olemartin1 Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 heii! jeg har da planer om og prøve ut megasquirt isteden får cosworth sprut i min sierra is turbo menlurer litt på ang hva jeg best kan bruke, altså åsen type megasquirt, hva gjør jeg med eventuelt fordeler og slikt,noen som også har dette liggende? får ønsker da og kunne ha større dyser og lade mere uten og måtte kjøpe nye chiper.. lurer også på om eneste forskjellen på l6 og l8 er bankesensoren er på l8 og ikke l6? med venlig hilsenole martin FORD ESCORT MK2 COSWORTH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Kjøp megasquirt(1,1v3.0,2,3osv) er samme, men kjøp med TFI-tenning. Da bruker du orginal fordeler og en god coil. Slipper du tenke på triggerhjul og den biten der(edis4) Svenskene er store på ms 1 v3.0, og klarer gode resultater på den, så se på skogenracing.com så kommer det stadig ut noe til salgs. L8 har vel flere utganger/innganger også, så man kan legge inn feks. launchcontrol og antilag. Raskere cpu i den også hvis jeg ikke husker heelt feil Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Type sprut står det på motoren nå? Is eller cosworth? Hva er ca effektmål, og oppsett på motoren? Ca store dyser du tenker på. Det kan være flere Ms løsninger som kan være aktuell for deg. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 (edited) Svarer for han jeg, siden jeg har endel inblikk i saken Nå står det omsveiset cosworth innsug med L8 sprut og pukkelrygg chip. Har fungert utmerket det egentlig, men tror han er ute etter å justere og styre litt som han vil selv.Har ikke noe ca effektmål, da det er diverse ting som stopper. Men han håper vel på rundt 300hk.Det er cosworth bunndel, T3/T4 turbo, stor intercooler og fr35 kam. Dyser skal han vel kjøpe etter behov, men han snakket om noen på 600cc. Edited August 31, 2010 by carfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
olemartin1 Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 takk får svar jonas:D hehe FORD ESCORT MK2 COSWORTH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Ok, da blir oppsettet på motorstyring ikke så veldig forskjellig fra cossien min. Med MS2 og MS3 er det meningen det skal gå an å bruke orginale cossie triggere. Jeg holder på med montering av MS3, og der ser det ut som ikke "IAW Weber-Marelli" modusen fungerer som den skal. Jeg skal prøve med en modifisert standard bosch fordeler til helgen, så vist du følger med i prosjekttråden min kan du få noen tips.Går du for MS2 må du kjøpe noen ekstra komponenter vist du skal bruke den orginale cosworth triggern i fordelern. Bruker du bosch fordeler, som er en hall giver, så har pcb v 3.0 og 3.57 allerede en krets for hall giver, og VR triggern som står på veiva. Jeg vil anbefale pcb v3.0.36-1 triggerhjul fra t25 escort er ei oppgradering som vil gi mer nøyaktighet på tenninga. Noe som kan merkes under sterk akselerasjon.Vist du bruker både triggern på veiva og i fordelern har du med MS2 muligheten å velge sekvensiell innsprøyting eller tenning vist du vil, og med MS3 kan du ha både sekvensiell tenning og innsprøytning. Sekvensiell innsprøyting er er en fordel spesielt vist man har en kvass kam, og når man prøver å tyne så mye som mulig ut av en motor, men det er ikke absolutt nødvendig. For sekvensiell innsprøytning med MS2 har Jean Balanger ett fint ad on board. Regner med du blir å lade over 1,5 bar, så oppgradert mapp sensor til f.eks en 4bar kan være kjekt å ha.Vist ledningsnettet ditt er i god stand kan du velge å lage en adapter overgang med kontakten fra en gammel hjerne. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Jeg synes så absolutt at du burde handle deg MS Ole Så kan jeg bli en kløpper på datasprut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Du kan forresten bruke orginale cosworth temp sensorer også. Jeg har kalibreringsdata til de.Og til dette prosjektet vil jeg ikke anbefale MS1. Med de mulighetene du har med orginale triggere vil du rett og slett få mye mer nøyaktig tenning med MS2 eller MS3.Ms2 har også litt mer lettfatta innstillinger, synest ivertfall jeg. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Da kan det nok være MS2 er det greieste valget, sålenge det fungerer utmerket til hans bruk, i tilegg til at det er forholdvis greit å ha med å gjøre for nybegynnere En laptop, trådløst nettverk samt en god håndfull tålmodighet og god tid så kan man lære mye Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Laptop med com port og win xp er også å anbefale - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
olemartin1 Posted September 1, 2010 Author Share Posted September 1, 2010 takk får tipsa truckdriver, menne har du eventuelt mulighet når jeg får handla ms2 være behjelpelig med og koble opp til ledningsnett?og eventuelt beste plassen og kjøpe ms2 ? tusen tusen takk!! FORD ESCORT MK2 COSWORTH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Turen er ganske lang fra Fauske til Telemark da.Jeg bruker å handle fra www.DIYautotune.com - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
olemartin1 Posted September 1, 2010 Author Share Posted September 1, 2010 åja tenkte ikke sånn, menne ledningsnettet kobler meg og en kamerat opp så det er ikke noe problem.. men som jeg har forstått da, så trenger jeg og handle en ferdig montert ms2 boks, ledningsnett til den, også da eventuelt bytte til standard fordeler. ? ingen ting ektra utstyr fra den nettsiden du fant.. ? tusen takk får svar.. FORD ESCORT MK2 COSWORTH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now