Jump to content

Sierra cosworth 4x4 1990mod.


Guest Getaway1

Recommended Posts

Guest Getaway1

Har kjøp meg ein sierra cosworth som er tolla inn til norge.

Men det er ikkje betalt eingangsavgift og det virke som det er dyrt og ein del styr og få norske skilt på den..

Bror min har ein vanlig sierra uten motor og med norske skilt ståande, så det eg lure på er ka som kan vere det beste for meg og gjer? betale eingangsavgifta og prøve og få norske skilt eller og bygge om og få den godkjent ombygd?

Snakka med stavangertoll og dei sa at eingangsavgifta kunne komme på 55000 kr mens han eg kjøpte den av snakka om 30000kr. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Getaway1

Engangsavgiften blir litt nærmere det siste beløpet hvis du bruker alternativt kalkulering av hva avgiften blir. Er en del og hente på dette med eldre biler.

ja han eg snakka med i tollen sa det kunne lønne seg, rekner det vel ut med hjelp av km. stand då?

 

Du får stort sett mer igjen for å selge en original bil enn en ombygd når den dagen kommer så se litt på hele bildet før du bygger om ihvertfall.

ja er nett det, og så er det kjekt og ha ein orginal cosworth og ikkje ein ombygd :P

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er karosseriet på cosworthen da mtp rust og alt slikt?

Og hvordan er det med det andre? Stemmer fargen? Det kan fort bli noen tusen i lakkering her også. Årsmodell på cossi'n? Hører folk får dem regga for rundt 34-40tusen på alternativ.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Guest Getaway1

30 000 da trur jeg du er heldig. vil heller tippe 50

ja er jaffal mellom der ein plass :P og om eg må betale 50k i eingangsavgift så har eg sikkert ikkje rå te forsikring og billappen så då er eg like langt :P

 

Hvordan er karosseriet på cosworthen da mtp rust og alt slikt?

Og hvordan er det med det andre? Stemmer fargen? Det kan fort bli noen tusen i lakkering her også. Årsmodell på cossi'n? Hører folk får dem regga for rundt 34-40tusen på alternativ.

Begge karoseria er hvite med soltak er i like bra stand. årsmodell er 1990 på begge karoseria :P

Link to comment
Share on other sites

Det hørtes ut som du hadde kjøpt det mtp å regge den, og hadde 30000 lapper til det.

Hvis du må ut med noen ark ekstra nå, så er det i det lange løp verdt det. Har du ikke penger, og trenger bilen nå snart så er det vel bare å bygge om da... Men ta vare på cossikarosseriet! Kan hende du får lyst til å bygge den tilbake en gang. Det er mye jobb å bygge den om. Gjør det ordenlig og komplett. Få med alle delene som er spesielle for cosworth! Er så mye drit som triller rundt omkring. Det er vel mye derfor at det er stor prisforskjeld på orginale og ombygde biler.

 

Til info så må du betale inn vanlig engangsavgift før du kan søke om alternativ metode. Dem finregner en god stund på det, også får du igjen de pengene du har betalt for mye i forhold til alternativ metode for bruksfradrag. I mellomtiden kan den sef regges.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Guest Getaway1

Spar deg for tid å mye bry, spar deg opp penger til du har råd å betale avgiftene.

Skall love deg att det er mye bedre !

Så har du original cosworth også :)

ja er sant det :) den er ganske strøken til og ver sierra cosworth og så hadde våre kjekt og hatt den orginal cosworth :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...