mortos Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Hei. skal trimme en 2.3 v6 Maskin. Hva kan folket anbefale av trimming av denne maskinen. Hvilken kammsett og gasser er og anbefale? toppene skal også portes samt høvles.Hvor mye kan andbefales og høvle 2.3 toppene til vanelig gatebruk?. Håper på positivt svar?M.v.h. Mortos Ford Taunus 2,3 S 1976 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Ikke for å ødelegge stemningen din med trimming osv av denne motoren. Det er mer lønnsomt og mer morro å smelle i en 2.8 l V6 og heller trimme den.. - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 gå for 2.3 trimming. er sikkert mye mer gøy å sette nedi en 2.8 med en gang men desto mer tilfredstillende å trimme den motoren man har. kikk i v6 delen av forumet. der er det et par tråder som du garantert vil finne intressante Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Du skal selvfølgelig ikke bruke masse penger på en 2.3 V6 motor når du kan bruke de samme pengene på å trimme en 2,8 motor. Vil tro tilfredstillelsen din blir enda større da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taunus GXL Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Har en god 2,8 motor for salg, skulle bruke den selv men solgte bilen, noe for deg ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 (edited) Hei. skal trimme en 2.3 v6 Maskin. Hva kan folket anbefale av trimming av denne maskinen. Hvilken kammsett og gasser er og anbefale? toppene skal også portes samt høvles.Hvor mye kan andbefales og høvle 2.3 toppene til vanelig gatebruk?. Håper på positivt svar?M.v.h. Mortos 2,3 V6 motoren har egentlig kun EN eneste stor feil og det er veiven. UANSETT hva du gjør så blir ikke resultatet bra dersom du beholder denne. Det rette valget som GIR GODT resultat er en 2,8 veiv og så tilpasse disse stemplene: http://www.summitracing.com/parts/UEM-1193HC-1-0MM/Application/?prefilter=1Kombineres med 2,8 innsug, en Holly 500 forgasser, grenrør og 2,5" eksos og en Fast Road kam. Garantert stor suksess. http://www.summitracing.com/parts/HLY-0-4412S/?rtype=10Hvis du går inn på denne linken og søker på V6T3K så finner du mye av det du trenger. http://www.kentcams.com/ Ikke for å ødelegge stemningen din med trimming osv av denne motoren. Det er mer lønnsomt og mer morro å smelle i en 2.8 l V6 og heller trimme den..Bortsett fra at man da sannsynligvis får en gammel og minst halveis utslitt ulovlig motor i en "sjelden" bil.Synes at en 2,3 Taunus fortjener bedre hvis bilen er i god stand. Det er kun 6,7% forskjell i motorvolum mellom en 2,8 motor og en 2,3 motor isatt en 2,8 veiv. Edited August 30, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortos Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 (edited) Har en god 2,8 motor for salg, skulle bruke den selv men solgte bilen, noe for deg ?Hei har sendt deg en pm. Edited August 27, 2010 by mortos Ford Taunus 2,3 S 1976 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cortiworth Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 2,3 V6 motoren har egentlig kun EN eneste stor feil og det er veiven. UANSETT hva du gjør så blir ikke resultatet bra dersom du beholder denne. Det rette valget som GIR GODT resultat er en 2,8 veiv og så tilpasse disse stemplene: http://www.summitracing.com/parts/UEM-1193HC-1-0MM/Application/?prefilter=1Kombineres med 2,8 innsug, en Holly 500 forgasser, grenrør og 2,5" eksos og en Fast Road kam. Garantert stor suksess. Bortsett fra at man da sannsynligvis får en gammel og minst halveis utslitt ulovlig motor i en "sjelden" bil.Synes at en 2,3 Taunus fortjener bedre hvis bilen er i god stand. Det er kun 6,7% forskjell i motorvolum mellom en 2,8 motor og en 2,3 motor isatt en 2,8 veiv. Hvis du får tilpasset en 2,4 eller 2,9 veiv blir forskjellen bare 0,6%. I praksis en 2,8 motor i en 2,3 blokk. 