moderater kan vell slette denne tråden.I steden for å slette tråden, hvorfor ikke heller fortelle hvilken lening som var feil, slik at andre som kanskje får samme feil har noe å se etter? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 det var den hvite fra klokka som ikke var koblet til den brune på lc-1.hjelpte dem via tlf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sweety Posted September 3, 2010 Author Share Posted September 3, 2010 det var den hvite fra klokka som ikke var koblet til den brune på lc-1.hjelpte dem via tlf. ja, er som ronny sa.. sleit med den saken 2 dager ellno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now