Per Olav Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 (edited) Bakdiffen min uler litt ved kjøring på 4.-5.gir.Hva kommer dette av? Er det slitte lagere som gjør det? Isåfal så er det vel muligheter for å skifte dem og "stramme" den opp igjen eller?Gjelder en cosw 2wd 7,5" Edited September 1, 2010 by Per Olav 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
D.Toft Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 er det olje i diffen?ingen slark i flensene?hva fart uler den i?
Per Olav Posted September 1, 2010 Author Posted September 1, 2010 Jeg har faktisk ikke hatt anledning til å sjekke dette enda da jeg akurat har kjøpt bilen. Men er rimelig sikker på at tidl eier har kontroll på oljen mtp tilstadn på resten av bilen. Den uler fra 60-70 og oppover et stykke. Kan høres ut som det er litt gode klaringer inni der og. Bilen går greit bra, så det hadde vært greit å skifte lagere eller stramme dem opp litt hvis det er no slakk inni der, eller så ryker den vel kansje lettere? Hvor mye tåler en slik diff av effekt og misshandling? Om den var i god stand... 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Janna Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Eneste problem jeg har hatt med de er at bolten som holder diverse "hjul" på plass inni der løsner. Da knuses det meste Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
a.nilsen Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Sikkert kronhjulslagrene som begynner å bli dårligere. Da får kronhjulet vandre frem og tilbake mot pinjongen og slites skakt. Bytt lagrene og sett opp diffen på nytt så går den nok i mange år igjen. Når du først har det ute anbefaler jeg deg også å åpne selve lsd enheten og presse inn ett par-tre lammeller ekstra. Da blir den litt tightere og holder bedre. Etter 25 år er det litt plass tilovers.. Selve lamellene går omhverandre med 7" diffens om det er lettere å få tak i. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Bjørn_H Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Sikkert kronhjulslagrene som begynner å bli dårligere. Da får kronhjulet vandre frem og tilbake mot pinjongen og slites skakt. Bytt lagrene og sett opp diffen på nytt så går den nok i mange år igjen. Når du først har det ute anbefaler jeg deg også å åpne selve lsd enheten og presse inn ett par-tre lammeller ekstra. Da blir den litt tightere og holder bedre. Etter 25 år er det litt plass tilovers.. Selve lamellene går omhverandre med 7" diffens om det er lettere å få tak i. Lamellene passer ikke over hverandre med 7 toms diffen nei. Kun indre lamell som passer, ytre lamell har mindre diameter. Skal du gjøre det skikkelig må du ha lameller fra 7.5 toms 88 Sierra Cosworth 2wd
Per Olav Posted September 2, 2010 Author Posted September 2, 2010 Fikk med en knust 2wd diff, så er vel no deler der som kan brukes i sperreenheten.Da skal jeg bytte lagere i vinter tenker jeg. Bare håpe den holder ut sesongen. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Fakeworth Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Få opp noen bilder av gliset da -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Per Olav Posted September 2, 2010 Author Posted September 2, 2010 Få opp noen bilder av gliset da Har sett denna du vel? Hørte du hadde prøvd å få byttet den til deg mot escorten...Jeg er fornøyd:) 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Cossi2wd Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Min link Her er litt bilder hvis det kunne hjelp www.frodeholte.com
a.nilsen Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Lamellene passer ikke over hverandre med 7 toms diffen nei. Kun indre lamell som passer, ytre lamell har mindre diameter. Skal du gjøre det skikkelig må du ha lameller fra 7.5 toms Da synes jeg det er bemerkelsesverdig at jeg gjorde netopp denne øvelsen for noen år siden og det fungerte helt gull. Lamellene var kliss like! Var Andre Planas som tipset om trikset og fant noen lameller fra en vraka 7"er til meg. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Cossi2wd Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 kan fungere fint med di fra 7" også. Greia er jo bare at du ska få mere press inni der så den sperrer bedre. www.frodeholte.com
Per Olav Posted September 2, 2010 Author Posted September 2, 2010 Få opp noen bilder av gliset da Her! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Escort RST WRC Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Årh, fiiiin!! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Karlsen^ Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 Nydelig Bil Er det gamle Indset her inne sin?
Per Olav Posted September 4, 2010 Author Posted September 4, 2010 Kjøpte den av en kar i nabokomunen jevnaker jeg. Lenge siden denne indset hadde den bilen du tenker på a? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Bjørn_H Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 Da synes jeg det er bemerkelsesverdig at jeg gjorde netopp denne øvelsen for noen år siden og det fungerte helt gull. Lamellene var kliss like! Var Andre Planas som tipset om trikset og fant noen lameller fra en vraka 7"er til meg. Sikker på at diffen var 7 toms? Jeg har prøvd med både 7.5 og 7 toms og den ytre lamellen på 7 toms passer ii i "spøre" på 7.5 toms diff. Ligna på inset sin ja, bare med oldschool lights Få et bilde av motorrommet så ser vi det 88 Sierra Cosworth 2wd
a.nilsen Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 Sikker på at diffen var 7 toms? Jeg har prøvd med både 7.5 og 7 toms og den ytre lamellen på 7 toms passer ii i "spøre" på 7.5 toms diff. Når så skal sies så har jo ikke jeg noen garantier for hvilken diff Andre tok de fra, men det han sa var at de var like, så jeg kunne få noen fra en 7"s vrak han hadde liggende. Om han da alikevel tok de fra en 7,5" veit jeg ikke, men den karen kan jo stort sett det som er ang cosworth.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Per Olav Posted September 5, 2010 Author Posted September 5, 2010 Har ikke noen bilder av motoren akk nå... Eller vent litt.. sjekker mobilen... Toppdekselet og resten av motoren er lakka blått allefall. Er en E-50 på den. Han jeg kjøpte den av har hatt den siden 2007. Den sto på AZEV A felger og hvite blinkers og sota baklamper når han kjøpte den. Han jeg kjøpte den av var på ford å kjøpte nye org. lamper til den. Her! Skilt eller ikke skiltnr. Bilen er rimelig godt innelåst når jeg ikke bruker den! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Escort RST WRC Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Ja, dette var virkelig en nydelig bil, Per Olav! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now