vmk91 Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 I det siste har min Sierra 1990 2.0 OHC fusket litt, det kommer når jeg triller i fri eller når jeg holder inn clutchen, merker det også litt hvis jeg gir bittelitt gass på tomgang og når jeg gir full gass og slipper gassen kjapt.Hadde mine mistanker om falskluft, men det er ikke tilfellet.Prøvde også å kople av temperatursensoren, men det ga heller ingen utslag.Så måtte bare høre litt innpå her om noen har opplevd det samme eller har noen gode tips På forhånd takk Ford Sierra 90' 2.0 OHCToyota Hilux 98' 2.4TD SR5Toyota LandCruiser 86' 2.4TDIFord Granada 85' 2.3 V6
D.Toft Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 byttet plugger, kabler, rotor, fordelerlokk eller coil? kjøp org ford plugger og kabler, dette koster faktisk mindre enn uorginale på bilxtra selv kjører eg med denne coilen, og den fungerer på mine biler, http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Tenningssystem-og-motorstyring/Hoyeffektcoil/ og siden du har 90 modell ohc motor, som er lavkomp og har kat + div drit, så kan du begynne med å fjerne hele eksosmanifoilen med tilhørende rør som går rundt motoren og inn i innsuget, sett på en manifoil fra eldre ohc motor tar du steget lengre, så bytter du elnett og hjerne, da slipper man map sensoren som står på torpedo veggen og du slipper lambda sonden.når lambda er gåen, bruker bilen mye bensin, min gamle brukte 1.4 på milen byttet elnett og hjerne, vipps nede i 0.9
Truckdriver Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Kan det være puls air systemet som gjør at det høres ut som at bilen fjusker? Vist sperreventilen der ikke fungerer vil du bla få putring i eksosen, og kanskje smelling innimellom. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
vmk91 Posted September 1, 2010 Author Posted September 1, 2010 byttet plugger, kabler, rotor, fordelerlokk eller coil? kjøp org ford plugger og kabler, dette koster faktisk mindre enn uorginale på bilxtra selv kjører eg med denne coilen, og den fungerer på mine biler, http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Tenningssystem-og-motorstyring/Hoyeffektcoil/ og siden du har 90 modell ohc motor, som er lavkomp og har kat + div drit, så kan du begynne med å fjerne hele eksosmanifoilen med tilhørende rør som går rundt motoren og inn i innsuget, sett på en manifoil fra eldre ohc motor tar du steget lengre, så bytter du elnett og hjerne, da slipper man map sensoren som står på torpedo veggen og du slipper lambda sonden.når lambda er gåen, bruker bilen mye bensin, min gamle brukte 1.4 på milen byttet elnett og hjerne, vipps nede i 0.9 Heisann, takk for svar, er ikke lenge siden jeg byttet plugger, kabler, rotor og fordelerlokk.Men mye nyttig info her, bare å begynne å skru i morgen med andre ord Kan det være puls air systemet som gjør at det høres ut som at bilen fjusker? Vist sperreventilen der ikke fungerer vil du bla få putring i eksosen, og kanskje smelling innimellom. Takk for svar, men kjenner at det er for seint for meg akkurat nå, så henger ikke helt med, vært fint om du kunne forklart nærmere hva dette puls air systemet er fårnoe Ford Sierra 90' 2.0 OHCToyota Hilux 98' 2.4TD SR5Toyota LandCruiser 86' 2.4TDIFord Granada 85' 2.3 V6
Truckdriver Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Vist du har en ekte 90 mod ohc, så har du orginalt det Combatkit liker å kalle EGR. Puls air henter luft fra luftfilterboksen igjennom en slange og en ventil, som deretter går til eksosmanifold og 4 luftdyser. Dette systemet skal normalt være aktivt bare på kald motor, men vist ventilen svikter vil den være aktiv hele tiden, og det fører til smelling i eksosen når du slipper gasse, og kan komme når du gir gass. Prøv å blend luftslangen som går til eksosmanifold i første omgang, og se om den høres bedre ut. Vist enveisventilene som sitter ved eksosmaifold heller ikke fungerer orntlig kan du få eksos i luftfilterboksen, som kan gi unormal oppførsel. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
D.Toft Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 som i denne tråden ang luftfilteret ditt, så ser du hvor EGR er, eller det som Truckdriver liker å kalle for Puls air http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/60200-falskluft/page__p__567981__fromsearch__1entry567981
Truckdriver Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Når alt fungerer som det skal heter det puls air, men vist alt av ventiler er slapp, slik at eksosen kommer i luftfiltret blir det EGR - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
vmk91 Posted September 2, 2010 Author Posted September 2, 2010 Takk for svar, skal sjekke det med EGR'n Ford Sierra 90' 2.0 OHCToyota Hilux 98' 2.4TD SR5Toyota LandCruiser 86' 2.4TDIFord Granada 85' 2.3 V6
dohcboy Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 koble drittn vekk heter d Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now