Jump to content

Sierra cosworth, ang. Innovate lc1!


Sweety

Recommended Posts

Hei, har et lite problem med den lambda, har kobla opp alt og kalibrert til punkt og prikke.

Men, når vi starter opp bilen, så blinker den bare på 7.4 : s

 

hva kan være problemet?

 

Helst svar litt fort !

 

og en ting til, det er en hvit og en blå ledning, de skal være jorda, gjør ikkeno om de er jordet med noen andre ledninger? elr må de være jordet hver for seg?

Link to comment
Share on other sites

er to kalibreringer som skal gjennomføres

 

 

3 First Time Use

1. Do not connect the sensor yet.

2. Switch 12V supply to the LC-1 on and wait for 10 seconds.

3. Switch the 12V supply off after 10 seconds.

4. Connect the sensor to the sensor interface connector. The sensor must be exposed to air

for the first time calibration.

- 9 -

5. Switch the LC-1 on and wait for 2 minutes.

If you connected a LED to the calibration button, you will at first see the LED blink slowly and

steadily. If it blinks for a fixed number of pulses, then switches off for 2 seconds and then repeats,

you have an error code. See Appendix for details.

Slow and steady blinking indicates that the sensor is warming up to its optimum operating

temperature. The warm-up period will last for about 30 seconds for a cold sensor, depending on

the sensor type used.

After the sensor is warmed up the meter automatically calibrates the sensor heater controller to

the particular sensor. During this 20-second period the LC-1 collects and calculates sensor

specific data required to quickly reach operating temperature in the future. After the first time use

the meter will use these values to regulate the sensor's temperature. During the heater calibration

the optional LED will blink fast and steady.

After the heater calibration is finished you should perform a free air calibration. The free air

calibration is accomplished by either pressing the push-button or connecting the black wire to

ground for three seconds and then releasing. During this procedure a connected LED will go off.

The LC-1 will now calibrate itself by using air as a reference gas with known oxygen content.

After the free air calibration is finished the LED should light up steady and continuously,

indicating correct operation of the LC-1.

4 Calibration

There are two types of calibration for the LC-1: free air calibration and sensor heater calibration.

Sensor heater calibration and first free air calibration is automatically performed the first time a

new sensor is used, while free air calibration should be executed frequently.

4.1 Free air calibration

To achieve maximum precision, the LC-1 and its sensor needs to be recalibrated frequently.

The sensor MUST be operated in free air for calibration.

Remove the oxygen sensor from the exhaust and expose it to free air (outside of the exhaust

pipe) for calibration purposes:

1. Connect the LC-1 to 12V from the vehicle and switch it on.

2. After the sensor has warmed up, either press the pushbutton or connect the calibration wire

to ground for three seconds and release.

3. After the calibration is complete, switch the LC-1 off and wait for 30 seconds before you start

the car.

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

Vist du har noen feil, så fungerer også led'en som diagnose.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hei, har et lite problem med den lambda, har kobla opp alt og kalibrert til punkt og prikke.

Men, når vi starter opp bilen, så blinker den bare på 7.4 : s

 

hva kan være problemet?

 

Helst svar litt fort !

 

og en ting til, det er en hvit og en blå ledning, de skal være jorda, gjør ikkeno om de er jordet med noen andre ledninger? elr må de være jordet hver for seg?

 

Koblet også opp min igår. gikk veldig lett når jeg bare fulgte bruksanvisningen. 7.4 og blinket fikk jeg før sensoren var kilbrert og ikke tilkoblet...

Link to comment
Share on other sites

Koblet også opp min igår. gikk veldig lett når jeg bare fulgte bruksanvisningen. 7.4 og blinket fikk jeg før sensoren var kilbrert og ikke tilkoblet...

 

vi fulgte bruksanvisning, og alt det der, men når vi gjorde alt, og skrudde inn lambda'n inn i eksosen, og starta opp bilen, så blinka det fortsatt det samme..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med min også... Min går til 14.9 og står bare der... Har koblet til sensor på anna type Innovate og da viser verdiene riktig... Kun "klokka" mi som ikke viser noen variasjon...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Noen av dere som har prøvd diagnose?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med min også... Min går til 14.9 og står bare der... Har koblet til sensor på anna type Innovate og da viser verdiene riktig... Kun "klokka" mi som ikke viser noen variasjon...

 

Det problemet har jeg hatt, du har kobla en lednig feil, husker jammen ikke farga i farta..

 

Hehe, dette var sikkert ikke mye til hjelp da jeg ikke husker farga :lol:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

fiksa nåå, var visst en ledning vi overså.

 

 

Så, moderater kan vell slette denne tråden.

I steden for å slette tråden, hvorfor ikke heller fortelle hvilken lening som var feil, slik at andre som kanskje får samme feil har noe å se etter?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...