caan Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Noen som har en grei fremgangsmåte på hvordan og freshe opp baklyktene på Fiesta'n min. Tror tidligere eier har vært borti noe, da det er grønn-gul lakkoverføring på de. Det, pluss at de er blitt litt blasse. - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ford Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Noen som har en grei fremgangsmåte på hvordan og freshe opp baklyktene på Fiesta'n min. Tror tidligere eier har vært borti noe, da det er grønn-gul lakkoverføring på de. Det, pluss at de er blitt litt blasse. Vært et forsøk og prøve og rubbe/polere dem med maskin og skikkelige produkter.Evt slipe dem med P1200 og vann og så legge på klarlakk da blir dem som nye Link to comment Share on other sites More sharing options...
caan Posted August 26, 2010 Author Share Posted August 26, 2010 Hørtes billigere ut og våtslipe da, en å måtte kjøpe maskin og gode produkter til formålet - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Tidligere i dag fjernet jeg lakkrester fra en baklykt med 1000-papir. Lakken forsvant, men overflaten er mattere enn der jeg ikke pusset. Kanskje godt nok til "bruks bruk", men skal det bli som nytt trengs det mye finere midler. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Tidligere i dag fjernet jeg lakkrester fra en baklykt med 1000-papir. Lakken forsvant, men overflaten er mattere enn der jeg ikke pusset. Kanskje godt nok til "bruks bruk", men skal det bli som nytt trengs det mye finere midler. Og da har du lakka hele lykta med klarlakk????.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Nei, bare slipt. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Nei, bare slipt. Da var det vel kanskje ikkje så rart at det blei matt.....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 (edited) Nei, og det var det som var poenget mitt. Skal det bli bra holder det ikke med slipepapir, man må ha skikkelig poleringsutstyr og mye tålmodighet. Eller lakkere. (som _ford sa tidligere) Edited August 26, 2010 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Nei, og det var det som var poenget mitt. Skal det bli bra holder det ikke med slipepapir, man må ha skikkelig poleringsutstyr og mye tålmodighet. Eller lakkere. (som _ford sa tidligere) Her har du ikkje heilt skjønt teikninga...Du må jo SELVFØLGELIG legge klarlakk!!!. Det er jo ingen som har sagt at du bare kan "matte" ned med vannsliping og tru at du skal få eit bra resultat, er det vell??? Med vannslip og klarlakk blir det, som nemnt, som NYTT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 800 (ikke vann) med maskin, så lakkere, enten fargelakk, eller med klarlakk. Det er en framgangsmåte jeg har brukt flere ganger, blir meget bra. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
caan Posted August 30, 2010 Author Share Posted August 30, 2010 (edited) Løsningen jeg til slutt brukte var og slipe de ned og legge klarlakk. Begynte med 600 siden de var blitt ganske stripete. Så 1000, så 1200, alt vått.Jeg slipte like godt bort alle bokstaver og merking på de med det samme.Tenkte etterpå om dette kanskje ikke var så lurt siden det sikkert er godkjenningene på lyktene? La så 2 lag klarlakk. Bilder Før\under: Den til høyre er slipt med 600 så 1000. Etter: Er greit fornøyd med resultatet Edited August 30, 2010 by caan - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now