2,8 veiven gir drøyt 2,6 liter. Men det krever enda lavere stempler. Mulig de stemplene RS1000 linker til kan tilpasses. KB/Silvolite går god for 0,05"(1,27mm) maskinering av stempeltopp. En kan sikkert strekke dette noen ti'dels mm lenger. Maskinering av veiv er ikke komplisert. De fleste med en brukbar dreiebenk og fres kan fikse det. Det behøver heller ikke være dyrt hvis du tar utgangspunkt i en veiv som ikke krever full overhaling. Ca 1t arbeid for en erfaren maskinarbeider. Litt mer for en amatør. Det som tar tid er oppspenning og avretting i maskin. Med de andre forslag som har kommet, pluss litt porting tipper jeg effekten være rundt det samme som en 2,8i, selv med standard ventiler, men med betydelig bedre bunndrag. ...og den ser fremdeles 99% ut som en std 2,3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 (edited) De stemplene jeg linket til har identisk høyde til de originale 2,8 stemplene og er derfor godt tilpasset en 2,3L motor som er stroket med en 2,8 veiv. Det eneste som må gjøres er at de må hones opp fra 23,16 mm til 24 mm i kryssboltborringen for at de originale 2,3 og 2,8 kryssboltene skal passe.Når man skal trimme gammel Ford V6 så må ARP rådebolter og nye rådelager anbefales på det sterkeste og bortsett fra honingen av kryssboltborringene i stemplene så er det like enkelt å skru sammen en slik 2616 ccm motor som en original 2294 ccm motor. Forskjellen i kjøreglede mellom de to motorene er imidlertid som dag-og-natt. Andre STORE fordeler med disse stemplene er at de er hypereutetic, lette og ganske sterke, de har moderne smale lav-friksjon stempelfjærer og de er billige. Edited August 30, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIB Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 Jeg har et agrument mot å trimme 2.3 motoren i bilen din!! Bilen det gjelder her er en original 2.3 med 60.000km på telleren. Jeg mener det er blir feil å begynne å trimme på denne motoren.. Skifter du ut denne motoren med en annen, f.eks. en 2.8 (og eventuelt trimmer den) har du fremdeles en urørt original motor til en veldig hel og fin bil stående. De modifikasjonene du har gjort til nå med bilen (senk, dempere, felger) kan reverseres hvis du noengang vil selge bilen.. Det kan ikke være mange Taunus 2,3 igjen der ute i en tilstand tilsvarende denne..Er sikker på at denne bilen som er så hel og pen er mere verd ved salg hvis den kan tilbakeføres til original, i motsetning til det en modifisert bil med en trimmet original motor vil være.. Dette er selvfølgelig din bil så du må gjøre akkurat det du vil med den, men jeg ville tenkt med GODT om før jeg hadde modifisert noe på denne bilen som ikke kan reverseres... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 Trim i vei, for guds skyld (2,3'en er virkelig ikke verdens råeste motor orginalt ), men absolutt med måte. Beste alernativet er nok som nevnt over her, ved stroking, enten med 2,8 eller 2,9 veiv (noe mer jobb med 2,9 veiv)Skikkelig eksosanlegg, mye porting og kanskje en liten spacer under en dobbel 38 fra 3.0 på porta innsug, så har du det bånndraget en v6 bil skal ha.Start gjerne med en uoriginal motor, så sparer du orginalen til en senere anledning (v6'ere fra Granada og Sierra/Scorpio vokser faktisk på trær , hvertfall som renoveringsobjekter.) Og husk å bytt ut orginalgirkassa og slik at denne har en sjans til å klare seg til en senere anledning '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 Jeg har et agrument mot å trimme 2.3 motoren i bilen din!! Bilen det gjelder her er en original 2.3 med 60.000km på telleren. Jeg mener det er blir feil å begynne å trimme på denne motoren.. Skifter du ut denne motoren med en annen, f.eks. en 2.8 (og eventuelt trimmer den) har du fremdeles en urørt original motor til en veldig hel og fin bil stående. De modifikasjonene du har gjort til nå med bilen (senk, dempere, felger) kan reverseres hvis du noengang vil selge bilen.. Det kan ikke være mange Taunus 2,3 igjen der ute i en tilstand tilsvarende denne..Er sikker på at denne bilen som er så hel og pen er mere verd ved salg hvis den kan tilbakeføres til original, i motsetning til det en modifisert bil med en trimmet original motor vil være.. Dette er selvfølgelig din bil så du må gjøre akkurat det du vil med den, men jeg ville tenkt med GODT om før jeg hadde modifisert noe på denne bilen som ikke kan reverseres... HALLELUJA! DU SIER ALT DET RETTE KIB!! Kan du ikkje være så grei å "ødelegge" ein anna Taunus Mortos???. Det blir vel uansett ikkje "yper-kult" med AUTOMAT og "racer"??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now